Food Service τ. 143

18 προϊόντων, τα brands,  είτε είναι παλιά είτε νεότερα στην αγορά, επιχειρούν συ- νεχώς να ανανεώνονται, με στόχο πάντα τους νέους σε ηλικία καταναλωτές, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις είναι και το βασικό target group των εταιρειών. Για τον λόγο αυτό, συχνά ανανεώνο- νται τα λογότυπα, η εμφάνιση, αλλά και οι διαφημιστικές καμπάνιες των προϊό- ντων, γεγονός που από την άλλη πλευρά συνεπάγεται και κόστος, το οποίο φυ- σικά μεταφέρεται στην τελική τιμή του προϊόντος. Κλείνοντας αυτό το κομμάτι, όλες οι έρευνες δείχνουν πως η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης παραμένει σε παγκόσμιο επίπεδο η κυριότερη προτε- ραιότητα των καταναλωτών. Παράλληλα, η προτίμηση για φυσικά προϊόντα και συνταγές συνεχώς αυξά- νεται. Για να μιλήσουμε με αριθμούς, πρόσφατες μελέτες έδειξαν πως οι χυ- μοί και τα αναψυκτικά με χαμηλά ή και καθόλου σάκχαρα αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 30% των συνολικών πωλήσεων, ενώ από τα νέα προϊόντα που λανσάρονται, το 66% αφορά χυ- μούς, ροφήματα κι αναψυκτικά με λίγες θερμίδες κι ευεργετική επίδραση στον οργανισμό. Οι οικονομικές δυσκολίες Πέρα, όμως, από τις επιθυμί- ες και τις απαιτήσεις των κατα- ναλωτών, τα τελευταία χρόνια και κυρίως τη δεκαετία που πέ- ρασε, οι βιομηχανίες χυμών κι αναψυκτικών βρέθηκαν αντιμέ- τωπες με σημαντική κάμψη της ζήτησης, λόγω των σοβαρών ο ι κονομ ι κών προβλημάτων που προκάλεσε η δημοσιονομι- κή κρίση και τα μέτρα που έλαβαν όλες οι κυβερνήσεις με τα μνημόνια. Παράγοντες της αγοράς το- νίζουν, ωστόσο, πως οι εταιρείες επέδει- ξαν αντοχή και σε αυτό έχει παίξει ρόλο κι η εξωστρέφεια που έχουν κατορθώσει να έχουν οι ελληνικές βιομηχανίες χυ- μών κι αναψυκτικών. Από την άλλη πλευρά, η συνεχής συρ- ρίκνωση της αγοραστικής δύναμης μιας μεγάλης μερίδας πολιτών - αν όχι της μεγαλύτερης - έχει συνέπειες για τη συ- γκεκριμένη βιομηχανία, η οποία προ- σφέρει ελαστικά προϊόντα, που δεν είναι δηλαδή απολύτως απαραίτητα σε ένα νοικοκυριό. Το ζήτημα περιπλέκεται ακόμη περισ- σότερο τώρα με την πανδημία και το πλήγμα που αναμένεται να δεχθεί φέ- τος η τουριστική κίνηση στη χώρα. Οι απώλειες αφορούν, βεβαίως, όλες τις επιχειρήσεις που τροφοδοτούνται από τον τουρισμό, όπως και τις βιομηχανίες χυμών κι αναψυκτικών, που παρουσι- άζουν κι αυτές υψηλές πωλήσεις και κερδοφορία κατά την τουριστική περίοδο. Μία σημαντική «ανάσα» σε αυτό το κομμάτι εί- ναι πως από την 1η Ιουνίου οι χυμοί και τα αναψυκτι- κά έχουν ενταχθεί στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ, με ό,τι οφέλη αυτό συνεπάγεται όχι μό- νο για τις βιομηχανί- ες παραγωγής χυμών κι αναψυκτικών, αλλά συνεπα- κόλουθα και για τις επιχειρήσεις εστίασης. Τι πρέπει να προσέξουν εστιατόρια και καφετέριες Ερχόμενοι στο θέμα της εστίασης, το σημείο όπου πρέπει να επικεντρωθού- με με βάση τα παραπάνω είναι πως η τάση για προϊόντα με χαμηλή θερμιδική αξία δεν πρέπει με κανένα τρόπο να αγνοηθεί. Αν λάβουμε υπόψη το ποσο- στό άνω του 30% στις πωλήσεις που κατέχουν αυτού του είδους οι χυμοί και τα αναψυκτικά, αυτό αμέσως σημαίνει πως τουλάχιστον το 30% των πελατών ενός εστιατορίου ή μιας καφετέ- ριας θα επιθυμούσε ένα ανά- λογο προϊόν στο κατάστημα που επιλέγει για να απολαύσει ένα γεύμα ή ένα ρόφημα. Χωρίς να μπορούν να λείψουν από τον κατάλογο - προς το πα- ρόν τουλάχιστον - τα παραδοσι- ακά αναψυκτικά κι οι «κλασικοί» χυμοί, είναι πλέον κάτι παραπά- νω από απαραίτητο να υπάρχουν και πιο υγιεινές επιλογές, με χαμη- λές θερμίδες και χωρίς ζάχαρη. ρεπορταζ 66% των νέων προϊόντων που λανσάρονται είναι με λίγη ή καθόλου ζάχαρη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=