Page 34 - AKP4

This is a SEO version of AKP4. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

κόμμα, το κόμμα του Αγίου Παντελεήμονα. Τα υπόλοιπα τα κρατάμε για τις κάλπες», εί-ναι φράσεις που ακούσαμε αρκετές φορές στη συζήτηση που είχαμε με τα μέλη των επιτροπών κατοίκων του Αγίου Παντελεήμο-να, της πλατείας Αττικής και της Ομόνοιας. Είναι άνθρωποι που προέρχονται από διάφο-ρους πολιτικούς χώρους και απλώς θέλησαν

να αντιδράσουν απέναντι στην αδιαφορία της Πολιτείας και των αρμόδιων για την ασφάλεια των κατοίκων φορέων. Αυτό απο-δεικνύει ότι ο βασικός λόγος που οδήγησε τους κατοίκους σε αυτό το ασυνήθιστο για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα δεν ήταν να «εκφραστούν» μέσα από αυτό συγκεκρι-μένοι πολιτικοί χώροι.

Όχι στην υποβάθμιση

Μέχρι στιγμής, στις γειτονιές της Αθήνας έχουν συγκροτηθεί εννέα επιτροπές κατοί-κων, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες μας, εί-ναι και άλλες στα σκαριά. Η πιο οργανωμένη είναι εκείνη της περιοχής της πλατείας Αμε-ρικής. Βασισμένη σε 2.000 συγκεντρωμένες υπογραφές κατοίκων, έχει συγκροτηθεί ως σύλλογος με καταστατικό και τακτικές συνε-λεύσεις. Ταχύτερα αναπτυσσόμενη, μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές, εί-ναι η επιτροπή κατοίκων στην περιοχή της Βικτώριας, μετά το πρόσφατο περιστατικό. Η συγκέντρωση σχεδόν 3.000 υπογραφών, από τις οποίες περισσότερες από 300 ανή-κουν σε αλλοδαπούς, υπήρξε ο κινητήριος μοχλός για τους κατοίκους της περιοχής, να αναλάβουν οργανωμένη και συγκροτημένη δράση μέσα από την επιτροπή. Ειδική περίπτωση αποτελεί η επιτροπή στην περιοχή του Μουσείου, με περίπου 900 υπογραφές κατοίκων. Εδώ και χρόνια, η γει-τονιά πίσω από το Πολυτεχνείο έχει γίνει τό-πος διακίνησης ναρκωτικών, παράνομης πορνείας αλλά και χώρος στον οποίο τοξικο-μανείς, άστεγοι και λαθρομετανάστες διαμέ-νουν, κοιμούνται και κάνουν τις σωματικές ανάγκες τους. Οι κάτοικοι που αντιδρούν, αν και στην πλειονότητά τους είναι άτομα με-γάλης ηλικίας –ακόμη και άνω των 70 ετών–,

ΑΣΦΑΛΕΙΑ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ 34

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Τ

ο θρησκευτικό στοιχείο είναι ένα ακόμη στοιχείο διαφοροποί-ησης των Ελλήνων κατοίκων και των αλλοδαπών που δεν πρέπει να θεωρείται αμελητέο, γιατί μπορεί να χρησιμοποιη-θεί για να δημιουργηθούν μεγάλες κοινωνικές εντάσεις στο κέντρο της Αθήνας. Και μπορούν να βρεθούν πολλές αφορμές για να γίνει αυτό. Μία απ’ αυτές είναι η ομαδική προσευχή των μουσουλμάνων σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους στην Αττική. Τον περασμένο Νο-έμβριο, στην πλατεία Αττικής, με αφορμή την προοπτική ομαδικού εορτασμού του Κουρμπάν Μπαϊράμ στην πλατεία Αττικής, έγιναν συμπλοκές Ελλήνων/αλλοδαπών και χρήση χημικών από την Αστυνομία. Αν και η προτροπή μερίδας του θρησκευτικού κόσμου των μουσουλμάνων ήταν να μην πραγματοποιηθεί η προσευχή στην πλατεία Αττικής, σκληροπυρηνικός θρησκευτικός καθοδηγητής των μουσουλμάνων είχε αντίθετη άποψη και περίπου 600 ισλαμιστές έστρωσαν τα χαλιά τους στην πλατεία, το πρωί της 16ης Νοεμβρίου 2010. Η προσευχή έγινε υπό την παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης, καθώς στο σημείο είχαν συγκεντρωθεί μέλη της Χρυσής Αυγής και κάτοικοι της περιοχής που διαμαρτύρονταν έντονα για την διεξαγωγή της θρησκευτικής εκδήλωσης. Οι μουσουλμάνοι για άλλη μία φορά έθεσαν το θέμα της ίδρυσης τεμένους στην Αθήνα, αίτημα που θέτουν με κάθε ευκαιρία, ώστε, όπως υποστηρίζουν, να μπορούν να ασκούν τα λατρευτικά καθήκοντά τους.

