Food Service τ. 142

26 ως συστατικά των συνταγών του, βρίσκο- νται στην καρδιά της μεσογειακής δια- τροφής. Ψωμί, παξιμάδια, ελαιόλαδο και ελιές, γιαούρτι, μέλι και φρέσκα φρούτα αποτελούν ορισμένα από αυτά. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας διοργανώθηκε και στη φετινή HORECA δράση για το «Ελληνικό Πρωινό», με τι- μώμενες περιοχές τη Δράμα και την Πά- τμο. Παρουσιάστηκαν εδέσματα πρωινού, όπως ανοιχτή πίτα με αλεύρι από τραχα- νά, κρέμα ξινόγαλο, λουκάνικο χωριάτικο και βιολογική μυζήθρα ή και ασουρές με κολοκυθόσπορο, ρόδι, μπλε μύρτιλα, μέλι, κουκουνάρι και κανέλα. Και μόνο που το διαβάζεις θέλεις και να το δοκιμάσεις. Η τοπική γαστρονομία ή η ένταξη τοπικών συνταγών στο μενού μπορεί να κάνει θαύ- ματα, ιδίως στο brunch. Το κλασικό αντέχει! Δεν είναι πάντως λίγοι οι πελάτες που προτιμούν πιο κλασικές γεύσεις, ιδιαίτερα αν το brunch που θα επιλέξουν θέλουν να έχει πραγματικά χαρακτηριστικά πρωινού. Έτσι, δεν μπορούν να λείπουν από το με- νού τα κρουασάν, και δη η πιο γλυκιά εκ- δοχή τους, καθώς, όπως αποδεικνύουν τα δεδομένα μελετών, τουλάχιστον το 25% των πελατών επιλέγει γλυκές γεύσεις, όταν απολαμβάνει το πρωινό του εκτός σπι- τιού. Μάλιστα, στη νεαρότερη ηλικιακή κατηγορία των 16-24 ετών, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 33%! Σε αυτό το σημείο, ωστόσο, να δοθεί προσοχή, καθώς οι πελάτες θα προτιμή- σουν τα κρουασάν που βασίζονται σε φρέσκια ζύμη, με ποιοτικό αλεύρι, πραγ- ματικό βούτυρο κι ελαφριά υφή. Αντιθέ- τως, οι κατεψυγμένες, προπαρασκευασμέ- νες λύσεις δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτε- ρη πέραση. Το μυστικό σε αυτή την περίπτωση εί- ναι το ψήσιμο να γίνεται σταδιακά, σε μι- κρές ποσότητες, καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ώστε τα προϊόντα να διατηρού- νται φρέσκα και θελκτικά για πιο μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν θα πρέπει να σας διαφεύγει από τον νου πως η ευκαιρία για cross-promoting και πώληση, μέσω γλυκών δημιουργιών, σε συνδυασμό με καφέ και τσάι είναι κάτι παραπάνω από υπαρκτή, με τους πελάτες σε αυτή την περίπτωση να αντιδρούν θετικά σε μια λελογισμένα μεγαλύτερη δαπάνη! Αντιστοίχως, τηγανίτες, pancakes, κρέ- πες και βάφλες γλυκές κι αλμυρές αποτε- λούν διαχρονικές και σταθερές επιλογές πολλών για brunch, αν και γενικά παρατη- ρείται μια κάμψη στη ζήτηση τηγανητών σκευασμάτων, καθώς δεν θεωρούνται, και δικαίως, η πιο υγιεινή επιλογή. Αντίθετα, πιάτα που βασίζονται σε ψωμί ολικής αλέ- σεως ή πολύσπορο έχουν πολύ μεγαλύτε- ρη ζήτηση. Τέλος, να επισημάνουμε για ακόμη μία φορά πως ζούμε στην εποχή των social media κι ως εκ τούτου έχει μεγάλη σημα- σία κι η εικόνα που έχουν τα πιάτα μας. Ένα ωραίο κι εντυπωσιακό πιάτο είναι κα- τευθείαν και instagramable πιάτο. Οι θετι- κές αναρτήσεις των πελατών στα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πολύτιμη και δωρεάν διαφήμιση για τις επιχειρήσεις εστίασης. Το πιάτο που σερβίρουμε είτε στο brunch είτε σε οποιοδήποτε γεύμα εί- ναι εν δυνάμει «όπλο» marketing και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ. “Τα μεγέθη της αγοράς πρωινού και brunch σε διεθνές επίπεδο αναμένεται να σημειώσουν αύξηση της τάξεως του 5%.” BRUNCH

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=