Food Service τ. 142

3+1 ΤIPS ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΤΙΒΑΡΟ BUSINESS PLAN ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ Για να μπορέσει ένα εστιατόριο να εξασφαλίσει ικανοποιητικές πιστώσεις, θα πρέπει να παρουσιάσει ένα στέρεο πλάνο που θα δείχνει πώς και πού θα επενδυθούν τα χρήματα και τι αναμένεται να αποδώσουν, ώστε να πεισθεί ο πιστωτής ότι αξίζει τον κόπο να επενδύσει. Του Γιάννη Αποστολόπουλου Το business plan είναι ένας λεπτο- μερής «χάρτης» που καταγράφει τους στόχους μιας επιχείρησης εστίασης και περιγράφει με ακρί- βεια τους τρόπους και τις μεθό- δους που θα ακολουθηθούν, για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Στην εποχή της στενής ρευστότητας που διανύουμε, δεν είναι λίγες οι φο- ρές που χρειάζεται μια επιχείρηση να βρει χρηματοδότηση από τα τραπεζικά ιδρύματα, προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει και να αναπτυχθεί. Έτσι, το business plan αποτελεί έναν οδηγό για το μέλλον μιας επιχείρησης. Η εποχικότητα αναλόγως της περιο- χής, η κινητικότητα του προσωπικού, οι διακυμάνσεις των πωλήσεων εντός της εβδομάδας, ο υψηλός ανταγωνι- σμός είναι μερικά από τα χαρακτηριστι- κά του χώρου. Ένα business plan που «δείχνει» το μέλλον της επιχείρησης μπορεί να αποτελέσει ισχυρό κίνητρο κι έμπνευση για το προσωπικό. Με βάση τα παραπάνω, παρουσιάζουμε τέσσερα σημεία - «κλειδιά» για ένα αξιόπιστο business plan. 1 Η κεντρική ιδέα Το business plan πρέπει να ξεκινάει με την κεντρική ιδέα ενός εστιατορίου και να επεξηγεί ποιο είναι το USP που έχει, δηλαδή το ανταγωνιστικό πλεονέ- κτημα που διαθέτει. Οι συνήθεις απα- ντήσεις για τα εστιατόρια, όπως έχουμε πολύ καλό φαγητό, καλές τιμές, άψογη OPERATION 86

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=