Food Service τ. 141

42 MARKETING τογραφία, ενδεχομένως να μπορεί να δι- εκπεραιώσει τη συγκεκριμένη αποστολή, ειδάλλως χρειάζεται επαγγελματίας. Πριν από 6 χρόνια ίσως ήταν αρκετό να τρα- βήξουμε μια φωτογραφία με το κινητό και να την ανεβάσουμε, πλέον όμως δεν είναι. Μια φωτογραφία είναι πραγματικά 1.000 λέξεις και, αν δεν είναι καλή, ή ακό- μα χειρότερα αν είναι πολύ κακή, μπορεί να φέρει το ακριβώς αντίθετο αποτέλε- σμα από το προσδοκώμενο. Σε αυτή την περίπτωση, είναι 1.000 φορές καλύτερα να μην «ειπωθούν» ποτέ αυτές οι 1.000 λέξεις. Σήμερα υπάρχουν εργαλεία που βοηθούν να δημιουργούνται καταπληκτι- κές φωτογραφίες κι αυτή η δυνατότητα δεν πρέπει να μένει ανεκμετάλλευτη. Αν τουλάχιστον ο στόχος είναι να υπάρχει ένα επιτυχημένο digital marketing για την επιχείρηση. Κάτι άλλο που χρειάζεται λίγη προσο- χή είναι το hashtag της επιχείρησης. Αυ- τό είναι καλό να το ψάχνουμε από καιρό σε καιρό και σίγουρα όχι σε πολύ αραιά διαστήματα, καθώς όσο το συχνότερο τόσο το καλύτερο, ώστε να εντοπίζουμε σχόλια πελατών, κριτικές και να αλληλε- πιδρούμε μαζί τους. Επίσης, με αυτό τον τρόπο, εντοπίζουμε tags που μπορεί να έχουν κάνει πελάτες σε προσωπικές τους αναρτήσεις, με ευχάριστες στιγμές που έχουν περάσει. Το ζήτημα δηλαδή εδώ δεν είναι ο εντοπισμός τυχόν αρνητικών κριτικών που χρήζουν μιας απάντησης ή απολογίας, αλλά κυρίως να δείξουμε ότι δίνουμε σημασία στους πελάτες και στην εμπειρία που απολαμβάνουν στην επι- χείρησή μας. Εξ άλλου, πρέπει ούτως ή άλλως να απαντάμε στις θετικές κριτικές και τις φιλοφρονήσεις, έστω και με μια «καρδούλα» ή ένα like, ώστε να τηρείται κι η στοιχειώδης επαφή κι ευγένεια προς τους πελάτες. Γράφοντας… ιστορία Τέλος, ένα νέο «φρούτο» που έχει ξε- πηδήσει τον τελευταίο καιρό και κερδί- ζει έδαφος σε πολλά social media είναι οι ιστορίες. Στην ουσία, πάλι έχουμε να κάνουμε με οπτικό υλικό το οποίο είναι είτε σύντομο βίντεο ή εναλλαγή φωτο- γραφιών. Το καλό στην υπόθεση αυτή είναι ότι δεν χρειάζεται, προς το παρόν τουλάχιστον, οι φωτογραφίες να είναι επαγγελματικές, πράγμα που λύνει κά- πως τα χέρια κι επιτρέπει την ανάρτηση και πιο «χαλαρού» υλικού. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι οι ιστορίες δεν παραμένουν και σβήνονται έπειτα από μία μέρα, έτσι επιτρέπεται και λίγο πα- ραπάνω πειραματισμός. Οι αναρτήσεις στα social media μπο- ρεί σε κάποιους να μοιάζουν φωνή βοώντος εν τη ερήμω, όμως μπορούν να κάνουν θαύματα για την επιχείρη- σή σας. Τα social media δεν είναι πια μία παράπλευρη δουλειά στο μάρκε- τινγκ, αλλά έχουν κεντρικό ρόλο και δεν μπορούν να ανατίθενται τυχαία σε κάποιο μέλος του προσωπικού. Το digital marketing είναι πλέον επιστήμη και, αναλόγως των αποτελεσμάτων που θέλουμε να έχουμε και την ανάπτυξη της επιχείρησης που επιδιώκουμε, θα πρέπει να του δίνουμε και την ανάλογη βαρύτητα. <

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=