Page 37 - Linux_7

Basic HTML Version

FOOD
Service
k
ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012
37
σότερα από ένα είδη από το κατάστημά τους, το περίφημο «1+1»,
το οποίο σημαίνει ένα γεύμα, συνήθως αλμυρό, και ένα ρόφημα.
Ορισμένοι, μάλιστα, έχουν διαχωρίσει το συγκεκριμένο στόχο ως
βραδινό, ενώ για το μεσημέρι επιδιώκουν το «1+1+1», δηλαδή ένα
αλμυρό είδος, ένα ρόφημα και ένα γλυκό. Τα χαρακτηριστικά που
βαθμολογούνται σε ένα γεύμα τύπου street food είναι τα εξής:
Η διακόσμηση του πιάτου–εδέσματος (food styling).
Η παρουσίαση του τραπεζιού–μπάρας (table styling).
Η αισθητική του εδεσματολογίου (menu presentation).
Η αισθητική του χώρου (merchandising).
Η τελετουργία της σύνθεσης των εδεσμάτων (art of action).
Η γνώση προέλευσης των προϊόντων (knowledge).
Το street food διεθνώς
Μεγάλη είναι η απήχηση της ιδέας του street food στη διεθνή
αγορά, με τις ΗΠΑ να κρατούν τα ηνία σε ό,τι αφορά την πρωτοτυ-
πία. Μεταξύ των πλέον γνωστών αλυσίδων υπαίθριων καταστημά-
των είναι η Mr Whippy, που προσφέρει παγωτό και φρουτοποτά,
και η Kogi με κορεατική και μεξικανική κουζίνα. Μία επίσης ενδια-
φέρουσα περίπτωση είναι η αλυσίδα Dunkin’ Donuts, η οποία εξυ-
πηρετεί σήμερα περισσότερους από τρία εκατομμύρια πελάτες
καθημερινά! Η εν λόγω αλυσίδα είναι 50 ετών και προσφέρει
στους πελάτες της 52 είδη donuts, bagels και σάντουιτς σε συν-
δυασμό με πλήθος ροφημάτων. Σήμερα η Dunkin’ Donuts διαθέτει
στο χαρτοφυλάκιό της 9.760 καταστήματα σε 35 αμερικανικές Πο-
λιτείες και 2.988 καταστήματα σε 30 χώρες ανά την υφήλιο.
Από την άλλη, στην Αυστραλία η κουζίνα θα μπορούσε να χαρα-
κτηριστεί fusion, με επιρροές από Ελλάδα και Μ. Ανατολή. Χαρα-
κτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αλυσίδα υπαίθριων καταστημά-
των πώλησης φαγητού Souvlaki hut, που διαθέτει ελληνικό σου-
βλάκι και αραβικούς κεφτέδες. Ακόμα, στην Ιαπωνία το 2005 ξεκί-
νησε η αλυσίδα JapanDog, εταιρεία που ιδρύθηκε από ένα ζευγάρι
Ιαπώνων όταν οι ίδιοι μετακόμισαν στον Καναδά. Όραμα των ιδρυ-
τών ήταν να δημιουργήσουν μία διεθνούς εμβέλειας αλυσίδα street
food. Έτσι κι έγινε: σήμερα, μόλις 7 χρόνια μετά, η αλυσίδα αριθ-
μεί 5 καταστήματα, με ένα εξ αυτών στη Νέα Υόρκη.
Δεν θα μπορούσε, τέλος, να μην αναφερθεί η αλυσίδα Τaco Bell,
η οποία σερβίρει 2 δισεκατομμύρια τάκος και 1 δισεκατομμύριο
μπουρίτος κάθε χρόνο. Η συγκεκριμένη αλυσίδα ιδρύθηκε το 1950
και αναπτύσσεται μέχρι σήμερα με γοργούς ρυθμούς ανά την
υφήλιο. Άλλες γνωστές αλυσίδες street food είναι η hungry jacks,
η vital gaufre και η nandos.