Food Service τ. 137

29 ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΣΤΑΘΕΡΟ – ΕΞΥΠΝΟ – ΓΡΗΓΟΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ποια είναι ωστόσο τα σημεία εκείνα στα οποία οι επιχειρήσεις του κλάδου της μαζικής εστίασης οφείλουν να δώσουν ξεχωριστή βαρύτητα κι αυξημένο βαθμό προσοχής, όταν κληθούν να επιλέξουν το κατάλληλο σύστημα παραγγελιο- ληψίας; Για την επιλογή συστήματος είναι πολλά αυτά που παίζουν ρόλο, με την αξιοπιστία, ωστόσο, να τίθεται πρώτη στη λίστα με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το σύστημα παραγγελιοληψίας που επιλέγουν. Ένα αξιόπιστο σύστημα παραγγελιοληψίας, που εγγυάται ότι μπορεί να ανταπεξέλθει απο- τελεσματικά σε ώρες αιχμής, απρόσκοπτα και χωρίς κανένα πρόβλημα και που, ταυτόχρονα, να είναι συμβατό με την τρέχουσα νομοθεσία και τις τοπικές διαφοροποιήσεις. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι δυνατότητες που προσφέρει το σύστημα, οι πληροφορίες που μπορεί να δώσει, η εξασφά- λιση των δεδομένων από εξωτερικούς αλλά κι εσωτερικούς κινδύνους, καθώς και το πόσο εύχρηστο και φιλικό είναι για τον χρήστη. Μεγάλο ρόλο παίζει κι η επιλογή της εταιρείας με την οποία οι επαγγελματίες της εστίασης απο- φασίζουν να συνεργαστούν, απόφαση η οποία δεν πρέπει να λαμβάνεται «ελαφρά τη καρδία». Αντιθέτως, πρέπει να αφιερώνουν χρόνο, πριν πάρουν την τελική απόφαση, κάνοντας βαθιά κι ουσιαστική έρευνα. Επίσης, οι επιχειρηματίες της εστίασης, πρέπει να επιλέγουν συνεργασίες με εταιρείες που βρίσκονται χρόνια στην αγορά, είναι υγιείς οικονομικά, έχουν καλό after sales service κι έχουν τις καλύτερες συστάσεις από συναδέλφους. Πρέπει, δηλαδή, να επιλέγονται εταιρείες που προσφέρουν ολοκλη- ρωμένη λύση: front office (λιανικές πωλήσεις, παραγγελιοληψία κ.ά.), back office (πωλήσεις, αγορές, παραγγελίες, αποθήκη, πελάτες, προ- μηθευτές κ.ά.), παραγωγή, λογιστική διαχείριση κ.τ.λ. Αυξημένο βαθμό προσοχής πρέπει να δείχνουν οι επαγγελματίες στις υπηρεσίες, την ποιότητα και τις ώρες υποστήριξης, αφού στους χώρους εστίασης είναι αυξημένες. Από κει και πέρα, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στο κατά πόσο η λύση διακρίνεται από απλότητα, ταχύτητα κι εξειδίκευση. Αυτό μπορούν να το διαπιστώσουν, παρακολουθώντας μία παρου- σίαση της εφαρμογής πριν την επιλέξουν κι αφού πειραματιστούν οι ίδιοι, για να δουν στην πράξη κατά πόσο είναι φιλικό το περιβάλλον λειτουργίας της, και πόσο χρόνο ή πόσα κλικ απαιτούνται για κάθε εργασία. Πρέπει να διασφαλίσουν ότι το μενού είναι παραμετροποιήσιμο, προσαρμόζεται εύκολα στο μοντέλο και τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρου εστίασης κι επιτρέπει άμεσα και χωρίς κόπο τις αλλαγές που θα προκύπτουν κατά καιρούς στα προϊόντα, τους τιμοκατάλογους, τις τιμές, τις συνταγές και τη σύσταση των πιάτων. Επιπλέον, ξεχωριστή βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην εξωστρέφεια και τις προωθητικές ενέργειες που μπορεί να στηρίξει ένα λογισμικό. Η αφο- σίωση των πελατών είναι από τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία κάθε επιχείρησης κι ιδιαίτερα κρίσιμη για την επιτυχία της. Επομένως, η διαχείρι- ση Loyalty card είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό σε ένα λογισμικό. Εξίσου απαραίτητη είναι κι η δυνατότητα να μπορεί να εκτελεί ο επιχειρηματίας ομαδικές αποστολές SMS και e–mail, προς ενη- μέρωση των πελατών για τα νέα της επιχείρησης (happy hour, προσφορές κ.ά.). Ένα ακόμα στοιχείο ζωτικής σημασίας είναι η πληροφόρηση που λαμβάνουν οι επιχειρηματίες από την εφαρμογή τους, αφού τους επιτρέπει να αξιολογούν την απόδοση της λειτουργίας και να παίρνουν κρίσιμες αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο. Άρα, οι εκτυπώσεις κι οι αναφορές που παρέχει το λογισμικό πρέπει να αποτελούν ση- μαντικό σημείο αξιολόγησης. Τέλος, το ύψος της οικονομικής προσφοράς είναι σίγουρα καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή ενός ταμειακού συστήματος, όμως, ακό- μη κι η αγορά υψηλής ποιότητας εξοπλισμού σε χαμηλή τιμή μπορεί να αποδειχθεί ανεπαρκής, εάν η παραμετροποίηση, η τοποθέτηση κι η εκπαίδευση δεν γίνουν σωστά. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ‘ ‘ Οι κατασκευαστές (οφείλουν να) προτείνουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης, εξασφαλίζοντας μια ωφέλιμη και μακροχρόνια επένδυση.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=