Food Service τ. 143

48 Με σημείο επαφής την τεχνολογία Η τεχνολογία που υπάρχει σήμερα επιτρέ- πει τη δημιουργία δικτύων επικοινωνίας, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επαφή με το προσωπικό. Σε αυτά μπο- ρεί, επίσης, να αναρτάται το πρόγραμ- μα λειτουργίας, οι βάρδιες, ενώ δίνεται η δυνατότητα να ανταποκρίνεται και το προσωπικό και να παρεμβαίνει σε ό,τι χρειάζεται. Μέσω αυτών των δικτύων, μπορούν να προωθούνται και προσωπικά μηνύματα, αλλά και να υπάρχει σε πραγ- ματικό χρόνο ενημέρωση για όποια προ- βλήματα δημιουργούνται στη λειτουργία μιας επιχείρησης, όπως κάποιο ζήτημα στην τροφοδοσία ή στη διαχείριση ενός δύσκολου πελάτη. Με αυτό τον τρόπο, η διοίκηση μπορεί να ενημερώνεται και να δίνει λύσεις άμεσα, αποφορτίζοντας καταστάσεις. Σε επιχειρήσεις όπου εφαρμόστηκαν τέτοιες μέθοδοι τα αποτελέσματα ήταν θετικά, καθώς το προσωπικό βρήκε τη δυνατότητα να εκφράσει τα όσα βιώνει. Μάλιστα, μέσω αυτής της διαδικασίας, σε κάποιες περιπτώσεις αποκαλύφθηκε και το πρόβλημα που δημιουργούν οι μάσκες, που όπως φαίνεται εντείνουν το αίσθημα της απομόνωσης και δυσχεραί- νουν την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώ- πων. Μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων με αυτές τις πλατφόρμες δημιούργησαν για το προσωπικό τους και προγράμματα για τη διαχείριση του άγχους, καλώντας τους εργαζόμενους να συμμετέχουν σε αυτά. Σε άλλες περιπτώσεις, μέσω αυτών των εργαλείων, πραγματοποιήθηκαν ενημερώ- σεις και σεμινάρια για τη λειτουργία των επιχειρήσεων, με βάση τα νέα υγειονομι- κά μέτρα που έπρεπε να ληφθούν. Ένα προτέρημα που έχει η εστίαση σε σχέση με άλλους παραγωγικούς κλάδους είναι πως οι εργαζόμενοι είναι σε μεγάλο βαθμό νεαρής ηλικίας και άρα εξοικειω- μένοι με τις νέες τεχνολογίες. Μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν εύκολα και συ- νήθως είναι ιδιαίτερα θετικοί απέναντι σε αυτές, αφού αποτελούν άλλωστε και τη «γλώσσα» της εποχής τους. Το αρνητικό, όμως, με τις μικρές ηλικίες είναι η έλλει- ψη γενικότερης εμπειρίας στη ζωή που κάνει ακόμη πιο δύσκολη τη διαχείριση μιας πρωτοφανούς κατάστασης, όπως είναι η σημερινή με την πανδημία. Θα είναι χρήσιμο να υπάρχουν λύσεις από το «συρτάρι», ώστε το προσωπικό να γνω- ρίζει τι πρέπει να κάνει σε μια δύσκολη περίπτωση. Αντιμετωπίζοντας την κρίση Τα καταστήματα εστίασης είναι χώροι αναψυχής, όπου οι καταχρήσεις είτε σε φαγητό, είτε σε αλκοόλ, είτε σε ξενύχτια είναι μέρος του παιχνιδιού. Με τις συνθή- κες, όπως έχουν διαμορφωθεί, όχι μόνο λόγω της απειλής του κορωνοϊού, αλλά και λόγω των οικονομικών συνεπειών που είχε η πανδημία, η επιβάρυνση στην ψυ- χική υγεία των ανθρώπων γενικότερα θα είναι μεγάλη κι οι καταχρήσεις θα διογκώ- σουν τα προβλήματα. Τα αλκοολούχα ποτά είναι κομμάτι της δουλειάς, αλλά είναι ορθό να αποφεύγε- ται η κατανάλωσή τους από το προσωπι- κό. Βέβαια, είναι προτιμότερο να επιτρέ- πεται η κατανάλωση με μέτρο, παρά να υπάρχουν απόλυτες απαγορεύσεις που στην πράξη δεν μπορούν να ελεγχθούν και γυρίζουν μπούμερανγκ. Αλκοόλ δεν υπάρχει μόνο μέσα στο εστιατόριο όπου εργάζεται το προσωπικό αλλά παντού. Είναι, λοιπόν, προτιμότερο, στη λήξη της βάρδιας, το προσωπικό να πιει ένα ποτή- ρι μπίρα ή κρασί μαζί με τη διοίκηση και να συζητήσουν πώς πήγε η μέρα, τι πήγε στραβά, τι θα μπορούσε να γίνει καλύ- τερα. Έτσι, και δημιουργούνται δεσμοί ψυχικοί και αποφορτίζεται το κλίμα, ενώ συζητούνται και λύνονται και όποια θέμα- τα προκύπτουν. Καταληκτικά, ιδίως στην παρούσα φάση και με το ενδεχόμενο ενός δεύτερου κύ- ματος κρουσμάτων να είναι ανοιχτό, οι διοικήσεις των επιχειρήσεων εστίασης θα πρέπει να φροντίζουν για την υγεία κι ασφάλεια των πελατών και του προσωπι- κού. Ωστόσο, όσον αφορά το προσωπικό, εκτός από τα μέτρα για τη μετάδοση του Covid-19, θα πρέπει να έχουν κατά νου και την ψυχική του υγεία, ώστε να μπο- ρούν οι εργαζόμενοι να ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους. < staff “ Το χτίσιμο κι η εφαρμογή επικοινωνιακής στρατηγικής με το προσωπικό μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη λειτουργία της επιχείρησης”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=