Food Service τ. 142

58 ναδικό, εύγεστο κι άξιο οπτικά, για να το ανεβάσουν στο Instagram. Η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης είναι εξίσου ση- μαντική με τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ, μεταξύ άλλων και για να έχει κανείς καλή υγεία. Και αυτή είναι μια οπτική που υιοθετεί, και όχι άδικα, όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Σε αυτή την πραγματικότητα προσθέστε και τις σύγχρονες τάσεις περί του healthy eating. Η ποιότητα μετράει Με βάση τα παραπάνω, γίνεται αντιλη- πτό πως στους καιρούς που διανύουμε το καταναλωτικό κοινό είναι ευαισθη- τοποιημένο γύρω από τα προϊόντα που καταναλώνει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιδιώκουν σε μεγαλύτερο βαθμό την ποιότητα, παρά την ποσότητα στις εξό- δους τους για φαγητό και ποτό. Με ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων να μετριάζει την κατανάλωση αλκοόλ κι ένα μέρος τους, μεγαλύτερο από το παρελθόν, να απέχει τελείως από τα αλκοολούχα, οι επιχειρήσεις εστίασης και τα μπαρ θα πρέπει να εστιάσουν σε ανάλογες επιλο- γές που όχι απλώς να ανταποκρίνονται, αλλά να ξεπερνούν τις προσδοκίες των πελατών. Η προσφορά ήπιων ποτών που πάνε πέρα από τα συνηθισμένα είναι το ίδιο σημαντική με τα ποτά που βρίσκονται πίσω από το μπαρ. Ο συνδυασμός χυ- μών, αναψυκτικών, ηδύποτων είναι ση- μαντικός για τη δημιουργία γνωστών κι ασυνήθιστων ποτών που μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε ένα μαγαζί. Ανεβαίνοντας στο «κύμα» Στην αγορά κυκλοφορούν για παρά- δειγμα χυμοί από σταφύλια που έχουν παραχθεί από μούστο, όπως παράγεται και το κρασί, χωρίς όμως τη διαδικασία της ζύμωσης. Μια τέτοια επιλογή είναι ιδανική για πελάτες που επιθυμούν να συνοδεύσουν το γεύμα τους με ένα πο- τό που προσομοιάζει στο κρασί, χωρίς ωστόσο να περιέχει αλκοόλ. Τα εστια- τόρια θα πρέπει να σερβίρουν αυτά τα ποτά, όπως ακριβώς σερβίρουν και τα αλκοολούχα, ώστε να ενισχύεται η εμπει- ρία των πελατών που δεν επιθυμούν να πιουν οινοπνευματώδη. Επιπλέον, ένας βασικό λόγος που οι άνθρωποι βγαί- νουν έξω να δειπνήσουν και να πιουν είναι για να δοκιμάσουν γεύσεις που δεν έχουν ή είναι δύσκολο να έχουν στο σπίτι. Η μπίρα αποτελεί ακόμη μία από τις κύριες επιλογές των καταναλωτών, όταν βγαίνουν έξω. Ιδιαίτερα τους καλοκαι- ρινούς μήνες, είναι η κυρίαρχη επιλογή των millennials, αλλά και της νεότερης γενιάς. Η προσφορά μιας ευρείας γκά- μας από μπίρες που δεν περιέχουν ή έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ είναι σημαντική για αυτές τις δύο ομά- δες. Η συγκεκριμένη κατηγορία μπίρας είναι ανερχόμενη και για τον λόγο αυτό έχουν κάνει εμφάνιση πολλά είδη μπί- ρας alcohol free τα τελευταία χρόνια, τάση που αναμένεται μάλιστα να ενταθεί στο μέλλον. Επιπλέον, αποτελεί τον πιο εύκολο τρόπο, για να μπει μια επιχείρη- ση σε αυτό το κομμάτι και να αρχίσει να σερβίρει ποτά χωρίς οινόπνευμα, που όμως γευστικά είναι πολύ κοντά στο κα- νονικό προϊόν. Ο παράγοντας των moctails Αρκετοί πελάτες επιθυμούν να περι- ορίσουν το οινόπνευμα ή να το απο- φύγουν, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι συμβιβάζονται με μία σόδα! Αντιθέτως, επιθυμούν να πιουν κάτι εύγεστο που ενδεχομένως να θυμίζει και κάποιο κοκτέιλ με οινόπνευμα. Μη αλκοολού- χες εκδοχές κλασικών κοκτέιλ, όπως το Nojito ή Virgin Mojito είτε το Virgin Mary, είναι ήδη δημοφιλείς και σερβίρονται σε πολλά μπαρ. Ωστόσο, είναι ωφέλιμο η γκάμα αυτή να διευρυνθεί, καθώς θα λειτουργήσει και ως μαγνήτης για το κοινό. Ιδίως αν τα ποτά σερβίρονται σε ποτήρια, όπως τα αλκοολούχα και με ανάλογο γαρνίρισμα. Στη μάχη έχουν μπει κι οι εταιρείες οινοπνευματωδών που προσπαθούν να παράγουν ποτά στυλ απεριτίφ, όπως το βερμούτ και το Απερόλ, καθώς και πολλά light gin. Για μια επιτυχημένη τακτική στην προσφορά ποτών, καλό είναι οι επι- χειρήσεις να σκέφτονται έξω από το κου- τί και να επιχειρούν να σερβίρουν στους πελάτες τους ενδιαφέροντα κι αυθεντικά ποτά, χρησιμοποιώντας υλικά που δεν είναι συνηθισμένα. Από φρούτα και βό- τανα, μέχρι εκχυλίσματα από ρίζες που μπορούν, αν συνδυαστούν σωστά, να αποδώσουν μοναδικές γεύσεις που δεν θα αφήσουν ασυγκίνητο το κοινό. < DRINKS “Η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης είναι εξ ίσου σημαντική με aυτήν της κατανάλωσης αλκοόλ.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=