Στην Αττική αυτή τη στιγμή λειτουργούν περίπου 45 έως 50 παρά-νομα τζαμιά, υπό την καθοδήγηση φανατικών μουσουλμάνων. Σε αυτούς τους χώρους, οι Αφγανοί δραστηριοποιούνται και φανατίζο-νται, με στόχο αναταραχές και φασαρίες, όποτε αυτό «ζητηθεί». Αλλοδαποί που δραστηριοποιούνται σε πολιτικούς χώρους και τους ενδιαφέρει να επικρατεί ηρεμία στην Αθήνα, κάνουν λόγο για ομά-

δες ομοεθνών τους που οργανώνουν, καθοδηγούν και φανατίζουν τους πιστούς ομοεθνείς τους. Πράγματι, στους χώρους των φανατι-κών μουσουλμάνων πάντα υπάρχει η διάθεση για μαζικές κινητο-ποιήσεις φονταμενταλιστών που ζουν στην Αθήνα, άλλωστε η δυ-ναμική κινητοποίησή τους τον Μάιο του 2009 με αφορμή το σκίσι-μο ενός δήθεν «Κορανίου» από αστυνομικό παραμένει ζωντανή στη μνήμη και οι αλαλαγμοί τους ηχούν ακόμη στα αυτιά μας. Και η σε 24ωρη βάση παραμονή αστυνομικής δύναμης για τη φύλαξη του παράνομου τζαμιού στο υπόγειο της οδού Αριστομένους (μεταξύ Αγίου Παντελεήμονα και πλατείας Αττικής), δεν θεωρείται τυχαίο γεγονός, όπως τυχαία δεν ήταν η παρουσία στην Ελλάδα για δύο 24ωρα του Αλγερινού συνταγματάρχη Αμπού Χαμζά, εκπαιδευτή Μουτζαχεντίν, κυρίως Τσετσένων, σε στρατόπεδα της Βοσνίας. Κα-τά την παραμονή του στην Αθήνα, ο Αμπού Χαμζά είχε συναντήσεις με ηγετικά στελέχη ισλαμιστών και κυρίως με άτομα τα οποία ελέγ-χουν τους Αφγανούς. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει κατάλληλο κλίμα, ώστε σε περίπτωση έντασης μεταξύ Αστυνομίας και λαθρο-μεταναστών με αφορμή οποιοδήποτε περιστατικό –τα γεγονότα της Νομικής σχολής και του Μεγάρου Υπατία, για παράδειγμα– να υπάρξει γενικευμένη εξέγερση των αλλοδαπών στην Αθήνα. Οι ελ-ληνικές αρχές ήταν ασφαλώς ενήμερες για την άφιξη και τη διαμο-νή του Αμπού Χαμζά στην Ελλάδα, αλλά αποφασίστηκε μόνο η διακριτική παρακολούθηση των κινήσεών του. Σημαντικός, για όσους γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, είναι και ο ρόλος ενός Βρετανού επιχειρηματία τουρκικής καταγωγής και μουσουλμάνου στο θρήσκευμα, ο οποίος ζει στην Ελλάδα και διακρίνεται για την έντονη ανθελληνική δράση του και τις διασυνδέσεις του με ισλαμι-κές οργανώσεις.

Κλίμα έντασης, με θρησκευτικό μανδύα

Διαδηλώσεις και πορείες ομάδων που διαμαρτύρονται για «φαινόμενα ρατσι-σμού» στις γειτονιές των γκετοποιημένων περιοχών καταλήγουν πολλές φορές σε σοβαρά επεισόδια μεταξύ αυτών των ομάδων και ακτιβιστών της Χρυσής Αυ-γής, για την αποτροπή ή την καταστολή των οποίων απαιτείται η παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων.

Page 34 - AKP4

This is a SEO version of AKP4. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »