Food Service τ. 143

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την υγιεινή διατροφή, την παροχή θρε- πτικών ουσιών στον οργανισμό από καλής ποιότητας τροφές, κι ο προ- βληματισμός για το περιβάλλον γε- νικότερα έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να επιλέγουν όλο και περισσότερο εναλλακτικές πρωτεΐ­ νες και γεύματα από φυτικές τρο- φές. Η συγκεκριμένη καταναλωτική διάθε- ση δείχνει φανταστική ευκαιρία για τα εστιατόρια, αλλά πόσο πραγματική είναι τελικά; Αφορά μεγάλο κομμάτι του συνό- λου των καταναλωτών ή μόνο μια μικρή μερίδα ανθρώπων; Προτού προσπαθήσουμε να βγάλουμε συμπεράσματα για το αν η χορτοφα- γία συνιστά ουσιαστική ευκαιρία για τον κλάδο της μαζικής εστίασης, καλό είναι να εξετάσουμε τι δείχνουν τα πρόσφατα trends κι οι επιρροές που υπάρχουν γύ- ρω από το θέμα. Οπωσδήποτε, δεν μπορεί να αγνοηθεί το θέμα της υγιεινής διατροφής. Είναι ένα ζήτημα που απασχολεί σήμερα, αν όχι όλους, τουλάχιστον τη συντριπτι- κή πλειονότητα των καταναλωτών. Στη λογική αυτή προκρίνεται η κατανάλω- ση περισσότερων φρούτων, λαχανικών, προϊόντων ζύμης και ζυμαρικών ολικής άλεσης, πρωτεϊνών με χαμηλά λιπαρά, και «καλού» λίπους, όπως το ελαιόλαδο. Την ίδια στιγμή, επιλέγεται η χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση επεξεργασμένων, βιομηχανικών τροφών. Τα όρια στις συ- γκεκριμένες επιλογές γίνονται πολύ πιο αυστηρά, όταν αφορούν τη διατροφή των παιδιών. Το ζήτημα έγκειται πρωτί- στως στην προστασία και θωράκιση του οργανισμού, αλλά ας μην παραβλέπουμε πως πίσω του κρύβει επιπλέον ηθικούς και περιβαλλοντικούς προβληματισμούς κι ανησυχίες. Τα φυτικά πιάτα κι οι εναλλακτικές πρωτεΐνες αποτελούν μια μοναδική ευ- καιρία για καινοτομίες και «φρεσκάρι- σμα» του μενού. Με τις επιλογές που ανοίγονται, κάθε εστιατόριο μπορεί να προσφέρει κάτι εντελώς καινούριο στους πελάτες του, κινώντας την περιέργεια ακόμη και των ανθρώπων που δεν έχουν ιδιαίτερη προτίμηση στα γεύματα χω- ρίς κρέας. «Φτερούγες» από κουνουπίδι, μπουκιές μπρόκολου κι άπειρες άλλες επιλογές μπορούν να ανοίξουν νέους ορίζοντες και να ενισχύσουν το προφίλ της επιχείρησης. Υπάρχουν συνταγές, κυρίως από Ασία κι Αφρική, στις οποίες τα λαχανικά παί- ζουν πρωταγωνιστικό ρόλο κι οι οποίες κερδίζουν συνεχώς έδαφος στο εξωτε- ρικό. Έτσι και σε εμάς, θα ήταν κρίμα τα εστιατόρια, ιδίως στις τουριστικές περιοχές, να μην εκμεταλλευτούν τη δική μας «βεντάλια» από πιάτα δίχως κρέας 57 “Η χορτοφαγία αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για καινοτομία και «φρεσκάρισμα» του μενού”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=