Food Service τ. 141

86 σει χαρακτηριστικά «κοινότητας», που περιλαμβάνουν την αισθητική και την εμπειρία που προσφέρει στους πελάτες. Η καινοτομία μέσα από την επικοινωνία Υπάρχει πάντα αυτό το κομμάτι της δου- λειάς που απαιτεί επικοινωνία με το ευρύ- τερο κοινό. Η προσπάθεια να είναι αυτή η επικοινωνία απλή, ελκυστική και με καθαρά μηνύματα αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρό για καινοτόμες ιδέες. Κάτι τέτοιο μπορεί να αφορά τις οδηγίες, για να φτάσει κανείς στο εστιατόριο, πώς λαμβάνεται η παραγγελία, εκδηλώσεις και προσφορές κι ό,τι άλλο. Να μην ξεχνάμε και τις δυνατότητες που δίνουν τα social media, με τις οποί- ες ένα εστιατόριο μπορεί να ξεδιπλώσει, αλλά και να χτίσει, την ιστορία του με πολλούς τρόπους. Κάποια εστιατόρια χρησιμοποιούν ευφυολογήματα και λογο- παίγνια σε social media, όπως το Twitter, που βασίζονται στο κείμενο, αλλά σε μέ- σα όπως το Facebook και το Instagram οι φωτογραφίες και τα βίντεο έχουν τον πρώτο λόγο. Όπως και να έχει, σε αυτό το πεδίο οι δυνατότητες δημιουργικής επι- κοινωνίας με το κοινό είναι τεράστιες και δεν πρέπει να μένουν ανεκμετάλλευτες. Καινοτομία κι εμπειρία Ένας άλλος τρόπος να δώσουμε αξία στους πελάτες είναι μέσα από το περιβάλ- λον που οι ίδιοι δημιουργούν. Η αντίδραση του εστιατορίου σε αυτό αποτελεί εξαιρε- τική ευκαιρία, όχι μόνο για μια καινοτόμο προσέγγιση των πραγμάτων, αλλά και για να γίνει το εστιατόριο κοινωνικό επίκεντρο της κοινότητας. Πόσοι από εμάς δεν έχουμε αναμνήσεις από ένα χαλαρό καφέ σε κά- ποια όμορφη καφετέρια, ή δεν αναπολούμε γλυκές στιγμές με απαλά φώτα σε ένα ρο- μαντικό δείπνο. Η τοποθεσία είναι γεγονός πως είναι ιδιαίτερα σημαντική για ένα εστι- ατόριο και πρέπει να την εκμεταλλευόμαστε όσο μπορούμε περισσότερο. Με βάση αυτή θα πρέπει να εξετάζουμε τι περισσότερο μπορούμε να προσφέρουμε στους πελάτες, πέρα από το φαγητό. Αν το κλίμα βοηθάει τη μεταξύ τους διάδραση, τη σύναψη γνωριμιών, σχέσεων, συζητήσε- ων, μπορεί το εστιατόριο για μια περιοχή να αποτελέσει κάτι πολύ περισσότερο από έναν όμορφο χώρο που προσφέρει εύγεστο φαγητό. Καινοτομία μέσα στην κοινότητα Ένας ωραίος τρόπος, για να γίνει ένα εστιατόριο σημείο αναφοράς, είναι να συμμετέχει ή ακόμη καλύτερα να δημι- ουργήσει ένα πρόγραμμα που θα προ- σφέρει στην κοινότητα όπου βρίσκεται η επιχείρηση. Κάτι τέτοιο μπορεί να είναι η χορηγία σε τοπικούς συλλόγους αλληλεγ- γύης, ή η προσφορά σε οργανώσεις που βοηθούν ορφανά παιδιά, ή η παροχή βο- ήθειας για κάποια δομή, π.χ. μια παιδική χαρά, που χρειάζεται η περιοχή. Στην ίδια την καρδιά της καινοτομίας βρίσκεται το ερώτημα πώς θα αντιμετω- πιστεί ένα πρόβλημα με νέους όρους. Είναι σαφές πως όλα τα παραπάνω δεν αφορούν όλα τα εστιατόρια σε όλες τις περιοχές. Αφορούν όμως όσους θέλουν να δώσουν κάτι διαφορετικό, να αποκτή- σουν μια δική τους ταυτότητα που θα τους ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. < OPERATIONs “ Όταν η εξυπηρέτηση γίνεται σωστά, οι πελάτες μετατρέπονται σε πιστούς θαμώνες και πρέσβεις του εστιατορίου.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=