Food Service τ. 142

36 για το ελληνικό κοινό. Η αιτία πίσω από αυτή την εξέλιξη είναι κατ’ αρχάς ότι ο κόσμος στις μέρες μας έχει γίνει «μικρότερος». Οι Έλληνες που έχουν ταξιδέψει σε αυτές τις περιοχές κι έχουν έρθει σε άμεση επαφή με τον πολιτισμό κι άρα και την κουζίνα της Άπω Ανατολής είναι σήμερα πολύ περισσότεροι απ’ ό,τι στο παρελθόν. Επιπλέον, οι οικονομικές σχέσεις με την Ανατολή, ιδιαίτερα με την Κίνα, έχουν ενισχυθεί σημαντικά με ό,τι αυτό σημαίνει για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις Ασιατών προς την Ευρώπη, που συνε- πακόλουθα φέρουν μαζί τους και την παράδοση που έχουν στην κουζίνα. Γαστρονομικό «ταξίδι»! Την ίδια ώρα, άνοδο γνωρίζει αμφί- πλευρα κι ο γαστρονομικός τουρισμός. Πληθαίνει το ποσοστό των ανθρώπων που ταξιδεύει σε άλλες χώρες, και ιδίως προς την Ανατολή και την Ασία, έχοντας στο επίκεντρο του ταξιδιού την επα- φή με ξένες κουζίνες και την απόλαυση γευστικών εμπειριών, ώστε να εμπλου- τίσουν τη γνώση τους για φαγητά που σερβίρονται στο εξωτερικό. Με το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού να αυξάνεται, είναι λογικό να υπάρχει από εστιατόρια και επενδυτές η ανάλογη ανταπόκριση. Ανοίγονται ευκαιρίες για μεγαλύτερη διείσδυση στη συγκεκριμένη αγορά, που δεν αφορούν μάλιστα μόνο εστιατόρια μονοθεματικά ή πολυτελείας, αλλά ακό- μη και επιχειρήσεις street food ή αμιγώς take away, delivery. Oι τύποι του εστιατορίου έχουν δια- φορετική εξέλιξη σε σχέση με την Ασια- τική κουζίνα. Προς το παρόν, η Κινεζική, η Ιαπωνι- κή και η Ινδική κουζίνα έχουν πολλές επιλογές delivery, σε αντίθεση με άλλες κουζίνες όπως για παράδειγμα η Περσι- κή είτε η Ταϊλανδέζικη κουζίνα. Έμφαση στην τοπικότητα Μια τάση που υπάρχει έντονα στο εξωτερικό κι αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της κι εδώ είναι οι τοπικές κου- ζίνες της Κίνας. Η Κινεζική κουζίνα έχει έτσι και αλλιώς κυρίαρχη παρουσία στο κομμάτι του Asian food, ωστόσο τώρα παρουσιάζονται και προτάσεις από το- πικές κουζίνες της συγκεκριμένης χώρας. Γνωρίζουμε όλοι ότι όταν αναφέρουμε την Κίνα, μιλάμε για μία χώρα τεράστια σε έκταση και σε πληθυσμό. Εντός της χώρας η κουζίνα διαφοροποιείται δρα- ματικά από περιοχή σε περιοχή κι αυτή ακριβώς η τεράστια ποικιλία είναι που συγκινεί πολλούς food lovers. Φτάνοντας τώρα στο επίμαχο, ας δού- με τι κινήσεις μπορεί να κάνει μια επι- χείρηση εστίασης, ανεξαρτήτως τύπου, προκειμένου να αντλήσει οφέλη κι έσο- δα από την αγορά της Ασιατικής κουζί- νας. Η γνώση του καταναλωτικού κοινού που προτιμάει την Ασιατική κουζίνα έχει αυξηθεί κι η αυθεντικότητα είναι σημα- ντική, για να έχει επιτυχία το πιάτο ή τα πιάτα που θα ενταχθούν στο μενού. Από την άλλη πλευρά, η συνεργασία με ειδικευμένο σεφ στην Ασιατική κουζίνα είναι μάλλον πολυδάπανη επιλογή, συν του ότι συνήθως αυτοί οι επαγγελματίες απασχολούνται σε ειδικευμένα εστιατό- “Μια τάση που υπάρχει στο εξωτερικό κι αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της και εδώ είναι οι τοπικές κουζίνες της Κίνας.” ασιατικη κουζινα

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=