Food Service τ. 136

Ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά στοι- χεία της… επανάστασης του «νέου» επιδόρπιου είναι τα παρακάτω: 1 Δίχως προσθήκη ζάχαρης Αρκετά είναι πλέον τα εστιατόρια που έχουν εντάξει στο μενού τους επιδόρπια χωρίς ζάχαρη, προκειμένου να προσελκύσουν τη μερίδα του κα- ταναλωτικού κοινού που διάκειται αρνητικά απέ- ναντι στη ζάχαρη και στην εν γένει πρόσληψή της. Για παράδειγμα, ποιο το… μειονέκτημα ενός κέ- ικ καρότου δίχως προσθήκη ζάχαρης καλυμμένο με λευκό γλάσο, ή ενός παγωτού καραμέλα με καρύδια και δίχως πρόσθετο γλυκαντικό παράγο- ντα; «Κανένα» είναι η μονολεκτική απάντηση… 2 Μίνι εκδοχή και λογική διαμοιρασμού Η διεθνής αλυσίδα Starbucks ενδεχομένως και να αποτέλεσε τον… πρώτο διδάξαντα σε ό,τι αφορά τις μίνι μερίδες, καθώς εισήγαγε αρκετές επιλογές στο μενού της σε μίνι εκδοχή, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στα διαρκώς εντει- νόμενα αιτήματα των πελατών της για λύσεις γρήγορες, υγιεινές, πρακτικές, και φθηνότερες σε σχέση με τις κανονικές. Την ίδια στιγμή, τελευταία δείχνει να κερδίζει έδαφος και η λογική των κοινών επιδόρπιων, τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να μοιραστούν με όποιους επιθυμούν. Έτσι ένα do-it-yourself λογικής επιδόρπιο δύναται να περιλαμβάνει θρυμματισμένα κου- λουράκια, πράσινο τσάι, τρούφες σοκολάτας, κρέμα marshmallow και τα απαιτούμενα υλι- κά για το άναμμα της φωτιάς στην οποία θα ψηθούν τα τελευταία. Όπως ισχυρίζονται σειρά από marketers, όταν οι πελάτες μοιράζονται ένα επιδόρπιο, αισθάνονται ότι τρώνε πολύ λιγότε- ρο, και άρα κατ’ επέκταση διάκεινται θετικά στο να παραγγείλουν περισσότερα κομμάτια ή να παραγγείλουν πιο συχνά. Αυτό είναι πολύ σημα- ντικό, καθώς οι καταναλωτές με τα do-it-yourself επιδόρπια μπορούν να μη στερηθούν το dessert, αλλά να το απολαμβάνουν είτε στην πιο light εκδοχή του είτε σε μικρότερη ποσότητα με λιγό- τερη θερμιδική βαρύτητα. 3 Εσπεριδοειδή σε επιδόρπια Η ενσωμάτωση των γεύσεων και των συ- στατικών των εσπεριδοειδών σε ένα επιδόρπιο αποτελεί, δίχως άλλο, έναν διαφορετικό τρόπο προκειμένου να δοθεί στους πελάτες μια επιλογή που θεωρούν ότι είναι ελαφρύτερη σε σχέση με την… παραδοσιακή εκδοχή ενός γλυκού. Ειδικά εφόσον η αντίληψη που έχουν οι καταναλωτές όταν βλέπουν τα εσπεριδοειδή στο μενού είναι ότι πρόκειται για κάτι το φρέσκο, ελαφρύ και απείρως πιο υγιεινό! Δώστε προτεραιότητα στα desserts Στις μέρες μας ολοένα και περισσότεροι εστιά- τορες δείχνουν να αντιμετωπίζουν το μενού του επιδόρπιου τους –περίπου– ως αναγκαίο κακό, συμβαδίζοντας με όσους πελάτες έχουν πάντοτε δεύτερες σκέψεις επ’ αυτού. Πολλοί επαγγελμα- τίες, μάλιστα, ισχυρίζονται πως το dessert απο- τελεί την… ξεχασμένη κατηγορία στα μενού των εστιατορίων. Γι' αυτό, εξάλλου, τα… καταχωνιάζουν στο… απώτατο σημείο της μακριάς καρτέλας του με- νού. Ορισμένοι τα τοποθετούν σε ένα ξεχωριστό μενού, γεγονός που διευκολύνει τους πελάτες να αρνηθούν. Αποτελεί περίπου κοινή διαπίστωση πως οι επαγγελματίες του κλάδου «παραδίδονται» πολύ εύκολα, δίχως καν να δώσουν μια «μάχη», για να επηρεάσουν ή να μεταβάλουν την αρνητική άποψη ή ακόμη και την απάθεια που εμφανίζουν οι πελάτες τους σχετικά με το επιδόρπιο. Δίχως άλλο, οι εστιάτορες μπορούν να κάνουν SALES 78 ‘ ‘ Τη στιγμή που στην κουζίνα σας ψήνονται ή παρασκευάζονται τα γλυκά, αφήστε τα αρώματα που αναδύονται να πλημμυρίσουν τη σάλα σας. Μην τα… «πνίξετε» με τον –συνήθη– πανίσχυρο εξαερισμό, καθώς μπορούν να λειτουργήσουν ως ζωντανό «προσκλητήριο» για τις αισθήσεις των πελατών σας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=