Food Service τ. 141

20 Αναγνώριση της τίμιας κουζίνας από τον «Οδηγό Michelin» Καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης, ο Μά- νος Μακρυγιαννάκης αναφέρεται πολλάκις στη διάσταση της «εκπαίδευσης» περί των ελλη- νικών γεύσεων και προϊόντων, καθώς επίσης και στην αναγκαιότητα άμεσης ενίσχυσης και υλοποίησης μιας οργανωμένης προσπάθειας με συγκεκριμένη στόχευση και απτό χρονοδι- άγραμμα. Μάλιστα, ο ίδιος, κάνοντας πράξη την αμερικανική ρήση «Put your money where your mouth is», κινείται πολυεπίπεδα επί του θέματος. «Όντας πατέρας δύο παιδιών, ένας από τους βασικούς μου προβληματισμούς έχει να κάνει με το να μάθουν να τρέφονται σωστά. Αντλώντας έμπνευση, λοιπόν, από αυτή την ανάγκη, έχω ξε- κινήσει να υλοποιώ ένα φιλόδοξο project. Συγκε- κριμένα, σε συνεργασία με το Ελληνικό Σχολείο Βρυξελλών, που αριθμεί περισσότερους από 150 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, αλλά και το αντίστοιχο Ευρωπαϊκό Σχολείο που στε- γάζεται σε τέσσερα σχολεία με το εκεί ελληνικό τμήμα να έχει περί τους 500 μαθητές σε όλες τις βαθμίδες, πραγματοποιώ αφιλοκερδώς μαθήματα ελληνικής γαστρονομίας. Ουσιαστικά, αναφέρομαι στα παραγόμενα προϊόντα της ελληνικής γης, τις θρεπτικές τους ιδιότητες, τη θετική τους επίδραση κι εν γένει την αξία τους για την υγεία των κατανα- λωτών, ενώ την ίδια στιγμή μαγειρεύω μαζί με τα παιδιά. Ο στόχος μου είναι αφενός να τους μυήσω στην υγιεινή διατροφή αφετέρου να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα και τη βαρύτητα που δύναται να έχουν τα ελληνικά προϊόντα στη διασφάλιση της ευζωίας τους» . Αξίζει να σημειωθεί πως πέρυσι ο σεφ Μα- κρυγιαννάκης «έτρεξε» ένα εκπαιδευτικό πρό- γραμμα διατροφής κι ελληνικής γαστρονομί- ας, εντάσσοντας τους άθλους του Ηρακλή στο όλο σκεπτικό. Για την ακρίβεια, συνδύαζε κάθε άθλο με μια συνταγή, την οποία εκτελούσε live, μπροστά στα μάτια των μαθητών, αξιοποιώντας πάντοτε πρώτες ύλες που έλκουν την καταγωγή τους στην ελληνική γη. Μια δράση που αν μη τι άλλο λειτουργεί πολλαπλασιαστικά στην πορεία του χρόνου, καθώς… φυτεύεται ο σπόρος της γνώσης σε ιδιαίτερα «εύφορο έδαφος», όπως είναι ο νους των σημερινών μαθητών και αυρι- ανών decision makers. < “Το μέγιστο ζητούμενο δεν είναι άλλο από τη διασφάλιση των αυθεντικών γεύσεων της Ελλάδας! Αυτές, εξ άλλου, αναζητά και το καταναλωτικό κοινό. ”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=