Food Service τ. 141

45 ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ Η καινοτομία κι η παρουσίαση νέων προϊόντων, είναι στην πρώτη γραμμή για όλες τις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της γαλακτοπαραγωγής. του Γιάννη Αποστολόπουλου Υγεία κι ευεξία είναι οι λέξεις – κλειδιά για τις διατροφικές συνήθειες και προτι- μήσεις που παρουσιάζει σήμερα το κατα- ναλωτικό κοινό. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι περισσότεροι καταναλωτές κρατούν θετική στάση απέναντι στο γάλα και τα παράγωγά του, θεωρώντας -και ορθά- πως περιέχουν σημαντικές θρεπτι- κές ουσίες που χρειάζεται ο οργανισμός. Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί όχι μόνο δεν λείπουν από κανένα νοικοκυριό, αλλά κι απο- τελούν, συνολικά, κύρια πρώτη ύλη για τα πιά- τα και τα μενού των εστιατορίων. Πρώτα απ’ όλα η φέτα, οι συνταγές με κρέμα γάλακτος, οι παρασκευές με τριμμένα τυριά, τα σαγανά- κια, οι κρύες σάλτσες και σαλάτες με βάση το γιαούρτι, με πρωταθλητή το τζατζίκι, καταλαμ- βάνουν χώρο σε κάθε κατάλογο, σε όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων εστίασης. Για να μην συζητήσουμε για τις ποσότητες του γάλακτος που συνοδεύουν τους καθημερινούς καφέδες των Ελλήνων. Το ζητούμενο, βεβαίως, δεν είναι να διαπι- στώσουμε όσα όλοι ήδη γνωρίζουμε, αλλά να καταγράψουμε τις ιδιαιτερότητες και τις νέες τάσεις που έχουν εμφανιστεί ή αναδύονται στη συγκεκριμένη αγορά. Οι σύγχρονες δια- τροφικές απαιτήσεις μεταβάλλονται, με απο- τέλεσμα η καινοτομία κι η παρουσίαση νέων προϊόντων, που θα καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, να είναι στην πρώτη γραμμή για όλες τις βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα. Το ίδιο και το προφίλ των καταναλωτών, οι οποίοι φροντίζουν πλέον να ενημερώνο- νται συνεχώς για τα νέα καινοτόμα προϊόντα. Οι σύγχρονες διατροφικές τάσεις αναζητούν τρόφιμα που αποτελούν σημαντικό σύμμαχο στην υγεία αλλά και την ευεξία. Άρα, προϊόντα που βελτιώνουν την καθημερινότητα του κα- ταναλωτή. Όπως, λοιπόν, στα τρόφιμα γενικό- τερα, έτσι και στα γαλακτοκομικά ειδικότερα, οι καταναλωτές αναζητούν «καθαρές ετικέτες» και προϊόντα απλά, φυσικά, φρέσκα, χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά, ενώ υπάρχει κι ένα ακόμη πιο αυστηρό κοινό, που ψάχνει για βιο- λογικά και μη γενετικά τροποποιημένα -κοινώς μεταλλαγμένα- προϊόντα. Επιπλέον, δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση για γαλακτοκομικά πλού- σια σε ασβέστιο, με προβιοτικά, ακόρεστα λι- παρά κι υψηλής διατροφικής αξίας πρωτεΐνες. Διατροφικοί περιορισμοί Εξειδικεύοντας τις προτιμήσεις, συγκεκριμέ- να, για το γάλα, η διατροφική τάση που «προ- βληματίζει» στην αγορά των γαλακτοκομικών είναι η δυσανεξία στη λακτόζη. Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι η αδυναμία του οργανι-

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=