Food Service τ. 141

ευρύτερη κατηγορία της φυτοφαγίας-χορτοφαγίας. Και αφού… ζύγισε με προσοχή τα δεδομένα, διαπίστωσε πως όντως υπήρχε σημαντική άνοδος στην υιοθέτηση και κα- τανάλωση αντίστοιχων προϊόντων. Υπό αυτό το πρίσμα, η διοίκηση της ΤΑΚΕ Νικολοπούλου επέλεξε να «ποντάρει» και δη έντονα στο… χαρτί της φυτοφαγίας, αντιμετωπίζοντάς το ως το next big thing που θα διασφάλιζε την επιτυχή παρου- σία της στην αγορά κατά τα πολλά προσεχή έτη! «Πρόκειται για συνειδητή επιλογή, η οποία επιχειρεί να αξιοποιήσει on time τη γιγάντωση της τάσης περί φυτοφαγίας-χορτοφα- γίας, που είναι εμφανές ότι ξεφεύγει από την απλή ζήτηση που εξαντλείται σε μια σαλάτα. Αντιθέτως, εκτείνεται -πλέ- ον- σε πλήρες γεύμα, κατάλληλα μαγειρεμένο, φρέσκο, το οποίο διαθέτει πλούσια θρεπτικά συστατικά και φροντίζει για το well-being όσων τα καταναλώνουν!» Η ανερχόμενη πραγματικότητα των flexitarians! Ήδη από το 2016, η εταιρεία κατέγραψε τη δυναμική που συγκέντρωνε η χορτοφαγία, γεγονός που την οδήγησε στην ανάπτυξη vegan κωδικών, σε συνεργασία με τη διεθνώς αναγνωρισμένη ένωση, Vegan Society. Έλαβε, μάλιστα, σχε- τική πιστοποίηση πως το σύνολο των πρώτων υλών που χρησιμοποιούσε ήταν αποκλειστικά vegan. Σύμφωνα με τον διευθυντή του τμήματος Marketing και Εξαγωγών της ΤΑΚΕ Νικολοπούλου: «Με την πάροδο του χρόνου, αναγνωρίσαμε μεν πως οι vegans αποτελούν μια ενδιαφέρουσα καταναλωτική ομάδα, παρατηρήσαμε δε πως στην αγορά, από το 2018 κι εντεύθεν, υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη διείσδυση του φαινομένου των flexitarians. Πρόκειται για ένα κοινό που καθοδηγείται από την αντίλη- ψη της υγιεινής διατροφής στις φυτικές τροφές Αυτοί, με τη σειρά τους, αναζητούν ευελιξία στη διατροφή τους. Συ- γκεκριμένα, από τη μία καταναλώνουν κρέας, από την άλλη επιθυμούν δύο-τρεις φορές την εβδομάδα να γεύονται φυ- τικές τροφές. Στρέφουμε, λοιπόν, το ενδιαφέρον μας προς τους flexitarians, επιχειρώντας να καλύψουμε τις διαρκώς εντεινόμενες διατροφικές τους ανάγκες, δίχως οι επιλογές που προσφέρουμε να υπολείπονται σε γεύση, νοστιμιά και πλούσια στοιχεία που είναι απαραίτητα για κάθε οργανι- σμό. Έτσι, στοχεύουμε να βρισκόμαστε διαρκώς δίπλα στον επαγγελματία ώστε να προσφέρουμε τις καλύτερες λύσεις, ακόμη και συμβουλές στις σύγχρονες και εξελισσόμενες ανάγκες της δυναμικής αγοράς εστίασης». Genius πρόταση πολλαπλών προϊόντων Από τον Οκτώβριο του 2018, η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη συνεργασίας με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Αθηνών, με απώτερο σκοπό την υλοποίηση του project δη- μιουργίας εναλλακτικού κρέατος. «Πρόκειται για τη Genius σειρά προϊόντων, που αποτελούνται από συμπυκνωμένη πρωτεΐνη, σόγια και νερό, προσομοιάζοντας τη γεύση του κρέατος και διασφαλίζοντας υψηλή πρωτεϊνική αξία για τους καταναλωτές! Ταυτόχρονα, το προϊόν έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι εύχρηστο για τον επαγγελ- ματία, καθώς δεν απαιτείται πολύς χρόνος για την προετοι- μασία του κι υπάρχει περιορισμός της φύρας. Με αυτό τον τρόπο, ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση πρόσθετης πελατείας από μέρους των εστιατορικών και όχι μόνο επι- χειρήσεων! Βέβαια, θα αποτελούσε ασυγχώρητη παράλει- ψή μου εάν δεν έκανα ιδιαίτερη μνεία και στο εξαιρετικό τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) της εταιρείας μας, το οποίο με γνώση, εμπειρία και μεθοδικότητα εξελίσσει συνεχώς το προϊοντικό μας offering, αποτελώντας «κλειδί» για τη συνέχιση της επιτυχούς λειτουργίας της ΤΑΚΕ Νικο- λοπούλου». Θα πρέπει να σημειωθεί πως η εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη εδώ και μερικές ημέρες να διαθέτει εμπορικά το Genius Burger στη Food Service αγορά κι οι πρώτες εντυπώσεις είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές από την πλευρά των επαγ- γελματιών-πελατών. Την ίδια στιγμή, η οικογένεια των προϊόντων Genius, εκτός από το μπιφτέκι, εμπλουτίζεται σταδιακά με προτάσεις κεμπάπ, κεφτεδάκια «μοσχαρίσια», nuggets «κοτόπουλου», φιλετίνια «κοτόπουλου», καθώς και Cordon Bleu με vegan τυρί και μανιτάρια. Εξυπακούεται πως στην προϊοντική γκάμα της εξακολου- θούν να υπάρχουν ορισμένα ζωικά προϊόντα, τα οποία και θα συνεχίσουν να παράγονται και να εξελίσσονται βάσει των αναγκών της αγοράς, ωστόσο η απόφαση για δραστική «στροφή» προς την χορτοφαγία είναι ειλημμένη και φανε- ρή. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει αναπτυχθεί μια ολοκληρωμένη σειρά, με την ονομασία «Veganact», στην οποία υπάγονται και τα Genius προϊόντα, που περιλαμβάνει από παστίτσιο με μπολονέζ σόγιας, μέχρι μπιφτέκι και σνίτσελ λαχανικών με super foods, φαγόπυρο και κινόα, και vegan τυροκροκέτες! 71 “Στα 30 και πλέον χρόνια λειτουργίας μας, το brand name μας είναι συνυφασμένο με την αλήθεια, την ποιότητα και την ηθική!”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=