Food Service τ. 144

42 ΟΙ ΚΥΡΙΑΡΧΕΣ ΤΑΣΕΙΣ KAΦΕΣ - ΓΑΛΑ Η πανδημία του κορωνοϊού επη- ρέασε αρνητικά και την αγορά της καφεστίασης, ωστόσο γενικότερα το εμπόριο του καφέ δεν δέχθηκε τόσο μεγάλο πλήγμα, όσο άλλοι το- μείς της εστίασης. Ένας λόγος είναι ότι πολλές επιχειρήσεις που πωλούν κα- φέ, είχαν ήδη delivery, αλλά κι όσες δεν είχαν μπόρεσαν γρήγορα να το δημιουρ- γήσουν. Επίσης, το lockdown δεν απέ- τρεψε τους περισσότερους ανθρώπους να παραγγέλνουν και να πίνουν καφέ, αντίθετα το φαινόμενο εντάθηκε στη δι- άρκεια της καραντίνας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετώπισαν οι καφετέ- ριες που βασίζονται για τα έσοδά τους κυρίως στα φυσικά καταστήματα και λιγότερο στο take away ή στο delivery. Παρ’ όλα αυτά, και ο χώρος του καφέ με το απαραίτητο συνοδευτικό του, το γάλα, δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από την πανδημία. Οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει, συμπαρασύροντας και τον καφέ. Η βιωσιμότητα, η επιλεκτικότη- τα κι η εμπειρία της κατανάλωσης καφέ, περισσότερο εντός οικίας συγκριτικά με το παρελθόν, αναδύονται ως οι κυρίαρ- χες τάσεις στην κατανάλωση του αγαπη- μένου ροφήματος για την επόμενη διετία τουλάχιστον. «Κλειδί» η βιωσιμότητα Το θέμα της βιωσιμότητας απασχολεί τόσο τις κοινωνίες, όσο και τις κυβερ- νήσεις και τις επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Το ξέσπασμα της πανδημίας λειτούργησε ενισχυτικά στην προώθηση λύσεων για τη βιωσιμότητα κι αυτό παίζει και ανα- μένεται να παίξει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στο μέλλον για την εμπορία και διάθεση του καφέ. Επιπλέον, το κομμάτι αυτό επηρεάζουν κι οι εξελίξεις για τα πλαστικά μιας χρήσης, ένα ζήτημα με το οποίο θα ασχοληθούμε αναλυτικά παρακάτω. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα εί- ναι ευαισθητοποιημένοι σχετικά με το τι καταναλώνουν και τι αντίκτυπο έχει στο περιβάλλον. Θέλουν να γνωρίζουν από πού προέρχεται ο καφές που πίνουν και πόσο περιβαλλοντικά φιλική είναι η πα- ραγωγή του. Σύμφωνα με διεθνή έρευνα, που πραγματοποίησε η Global Data, πε- ρισσότερο από το 43% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δήλωσε ότι οι φιλικές για το περιβάλλον πρακτικές κι η κοινωνι- κή υπευθυνότητα παίζουν κεντρικό ρό- λο για τις καταναλωτικές επιλογές τους. Ο παράγοντας αυτός, ιδίως στον καφέ, έχει σημασία, καθώς συνήθως οι χώρες του Γιάννη Αποστολόπουλου Ο χώρος του καφέ, με το απαραίτητο συνοδευτικό του, το γάλα, δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από την πανδημία. Οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν αλλάξει, συμπαρασύροντας και το αγαπημένο ρόφημα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=