Food Service τ. 144

ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΝΟΥ μενού, που ούτως ή άλλως πρέπει να ενημερώνονται και να αλλάζουν ανά διαστήματα. Επιπλέον, στο ψηφιακό μενού μπορεί κάθε πιάτο να συνοδεύεται από τη φω- τογραφία του. Η οπτικοποίηση των πιά- των μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις, με την προϋπόθεση ότι έχει γίνει σωστή δουλειά στη φωτογρά- φηση για την παρουσίαση των πιάτων. Στο «παιχνίδι» κι η εικονική πραγματικότητα Παίρνοντας τη σκυτάλη από τα πα- ραπάνω, θα πρέπει να αναφερθεί πως στην παραγγελιοληψία και την παρου- σίαση του μενού έχουν εμφανιστεί κι εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας. Πρόκειται οπωσδήποτε για τεχνολο- γία πιο εξεζητημένη, προς το παρόν τουλάχιστον, και σαφώς με μεγαλύτερο κόστος, η οποία όμως επιτρέπει στον πελάτη να δει κυριολεκτικά μπροστά του σε τρισδιάστατη μορφή τα πιάτα που προσφέρει το κατάστημα και να επιλέξει αυτό ή αυτά που επιθυμεί. Να σημειωθεί πως τα μενού εικονικής πραγματικότητας αποτέλεσαν αντικεί- μενο μελέτης στο Πανεπιστήμιο της Οξ- φόρδης και διαπιστώθηκε πως οδηγούν σε υψηλότερους λογαριασμούς, γιατί εντείνουν την επιθυμία των πελατών να δοκιμάσουν νέα πιάτα. Ιδιαίτερα στο θέμα των επιδορπίων, διαπιστώθηκε πως τα εστιατόρια που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν μενού εικονικής πραγ- ματικότητας αύξησαν τις πωλήσεις κα- τά 112%. Αν σε κάποιους όλα αυτά φαίνονται κάπως υπερβολικά, θα πρέπει να ανα- λογιστούν πως με τον ρυθμό που εξε- λίσσονται οι νέες τεχνολογίες και με τις αλλαγές που επιφέρουν στη ζωή μας, αυτό που τώρα φαίνεται περίπου σαν επιστημονική φαντασία σε λίγα μόλις χρόνια μπορεί να είναι κοινός τόπος στην εστίαση. Άλλωστε, ήδη έχουν ξε- κινήσει να κάνουν χρήση μεγάλες αλυ- σίδες εστιατορίων. Επιπρόσθετα, να πούμε πως στις συγκεκριμένες τεχνο- λογίες διαγκωνίζονται αυτή τη στιγμή οι μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής του κόσμου, όπως η Apple, η Microsoft, η Google και το Facebook, επιχειρώντας να δημιουργήσουν και να παρουσιά- σουν πλατφόρμες που θα επιτρέπουν τη δημιουργία-παρουσίαση 3D μενού εικονικής πραγματικότητας. Ο κόσμος αλλάζει κι αλλάζει γρήγο- ρα… Όπως και να ’χει, η πανδημία ήδη επιτάχυνε με ιλιγγιώδεις ρυθμούς την εξάπλωση των ψηφιακών μενού, μέσω της χρήσης QR κωδικών. Ένα παραδοσιακό τυπωμένο μενού θα το διάβαζε ο πελάτης, μόνο αφού θα είχε ήδη επιλέξει να έρθει και να κάτσει στο μαγαζί για να φάει. Το ψηφιακό μενού μπορεί να φτάσει με τις κατάλλη- λες κινήσεις σε άπειρους χρήστες του διαδικτύου, μέσω και των smartphone, πολλοί εκ των οποίων μπορεί να μη γνώριζαν καν την ύπαρξη του εστιατο- ρίου. Σήμερα τα εστιατόρια έχουν τη δυνατότητα να προωθούν από μόνα τους το περιεχόμενο που επιθυμούν στη δυνητική πελατεία τους. Είναι τε- χνολογικές δυνατότητες που δεν θα πρέπει να μένουν ανεκμετάλλευτες. Η πανδημία ανέτρεψε πολλά από τα δεδομένα στη ζωή μας και όχι με ευχά- ριστο τρόπο. Ο κόσμος αλλάζει και τώ- ρα, λόγω του Covid-19, αλλάζει γρήγο- ρα. Τα καταστήματα εστίασης θα πρέπει να ανταποκριθούν γοργά και με θετικό τρόπο στις προκλήσεις των καιρών μας. “Η ανέπαφη παραγγελιοληψία θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στην πελατεία και στο ευρύτερο κοινό” 34

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=