Food Service τ. 137

1. Δεν υφίσταται σχετική ή κατάλληλη αγορά. Από το ποσοστό της τάξης του 42% των αποτυ- χημένων περιπτώσεων που εξέτασαν τα στελέχη της CBI διαπιστώθηκε πως οι εν λόγω επιχειρή- σεις απέτυχαν πλήρως να βρουν κάποιο προφα- νή λόγο για τον οποίο υπήρχε η ανάγκη της διά- θεσης των συγκεκριμένων λύσεων, προϊόντων ή πιάτων. Κατά πώς φαίνεται, οι εμπλεκόμενοι έπε- σαν… θύματα του ενθουσιασμού και της αγάπης τους για το concept ή την ιδέα, στηριζόμενοι στη «φρεσκάδα» και σε μια πιθανώς ενδιαφέρουσα θεώρηση, αποτυγχάνοντας, ωστόσο, πλήρως να αντιληφθούν πως ο θαυμασμός κι η ζήτηση δεν αποτελούν πάντοτε ίδιας βαρύτητας ή σημασίας ζητήματα… 2. Τελειώνει η ρευστότητα! Περίπου το 1/3 (29%) των concept που απέ- τυχαν δυσκολεύτηκαν στη χρηματοοικονομική τους επάρκεια, καθώς τους τελείωσε –ουσιαστι- κά– το ρευστό, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν. Σε αυτό, συνέβαλλε κι ο σαφώς πιο συγκρατημένος ρυθμός αύξησης των πωλήσεών τους, κάτι που τους στέρησε μια πρόσθετη… γραμμή ζωής! 3. Λανθασμένη δομή διοικητικής ομάδας. Όπως επισημαίνεται από την πλευρά της CBI, η διαμόρφωση και συγκρότηση μιας διοικητικής ομάδας που «παντρεύει» διαφορετικές ικανότητες κρίνεται καταλυτικής σημασίας για την επιτυχία ενός concept, από την κατανόηση των βασικών δεδομένων κι αρχών επιχειρηματικής λειτουργίας μέχρι τη γνώση των μυστικών της κουζίνας, της ευφυούς διαχείρισης των μελών του προσωπι- κού, της στενής παρακολούθησης των οικονομι- κών κ.ο.κ. 4. Υποτίμηση του ανταγωνισμού. Χρήσιμο είναι να έχουμε πίστη στις δυνάμεις, στο concept και στην εξειδίκευσή μας, ακόμη πιο χρήσιμο, όμως, είναι αφενός να γνωρίζουμε το status της αγοράς αφετέρου να παρακολουθού- με τι κάνουν οι ανταγωνιστές μας. Η αφ’ υψηλού κριτική κι ο σνομπισμός ουδέποτε λειτούργησαν προς εύνοια ή ωφέλεια κάποιου… Όπως επιση- μαίνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη της CBI: «Η παντελής άγνοια του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούσαν αλλά και του ανταγωνισμού που είχαν να αντιμετωπίσουν οδήγησε στο… λουκέτο το 19% των περιπτώσεων που εξετάσαμε!». 5. Λανθασμένη τιμολογιακή πολιτική. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο τομέας της τιμολογι- ακής πολιτικής συχνά–πυκνά αναδεικνύεται σε… μαύρη τρύπα και σε άγνωστο όσο και «σκοτεινό» κόσμο για τις newbie επιχειρήσεις του κλάδου. Η δυσκολία έγκειται στον σωστό υπολογισμό της ποσόστωσης του κόστους. Σε πλείστες περιπτώ- σεις αποδείχτηκε πως υπάρχει αδυναμία τιμολό- γησης ενός προϊόντος σε ύψος που και το κόστος να καλύπτει και να μην λειτουργεί αποτρεπτικά για τους πελάτες. Μια αποδεκτή κι αποτελεσμα- τική λύση μπορεί να είναι η επίτευξη ρεαλιστικής ισορροπίας, μέσω του πολλαπλού επιμερισμού του κόστους σε ποικίλα προϊόντα και δη σε όσα ανήκουν στην πιο χαμηλή τιμολογιακή στάθμη. 6. Βαθμός αποδοχής από την πελατεία. Έχετε αναρωτηθεί εάν οι πελάτες σας πραγμα- τικά ενδιαφέρονται ή είναι… πεινασμένοι για το τι παρέχει η επιχείρησή σας; Επιπλέον, είναι τόσοι πολλοί αυτοί που ενστερνίζονται τη θετική πλευ- ρά των όσων προσφέρετε, ώστε να συγκροτούν μια κρίσιμη μάζα πάνω στην οποία μπορείτε να βασιστείτε και να κτίσετε την επόμενη ημέρα της επιχειρηματικής σας ύπαρξης; Εάν όχι, τότε θα πρέπει είτε να επενδύσετε άμεσα σε ενέργειες STRATEGY 65 ‘ ‘ Όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη της CBI: «Η παντελής άγνοια του περιβάλλοντος στο οποίο λειτουργούσαν, αλλά και του ανταγωνισμού που είχαν να αντιμετωπίσουν, οδήγησε στο… λουκέτο το 19% των περιπτώσεων που εξετάσαμε!».

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=