Food Service τ. 141

62 «Τελειώνει» το παραδοσιακό marketing! Με βάση τα παραπάνω, οι τακτικές προώθησης ενός εστιατορίου θα πά- ρουν νέο χαρακτήρα. Οι διαχειριστές μιας επιχείρησης εστίασης έχουν αντι- ληφθεί ήδη τον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα social media για την προώ- θηση του εστιατορίου στο ευρύ κοινό. Στο μέλλον και με όπλο τα δεδομένα που θα έχουν στα χέρια τους, τα εστια- τόρια θα μπορούν να προσωποποιούν τις στρατηγικές marketing, να απευθύ- νουν προσφορές σε τοπικό επίπεδο και σε συγκεκριμένο κοινό, να οργανώνουν προγράμματα για τους πιστούς πελάτες, διαμορφώνοντας ανάλογα με την ώρα και τη μέρα το μενού και τις τιμές. Η διαφήμιση θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερα βίντεο, όχι μόνο στο digital marketing, αλλά και μέσα στα εστιατό- ρια. Καταληκτικά, θα υπάρχει η δυνα- τότητα να παρέχεται στους πελάτες ό,τι επιθυμούν και όταν το επιθυμούν. Την ίδια ώρα, όμως, τα εστιατόρια θα είναι πιο εκτεθειμένα κι ευάλωτα σε τυχόν αρνητικές κριτικές στο διαδίκτυο απ’ ό,τι είναι σήμερα και σίγουρα αυτός είναι ένας τομέας που θα χρειαστεί προσεκτι- κή διαχείριση. Υγιεινή κι ασφάλεια Οι νέες τεχνολογίες αναμένεται να αλ- λάξουν τα δεδομένα και στον τομέα της υγιεινής και της ασφάλειας. Συστήματα ψηφιοποίησης θα επιτρέπουν τον έλεγ- χο των τροφών και την καταγραφή της δι- αδρομής από τη φάρμα ή την καλλιέργεια στο πιάτο. Η αύξηση της ροής δεδομένων στη γραμμή τροφοδοσίας θα οδηγεί στον γρήγορο εντοπισμό αστοχιών, μολυσμέ- νων υλικών και την απομάκρυνσή τους. Το μεγαλύτερο μέρος της διαχείρισης των τροφών θα γίνεται μάλλον μηχανικά κι η συμμετοχή του ανθρώπινου παρά- γοντα θα περιοριστεί σημαντικά. Στον συγκεκριμένο τομέα, αναμένεται να παί- ξουν σημαντικό ρόλο σε βάθος χρόνου η ρομποτική κι η τεχνητή νοημοσύνη. Πιάτα και μενού Τα εστιατόρια που έχουν ήδη στο με- νού τους τη λέξη αειφορία και χρησι- μοποιούν πρώτες ύλες που θεωρούνται αγνές και φυσικές είναι ήδη στον σωστό δρόμο, για να κατακτήσουν το μέλλον. Τα πιάτα και τα γεύματα που θα προ- σφέρονται θα πρέπει να έχουν τον χαρα- κτήρα υγιεινής και θρεπτικής τροφής κι αυτό αφορά το σύνολο των κατηγοριών εστίασης. Τα τρόφιμα φυτικής προέλευ- σης ήδη γίνονται και θα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ενώ οι πελάτες ανα- μένεται πως θα ζητούν περισσότερες λεπτομέρειες για τυχόν αλλεργιογόνα συστατικά των τροφών. Με την ανταλλα- γή πληροφοριών παγκοσμίως, οι κουζί- νες αναμένεται να αποκτήσουν πιο έντο- να θεματικά και διεθνή χαρακτηριστικά, παρασκευάζοντας συνταγές από όλο τον κόσμο. Τα περισσότερα τρόφιμα θα είναι κατ’ απαίτηση των πελατών νωπά και φρέσκα, γεγονός που αναμένεται να αυ- ξήσει τα ποσοστά τροφοδοσίας από τις τοπικές αγορές. Αν θεωρήσουμε ότι η επίσκεψη σε ένα εστιατόριο είναι εμπειρία, τότε η εμπειρία που επιθυμούν οι πελάτες εί- ναι αφενός τα πιάτα που θα επιλέγουν να είναι υγιεινά κι υψηλής διατροφικής αξίας αφετέρου να προσφέρουν γεύσεις που δεν θα μπορούν να δημιουργήσουν “Η αυτοματοποίηση της παραγωγής θεωρείται σχεδόν βέβαιη στην κουζίνα, καθώς επίσης και στις διαδικασίες τροφοδοσίας και λογιστικών εργασιών” trends

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=