Επιλογή Ζωής 2

13 Ε κτός από τη χαρά που προσφέρει ο συγ- χρονισμός των κινήσεων, η αισθητική ενός ζευγαριού και η συνοδεία καλής μουσικής, ο χορός είναι μία αερόβια άσκηση που συμβάλλει στη σωματική υγεία των ανθρώπων, ενώ έχει θετικό αντίκτυπο και στην ψυχολογία τους. Ειδικά σε άτομα της μέσης και τρίτης ηλικίας, ο ελληνικός παραδοσιακός χορός –βάσει και σχετι- κών ερευνών– φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα ωφέ- λιμος τόσο για τη σωματική όσο και την ψυχική ευεξία, καθώς αφενός αποτελεί μία μορφή άσκησης και αφετέρου η έντασή του βρίσκεται στα προκα- θορισμένα όρια μιας ρουτίνας αερόβιας άσκησης. Οι επιδράσεις του σε παραμέτρους της σωματικής και ψυχικής υγείας άλλωστε, μπορεί να είναι παρόμοιες με αυτές της άσκησης. Ο χορός πέρα όμως από τη σωματική δραστηριότη- τα, προσφέρει διασκέδαση, συντροφικότητα φέρνοντας ανθρώπους με κοινά ενδια- φέρονται πιο κοντά. Όσο για την υγεία, μπορεί να προλάβει προβλήματα που έρχονται με το πέρασμα του χρόνου, όπως η μυ- ϊκή ατροφία. Απ’ όλα τα είδη χορού, οι κοινωνι- κοί χοροί που χορεύονται σε ζευ- γάρια, προσφέρουν τη μεγαλύτερη ικανοποίηση και για πολλούς λόγους υπερέχουν των πα- ραδοσιακών ή των λαϊκών κοινωνικών χορών. Μέσα στα πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους κάνουν ξεχωριστούς, είναι και η ποικιλία τους. Διαφορετικοί όσον αφορά τον ρυθμό, την ταχύτητα, το στυλ, αλλά και το επίπεδο δυσκολίας τους, ως άσκηση. Οι κοινωνικοί χοροί είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη μορφή γυ- μναστικής. Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορεί όλος ο κό- σμος ανεξαρτήτως ηλικίας να μάθει να τους χορεύει. Στην αρχή οι πιο γρήγοροι χοροί φαίνονται δύσκολοι και κουράζουν τους νεοεισερχόμενους. Μπορούν όμως να τους αποφύγουν και να συνε- χίσουν με τους πιο αργούς και λιγότερο κουραστι- κούς χορούς, όπως το βαλς, το φόξτροτ, τη ρούμπα ή το τάνγκο. Φυσικά, όλα αυτά πρέπει να γίνουν με κάποιο δάσκαλο χορού. Και αυτό, δεν το λέμε μόνο για λόγους αρτιότητας ενός χορού. Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία του χορευτή, τόσο μεγαλύτερη προ- σοχή θα πρέπει να επιδεικνύει ο δάσκαλος ώστε να διακρίνει εάν ο «μαθητής» ξεπερνά τα όριά του, να ξέρει πότε θα πρέπει να κάνει διάλειμμα ή να επιλέξει έναν πιο αργό και ευκολότερο χορό. Συνίσταται ανά περίπτωση να γίνονται αρκετά διαλείμματα και σε περίπτωση κόπωσης ή έντονου λαχανιάσματος να γίνεται άμεσα διακοπή.  Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στα ηλικιωμένα και με αρκετά επιβαρυμένη υγεία άτομα, οι γιατροί συνιστούν περπάτημα και ελαφριά άσκηση. Κάποιοι κοινωνικοί χοροί μπορεί να συγκριθούν εύκολα με το χαλαρό περπάτημα.  Για τη συνέχιση των μαθημάτων και το επίπεδο δυσκολίας που θα ακολουθήσει ο μαθητής, την ευθύνη την έχει ο δάσκαλος του χορού, ο οποίος σε αυτά τα μαθήματα θα πρέπει να λει- τουργεί τόσο υπεύθυνα όσο και ένας γιατρός.  Για τις δύσκολες ηλικιακά και με προβλήματα υγείας περιπτώ- σεις, τα μαθήματα πρέπει να εί- ναι για πολλούς λόγους ατομικά. Για τις μεγάλες σχετικά ηλικίες, τα ομαδικά μαθήματα σε σχολές χορού, δυστυχώς, σε κάποιες περι- πτώσεις δεν διαχωρίζονται ηλικια- κά, παρά μόνο σε τμήματα ανηλίκων και ενηλίκων. Δεν λείπουν ωστόσο οι σχολές οι οποίες –εάν υπάρχει “ Η τακτική άσκηση όπως ο χορός είναι ωφέλιμη για τη γενική σωματική και ψυχική υγεία των ενηλίκων όλων των ηλικιών. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=