Food Service τ. 141

34 νήματος. Όπως τονίζεται στις ίδιες έρευ- νες, ένα από τα βασικά pain points της vegan διατροφικής σκηνής εντοπίζεται στις περιορισμένες meat free εναλλακτι- κές που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Όταν το σύνολο των μεγεθών κινείται προς μια κατεύθυνση, καταδει- κνύοντας μια πρακτική, τότε αναμφίβολα γεννάται ζήτημα. Για παράδειγμα, μόλις το 24% θα βαθμολογούσε με υψηλό βαθ- μό τις vegan προσφορές του μενού σε non-vegan εστιατόρια ή μπαρ. Την ίδια στιγμή, το 66% των καταναλωτών δηλώ- νει δεκτικό σε meat alternative πιάτα κι εν γένει γεύσεις. Επιπροσθέτως, σχεδόν 1 στους 3 (29%) καταναλωτές αναζητά vegan προτάσεις, όταν επιλέγει να δει- πνήσει εκτός της οικίας του. Συν τοις άλλοις, το 39% των καταναλωτών θα επι- σκεπτόταν στα σίγουρα ένα εστιατόριο, στην περίπτωση κατά την οποία γνώριζε πως διαθέτει plant based επιλογές στο γευστικό μενού του. Η καινοτομία της πρώτης fully vegan pub! Κάθε άλλο παρά μυστικό πρέπει να θεωρείται η έντονη δυναμική της κα- τανάλωσης αλκοολούχων ποτών πάσης φύσεως και μορφής στη «Γηραιά Αλβιώ- να», γεγονός που δίνει ξεχωριστή ώθηση σε κάθε επιχειρηματικό βήμα, το οποίο έχει κάποιας μορφής σύνδεση με αυ- τό. Αντλώντας, λοιπόν, έμπνευση από τη συγκεκριμένη πτυχή κι έπειτα από εκτε- νή μελέτη συστατικών, πρώτων υλών, συνδυαστικής λειτουργίας και κατανα- λωτικών συνηθειών, η Christina κι ο Biff προχώρησαν στον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας εξαιρετικά καινοτόμου επιχειρηματικής ιδέας. Συγκεκριμένα, πριν από ελάχιστες ημέρες εγκαινίασαν την έναρξη της λειτουργίας της πρώτης πλήρους vegan pub με την επωνυμία «Brew Dog»! «Προχωρήσαμε σε μια κοπιώ- δη, εκτενή και χρονικά απαιτητική διαδικα- σία ανάλυσης κάθε συστατικού των ποτών (οινοπνευματώδη, μπίρα, κρασί κ.ά.) κι εν συνεχεία επιχειρήσαμε να τα “παντρέψου- με” αρμονικά με αντίστοιχα vegan συστατι- κά. Το αποτέλεσμα μάς κατέδειξε τον πλέον προφανή δρόμο, ήτοι τη δημιουργία μιας full board vegan pub». «Must haves» της vegan εστιατορικής Έχοντας συμπληρώσει μια τριετία επι- τυχημένης επιχειρηματικής παρουσίας σε μια εξαιρετικά απαιτητική εστιατορική αγορά, όπως αυτή της βρετανικής πρω- τεύουσας, η κυρία Bloom αποτελεί ιδα- νική περίπτωση, προκειμένου να παρέχει ορισμένα ψήγματα γνώσης κι εμπειρίας προς τυχόν… wannabe επαγγελματίες της vegan γαστρονομικής σκηνής. Σύμ- φωνα με την ίδια: «Σήμερα βιώνουμε τη φάση κατά την οποία λαμβάνει χώρα η διαδικασία mainstreaming του veganism. Σε πρώτο βαθμό, θα πρότεινα να εστιάσετε σε ορισμένες υψηλής ποιότητας επιλογές, προωθώντας τις ως ισότιμες προτάσεις στο μενού σας. Αποφύγετε να τις… κατα- χωνιάσετε ή έστω να τις τοποθετήσετε σε κάποιο ξεχωριστό σημείο στον κατάλογό σας. Χρήσιμο είναι οι επαγγελματίες να δι- ασφαλίσουν την ανάπτυξη και προσφορά ενός σταθερά ικανοποιητικού προϊόντος, δίχως εμφανείς ή τουλάχιστον μεγάλες διαφοροποιήσεις. Κάτι στο οποίο οφείλουν να επενδύσουν είναι η προσφορά ενός πραγματικά καλού burger, το οποίο και θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς, γύρω από το οποίο μπορείτε να δομήσετε μια σειρά από πρόσθετες γεύσεις. Ιδιαίτερα έξυπνο θα ήταν να πειραματιστείτε, προκειμένου να αναπτύξετε ορισμένες περισσότερο μο- ναδικές όσο και δημιουργικές γεύσεις, που θα σας διαφοροποιήσουν από τον ανταγω- νισμό και τις τυχόν πιο “έτοιμες” όσο και “κλασικές” προτάσεις του» . < trends “ Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η αξία της παγκόσμιας vegan αγοράς ξεπερνά τα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ για το 2023!”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=