Food Service τ. 137

78 Delivery γευμάτων συνολικής αξίας 10 δισ. δολαρίων! Μπορεί η διαδικασία της διανομής φαγητού να προέκυψε αρκετά μετά στην πορεία εξέλιξης της εταιρείας, και δη το 2015, παρ’ όλα αυτά το Uber Eats αποτελεί σήμερα μία από τις πιο επι- τυχημένες υπηρεσίες του εν λόγω οργανισμού. Η πρώτη προσπάθεια για τη λειτουργία της ξεκίνησε το 2014 στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια, με τη διακριτική ονομασία «UberFresh» και στόχο τη διανομή μεσημεριανού και βραδινού φαγητού από επιλεγμένα εστιατόρια, με χρόνο παράδοσης μόλις 10 λεπτά! Μετά από λίγο καιρό, τα στελέχη της Uber αντελήφθησαν πως οι πελάτες ήταν κάτι παραπάνω από διατεθειμένοι να περιμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σε περίπτωση που θα είχαν τη δυνατότητα να παραγγείλουν φαγητό από μια πιο διευρυμένη λίστα εστιατορίων και μενού! Αυτό συντέλεσε τα μέγιστα στη γέννηση του Uber Eats το αμέσως επόμενο έτος και η πρώ- τη πόλη όπου υλοποιήθηκε το project ήταν το Τορόντο του Καναδά. Έκτοτε, πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι και πολλαπλάσιες χώρες και πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο προστέθηκαν στον κατά- λογο της Uber Eats. Μάλιστα, μόλις πρόσφατα, η εταιρεία προχώρησε σε ορισμένες εντυπωσιακές προβλέψεις σε ό,τι αφορά τα μεγέθη που σχετίζο- νται με τη διανομή φαγητού. Κι αυτό, καθώς υπο- λογίζει πως κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους θα μεταφέρει και θα παραδώσει με τη μορφή delivery γεύματα συνολικής αξίας 10 δισεκατομ- μυρίων δολαρίων! Οι Millennials έχουν… σκοτώσει –ουσιαστικά– τη μαγειρική! Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι προσπαθούν να εξηγήσουν την επιτυχία του πρωτότυπου εγχει- ρήματος του Uber Eats, καθώς επίσης και μιας πληθώρας αντίστοιχων υπηρεσιών σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι εξηγήσεις είναι συγκεκριμένες κι έχουν να κάνουν με τον εξοντωτικό ρυθμό εργα- σίας και ζωής στις μεγαλουπόλεις, τη –σχεδόν– παντελή απουσία διαθέσιμου χρόνου, αλλά και το γεγονός ότι οι Millennials έχουν… σκοτώσει –ουσιαστικά– τη μαγειρική και την εν γένει δημι- ουργική παρουσία τους στην κουζίνα. Σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης μελέτης που εκπόνησε η επενδυτική τράπεζα UBS, όσοι καταναλωτές ανήκουν στη συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία (γεννηθέντες τη δεκαετία του ’80) είναι κατά τρεις φορές πιο πιθανό να παραγγείλουν κάποιο γεύμα delivery, εν συγκρίσει με τους γονείς τους. Μά- λιστα, στην ίδια μελέτη, βάσει ενός σεναρίου, αναφέρεται πως μέχρι το 2030 η πλειοψηφία των DISRUPTION

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=