Food Service τ. 143

24 delivery εξόδου για την υλοποίηση των online ή τηλεφωνικών παραγγελιών. Βέβαια, σε αυτό το σημείο απαιτείται η ύπαρξη μιας εντελώς διαφορετικής κουλτούρας επι- χειρείν από την πλευρά των ίδιων των επαγγελματιών, και δη σε ό,τι έχει να κά- νει με τους εργαζομένους τους. Για πα- ράδειγμα, είναι - περίπου - αδιανόητο οι courier που μεταφέρουν τις παραγγελίες προς τους πελάτες να βρίσκονται… χυ- μένοι σε καρέκλες και τραπέζια, έχοντας απλωμένους καφέδες και τσιγάρα σε κοι- νή θέα των πελατών τους. Πολλές φορές, ακόμη και στην είσοδο των ίδιων των κα- ταστημάτων τους! Μια άλλη εναλλακτική λύση για την υποστήριξη του φαγητού εκτός του καταστήματος θα μπορούσε να είναι ο εξοπλισμός τύπου θυρίδας, όπως συμβαίνει σε ορισμένες αλυσίδες - λ.χ. στις ΗΠΑ στο Little Caesar’s. Αυτό αποτελεί ενδεικτικό παράδειγμα, μέσω του οποίου επιτρέπεται η ανέπαφη πα- ραλαβή φαγητού. Εντελώς καθαρά, δίχως καθυστέρηση και με απόλυτη ασφάλεια. Όλοι ευχαριστημένοι, με ένα απόλυτο win-win σενάριο. 3 Επιλέγοντας τη virtual διαδρομή Αποτελεί κοινό τόπο, πλέον, τόσο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, πως τα εστια- τόρια και δη όσα από αυτά λειτουργούν κατά βάση ή και αποκλειστικά με τη μορ- φή της πλήρους εξυπηρέτησης στη σάλα, και κατ’ αυτό τον τρόπο προσελκύουν πρόσθετους πελάτες, θα χρειαστεί να πε- ράσει αρκετός καιρός έως ότου γεμίσουν και πάλι τις τραπεζαρίες τους! Όταν, όμως, το delivery και το carryout μετατρέ- πεται στο μεγαλύτερο μέρος της καθημε- ρινής λειτουργίας τους, τότε ολόκληρο το σενάριο της σάλας, το οποίο είναι και αρκούντως ακριβό, πάει… περίπατο! Αυτοί οι τύποι εστιατορίων μπορούν ενδεχομένως να χρησιμοποιήσουν την πλεονάζουσα χωρητικότητα της κουζίνας τους, προκειμένου να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα εμπειρία φαγητού - και κατ’ επέκταση μια καινούργια οδό προ- σπορισμού εσόδων -, δημιουργώντας μια «εικονική» ή ακόμη και «ghost» κουζίνα. Κάτι που συναντάται ολοένα και πιο συ- χνά στο εξωτερικό. Επιπροσθέτως, οι εν λόγω επαγγελμα- τίες θα μπορούσαν να διαμορφώσουν και να λανσάρουν ένα αποκλειστικά ψη- φιακό brand παράδοσης, με έντονες «πι- νελιές» φουτουρισμού, το οποίο ναι μεν θα λειτουργεί από τον ίδιο φυσικό χώρο, εντούτοις θα προσεγγίζει ένα νέο διαδι- κτυακό κοινό! Αυτό το είδος λειτουργίας επιτρέπει στα εστιατόρια να αξιοποιήσουν τον χώρο και την εργασία τους πληρέστερα, δίχως παράλληλα να απαιτηθεί να αλλά- ξουν άρδην ή να «κανιβαλίσουν» το υφι- στάμενο brand. 4 Καινοτομία «Κάθε φορά που καλείσαι να βρεθείς αντιμέτωπος με μία σημαντική αλλαγή, τότε η πραγματικότητα μπορεί να απο- δειχτεί ανυπέρβλητη», αποτελεί μια συ- νήθη προσέγγιση και στον τομέα της μα- ζικής εστίασης. Ίσως και να ορθώνεται μπροστά σας μια εντυπωσιακής διάστα- σης ευκαιρία να ανανεώσετε και να με- τατρέψετε την επιχείρησή σας σε κάτι το σχετικό με τα όσα ισχύουν σήμερα, αλλά και να δημιουργήσετε κάτι το νέο στην ευρύτερη αγορά. Το ερώτημα που προκύπτει σε αυτή την προσέγγιση είναι εάν μια επιχείρηση μαζι- κής εστίασης μπορεί να βρει, να διαμορ- φώσει ανάλογα κι εν τέλει να αναδείξει μια συνολικότερη εμπειρία που να μπορεί ο πελάτης να βιώσει στο εστιατόριο και στο οικιακό περιβάλλον. Υπάρχουν, άραγε, μο- ναδικοί τρόποι παράδοσης ή προσφοράς φαγητού που είναι ικανοί από μόνοι τους να τραβήξουν την προσοχή του πελάτη; Ανεξάρτητα από την προσέγγιση, το δη- μιουργικό marketing αναμένεται να απο- τελέσει το «κλειδί», ώστε να παρέχετε το συνολικό σας offering προς τέρψη των πε- λατών σας. <

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=