Food Service τ. 137

40 σχέση με το… ένδοξο παρελθόν. Το κάθε άλλο παρά παρήγορο γεγονός είναι πως τα εστιατό- ρια δεν δείχνουν να μπαίνουν καν στον κόπο να δώσουν κάποιας μορφής λύση στο εν λόγω ζήτημα. Ποια θα μπορούσε να είναι αυτή; Μια αύξηση των αποδοχών των στελεχών τους, που θα υπερέβαινε το μέσο επίπεδο της αγοράς, είναι αδιαμφισβήτητα κάτι που θα εκτιμούταν και που με βεβαιότητα θα επιχειρούταν να επιστραφεί στο πολλαπλάσιο από μέρους τους προς την επιχεί- ρησή σας! «Think smart, not big», όπως ισχυρί- ζονται και στις ΗΠΑ! Σχεδιάστε ένα πλάνο παροχής bonus. Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας στην αγορά της μαζικής εστίασης: από τους πρωτοδιοριζόμενους νέους υπαλλήλους, αυτοί που είναι πιο πιθανό να πετύχουν στα εργασιακά τους καθήκοντα και να παραμείνουν περισσότερο χρόνο στην ίδια την επιχείρηση είναι εκείνοι που τους έχουν συστήσει κάποιοι που ήδη εργάζονται εκεί. Εκτός από την πιθανή ανάγκη για την εύρεση μιας δουλειάς, σίγουρα θα θέλετε να υπάρχουν κι άλλα κίνητρα ή αιτίες, προκειμένου να συνδεθείτε πιο στενά κι αποδοτικά με τους εργαζομένους σας. Σε κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβάλλει λ.χ. ο σχεδι- ασμός κι η προσφορά ενός πλάνου κλιμακωτών bonus που θα συνδέονται με την αποδοτικότητα, δίχως, ωστόσο, να απουσιάζει κι η πρόβλεψη για την ύπαρξη κάποιας… συννεφιασμένης χρονικής περιόδου του ίδιου του καταστήματος. Κατ’ αυτό τον τρόπο, δίνεται το σχετικό… σήμα προς τους εργαζομένους πως αυξημένη συνολική παρα- γωγικότητα συνεπάγεται κέρδος κι όφελος για όλους, ενώ ταυτόχρονα δεν τους ξεχνάτε εντελώς και στην περίπτωση που τα πράγματα δεν κινού- νται με βάση τους θετικούς σχεδιασμούς σας. Μην διστάζετε να επιβραβεύετε τις σωστές συ- μπεριφορές. Μπορεί η επιβράβευση με την καταβολή bonus να μην αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύκολη, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, καθώς συνήθως συνδέονται άμεσα με την επί- τευξη ενός συγκεκριμένου ύψους πωλήσεων, εντούτοις, υπάρχουν ορισμένες επιχειρήσεις του κλάδου που σκέφτονται «έξυπνα» κι εναλλακτι- κά, ρίχνοντας στο τραπέζι την ιδέα της επιβράβευ- σης συμπεριφορών και θέλησης. Έτσι, πέρα από τον συνδυασμό των εσόδων και των πωλήσεων, οι εν λόγω επιχειρήσεις της εστιατορικής σκηνής έχουν ενσωματώσει έναν ακόμη παράγοντα που μετρούν και δεν είναι άλλος από τις ποιοτικές με- τρήσεις και τη διασφάλιση του άρτιου customer service ή και τον συνδυασμό τους. Κάποιοι άλλοι έχουν εξελίξει περαιτέρω το μοντέλο μετρήσεών τους, προσθέτοντας και το χαρακτηριστικό του χρόνου παραμονής (και κατ’ επέκταση πίστης και δεσμού) στην ίδια την επιχείρηση! Να ενημερώνετε σε κάθε ευκαιρία τους υπαλ- λήλους σας για το σύνολο των ωφελημάτων που τους προσφέρετε. Εξαιρετικά μικρός αριθμός, ούτε καν ποσο- στό, από επιχειρήσεις της εστιατορικής σκηνής στη χώρα μας σήμερα δίνει… αναφορά στους εργαζομένους της και δη σε ό,τι αφορά τα όσα τους παρέχει, εν οίδει ωφελημάτων και παροχών (μισθολογικών, ασφαλιστικών, τυχόν καλύψεις ιδιωτικής ασφάλισης υγείας κ.ο.κ.). Οι επαγγελ- ματίες δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν αυτό ως πε- ριττή ενέργεια, καθώς μπορεί να λειτουργήσει ως τεράστια ευκαιρία και συνάμα πλατφόρμα προ- ώθησης της δομημένης λειτουργίας της επιχεί- ρησής τους, παρουσιάζοντας στους υπαλλήλους εκτενώς μια σειρά από ωφελήματα που αυτοί απολαμβάνουν, δίχως καλά-καλά να σκέφτονται πως κάποιος άλλος τα έχει σκεφτεί και πληρώσει για λογαριασμό τους. < OPERATIONS ‘ ‘ Κάποιοι έμπειροι στην εστίαση και το επιχειρείν εν γένει ισχυρίζονται πως ο πλέον ισχυρός παράγοντας για την επιτυχημένη παρουσία μιας επιχείρησης στον κλάδο δεν είναι άλλος από τη χρονική διάρκεια που οι managers ή τα επιτελικά στελέχη επιλέγουν να παραμένουν στη θέση τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=