Page 18 - CGO328

Basic HTML Version

COMPUTER ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
18
T
ο φαινόμενο Kinect ξεκίνησε από τις
πρώτες 60 ημέρες που κυκλοφόρη-
σε στην αγορά, όταν η Microsoft
πούλησε οκτώ εκατομμύρια συσκευές,
σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ. Μάλι-
στα, σύμφωνα με τα Παγκόσμια Ρεκόρ
Γκίνες, αυτό κατέστησε το Kinect την τα-
χύτερη σε πωλήσεις καταναλωτική ηλε-
κτρονική συσκευή στην ιστορία.
Ήδη, από τότε που το Kinect απολάμ-
βανε την επιτυχία του στις πωλήσεις, η
συσκευή αποκτούσε δική της ζωή εκτός
σαλονιού, καθώς όλοι ξεκίνησαν να ορα-
ματίζονται και να δημιουργούν εφαρμο-
γές για το Kinect πέραν αυτών που αφο-
ρούν στα παιχνίδια.
Ο Jeremy Gibson, καθηγητής σχεδια-
σμού παιχνιδιών στο Πανεπιστήμιο της
Νότιας Καλιφόρνια, αναφέρει ότι ένας
βασικός λόγος για τον οποίο το Kinect
κατόρθωσε να βρει εφαρμογή και εκτός
του σαλονιού, είναι το πόσο προσιτή εί-
ναι η προηγμένη τεχνολογία του.
Με 159 ευρώ καθένας μπορεί να απο-
κτήσει μία συσκευή, η οποία διαθέτει
τρισδιάστατη σύλληψη εικόνας, αναγνώ-
ριση προσώπου, multi–array μικρόφωνα,
αισθητήρες βάθους και κάμερα RGB.
Πράγματι, από τότε που κυκλοφόρησε
στην αγορά, το Kinect έχει αρχίσει να κά-
νει την εμφάνισή του σε διάφορους κλά-
δους, όπως η υγειονομική περίθαλψη, η
εκπαίδευση, η τεχνολογία και η βιομηχα-
νία. Ο Kipman δηλώνει ότι περισσότερες
από 200 επιχειρήσεις, ανάμεσα σε αυτές
και 25 που συμπε-
ριλαμβάνονται στη
λίστα εταιρειών
Fortune 500, έχουν
δηλώσει συμμετο-
χή σε ένα παγκό-
σμιο πιλοτικό πρό-
γραμμα για την
εξερεύνηση των
εμπορικών δυνατο-
τήτων του Kinect.
Θέλοντας να εν-
θαρρύνει την ταχύ-
τατα αυξανόμενη
πληθώρα εφαρμο-
γών εκτός παιχνιδιού που έχουν κάνει
την εμφάνισή τους για το Kinect, η
Microsoft κυκλοφόρησε τον περασμένο
Ιούνιο ένα πακέτο ανάπτυξης λογισμικού
για μη εμπορικές εφαρμογές, ενώ δε-
σμεύτηκε να δημιουργήσει ένα παρόμοιο
πακέτο για εμπορικές χρήσεις. Συγκεκρι-
μένα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το εμπο-
ρικό πρόγραμμα του Kinect για Windows
θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου
έτους, προσφέροντας σε επιχειρήσεις
παγκοσμίως τα εργαλεία που χρειάζο-
νται για την ανάπτυξη εφαρμογών για το
Kinect, που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες
στις εταιρείες, αλλά και στους κλάδους
τους. Στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλι-
φόρνια, ο Gibson χρησιμοποιεί το Kinect
στην αίθουσα διδασκαλίας.
Διδάσκει σχεδιασμό και προτυποποίη-
ση παιχνιδιών στο Διαδραστικό Τμήμα
της Σχολής Κινηματογραφικών Τεχνών
και λέει ότι ο ίδιος και οι συνάδελφοί του
μαθαίνουν στους φοιτητές να αναπτύσ-
σουν εφαρμογές για το Xbox και το
Kinect, έτσι ώστε να τους δώσουν πρα-
κτική εμπειρία προτού βγουν στον
«πραγματικό» κόσμο.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Αυτό που ξεκίνησε ως μία συσκευή
παιχνιδιού στο σαλόνι, εξελίχθηκε σε κάτι
πολύ περισσότερο μέσα σε έναν χρόνο.
Μηχανικοί, αλλά και απλοί φανατικοί της
τεχνολογίας, εξερευνούν μία πληθώρα
χρήσεων για το Kinect.
Αρκετοί εφευρέτες εκτός Microsoft
χρησιμοποιούν το Kinect για τη δημιουρ-
γία εφαρμογών σε ιατρικές χρήσεις. Ένα
παράδειγμα αποτελεί η Tedesys, μία νε-
οσύστατη εταιρεία τεχνολογίας στην Κα-
ντάμπρια της Ισπανίας, η οποία εργάζε-
ται πάνω σε μία εφαρμογή που θα επι-
τρέπει στους γιατρούς να χρησιμοποιούν
έναν αισθητήρα την ώρα που χειρουρ-
γούν, όπως λέει ο Jesus Perez, διευθύ-
νων σύμβουλος της εταιρείας.
Οι χειρουργικές επεμβάσεις είναι συ-
χνά πολύωρες και οι χειρουργοί πρέπει
να συμβουλεύονται τις ιατρικές πληρο-
φορίες που αφορούν στον ασθενή τους
κατά τη διάρκεια της επέμβασης, για να
μπορούν να βλέπουν, για παράδειγμα,
μία μαγνητική τομογραφία ή να ανακα-
λούν λεπτομέρειες για την επέμβαση
που πραγματοποιούν.
Κανονικά, οι γιατροί πρέπει να αφή-
νουν το αποστειρωμένο χειρουργείο για
να χρησιμοποιήσουν έναν μη αποστειρω-
μένο υπολογιστή και μετά να ετοιμάζο-
νται και πάλι για να συνεχίσουν την επέμ-
βαση. Η εφαρμογή της Tedesys θα επι-
τρέπει στους γιατρούς να χρησιμοποιούν
κινητικά μέσα ελέγχου για να μελετούν
τις ίδιες πληροφορίες, χωρίς να χρησι-
μοποιούν τα χέρια τους και χωρίς να
απομακρύνονται από το χειρουργείο.
Eχει περάσει ένας
χρόνος αφότου το
Kinect για Xbox
360 εμφανίστηκε
στο προσκήνιο,
εγκαινιάζοντας
μία νέα εποχή
διαδραστικού
παιχνιδιού και
ψυχαγωγίας για
το σαλόνι του
σπιτιού μας,
χωρίς χειριστήρια.
MICROSOFT KINECT
Έναν χρόνο μετά
Ασθενής στο Νοσοκομείο Royal
Berkshire της Αγγλίας χρησιμοποιεί
το Kinect ως μέρος των ασκήσεων
αποκατάστασης. Οι ασθενείς στη
Μονάδα Νευρολογικής Αποκατάστα-
σης του νοσοκομείου έχουν στη
διάθεσή τους συγκεκριμένους τίτλους
Kinect, ανάλογα με τη σοβαρότητα
της βλάβης που έχουν υποστεί. Τα
παιχνίδια βοηθούν να βελτιωθούν η
ισορροπία, ο έλεγχος των κινήσεων
και η σωματική κίνηση των ασθενών.