Food Service τ. 143

73 DRINKS Η κατάσταση γενικευμένου lockdown είχε ως άμεσο αποτέλεσμα τη μετα- βολή των καθιερωμένων «θέλω» και «μπορώ» του μέσου καταναλωτή σε διεθνές επίπεδο. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ των 300 και πλέον εκατομμυρίων κατοίκων, κατά τον Μάρτιο, καταγράφηκε εντυπωσιακή αύξηση στην πώληση κρασιού, αλκο- ολούχων ποτών και μπίρας, σε μέσο ποσοστό που υπερβαίνει το 66%. Σε ανάλογο επίπεδο (58%) κινήθηκε η ανά- πτυξη των πωλήσεων και στη βρετα- νική αγορά, με το κρασί να αντανακλά το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης. Εξυ- πακούεται πως καθώς τα καταστήματα μαζικής εστίασης, τα μπαρ, οι παμπ, τα κλαμπ κι οι καφετέριες ήταν όλα - σχε- δόν - αναγκαστικά κλειστά, η προμή- θειά τους γινόταν είτε μέσω απευθείας αγοράς από τα σούπερ μάρκετ ή μέσω online αγορών. Προκειμένου δε να επιτευχθούν τέτοια μεγέθη, υπό αυτές τις συνθήκες και σε τόσο μεγάλες πληθυσμιακά αγορές, χρειάστηκε η αλυσίδα τροφοδοσίας να υπερβεί εαυτόν. Την ίδια στιγμή, ωστό- σο, παρατηρούνται δύο σημαντικές λε- πτομέρειες, επάνω στις οποίες δύναται να «κτίσουν» οι άμεσα εμπλεκόμενοι stakeholders. Από τη μία το καταναλω- τικό κοινό κινητοποιήθηκε, αναζήτησε, παρήγγειλε κι αγόρασε τις ετικέτες που επιθυμούσε. Ανήγε, λοιπόν, το κρασί Αλλάζει κάτι στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων περί του κρασιού; Για όλα φταίει η πανδημία; Η πανδημία του Covid-19 κι όσα επέφερε στην καθημερινότητα επιχειρήσεων και πελατών διαμορφώνει μια καινούργια πραγματικότητα. Ακόμη και στον τομέα του κρασιού στη χώρα μας, οι καταναλωτικές συνήθειες δείχνουν να έχουν επηρεαστεί σε σημείο τέτοιο, ώστε να αναδύονται «φρέσκα» δεδομένα. τoυ Σομελιέ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=