Food Service τ. 144

60 trends αυτό του Matsuhisa Athens του Αστέρα Βουλιαγμένης. Το φημισμένο εστιατόριο Ιαπωνικής κουζίνας ξεκίνησε να παρέχει γεύματα κατ’ οίκον, τα οποία διανέμει με πολυτελή αυτοκίνητα. Το Birdman του Άρη Βεζενέ, που βρί- σκεται πίσω από το ξενοδοχείο Hilton, ξεκίνησε επίσης από το καλοκαίρι να προσφέρει τα γεύματά του σε ιαπωνικά bento boxes. Bento box είναι τα ατομικά γεύματα που πωλούνται στους σιδη- ροδρομικούς σταθμούς της Ιαπωνίας. Επίσης, και το Papadakis Restaurant στο Κολωνάκι της σεφ Αργυρώς Μπαρμπαρί- γου έχει ξεκινήσει διανομές. Τον περα- σμένο Ιούλιο ξεκίνησε να κάνει διανομές και το Hard Rock Café Athens. Η ένταση της συγκεκριμένης τάσης είναι τέτοια, που μέσα στο καλοκαίρι υπήρξαν πολλά δημοσιεύματα που ήθελαν και τα εστια- τόρια του Grande Bretagne και του King George να σκέφτονται να μπουν στην αγορά με παροχή premium υπηρεσιών delivery. H σκέψη αφορά την παροχή γευμάτων κατ’ οίκον, που δεν δικαιολο- γούν catering κι οι πελάτες θέλουν να έχουν υψηλή ποιότητα. Φαινόμενο που ήρθε για να μείνει Το βέβαιο είναι πως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα παροδικό φαινόμενο. Πρώτον, διότι η πανδημία συνεχίζει να είναι σε εξέλιξη και μάλιστα τα πράγμα- τα τους επόμενους μήνες μπορεί να χει- ροτερέψουν. Τα περισσότερα εστιατόρια θέλουν να παραμείνουν ανοιχτά και να συνεχίσουν να λειτουργούν. Ο μόνος τρόπος για να το διασφαλί- σει κανείς αυτό είναι το delivery και το take away κι αυτό αφορά το σύνολο της εστίασης, ασχέτως του κοινού στο οποίο απευθύνεται κάθε κατάστημα. Επιπρό- σθετα, «ουδέν μονιμότερον του προσω- ρινού». Θεωρείται σίγουρο ότι και αφού ξεπεραστεί η πανδημία, δεν θα είναι λί- γοι οι πελάτες που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες διανομής. Στο σημείο αυτό να πούμε πως πολλά από τα εστιατόρια που επέλεξαν αυτή την περίοδο να μπουν στο delivery, το έκαναν με τις πλατφόρμες που υπάρ- χουν στο Ίντερνετ. Για τον λόγο αυτό, σε άνοδο βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η Wolt, η οποία εκτός από πλατφόρμα στο διαδίκτυο, παρέχει και τη διανομή, πράγμα που πρακτικά σημαίνει ότι ένα εστιατόριο μπορεί να ξεκινήσει να κάνει delivery, χωρίς να μπει, σε πρώτη φάση τουλάχι- στον, σε ιδιαίτερα έξοδα. Επιπλέον, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι το φαινόμενο του fine dining delivery ξεκί- νησε από τα νότια προάστια της Αττικής. Τουτέστιν, σε περιοχές όπου πολλοί κά- τοικοι είναι υψηλότερου εισοδηματικού προφίλ και μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοιου είδους υπηρεσίες. Σήμερα, η τάση εξαπλώνεται και στο κέντρο της Αθήνας, στα βόρεια προά- στια και σε όλες τις περιοχές της Ελλά- δας, όπου υπάρχει κοινό που μπορεί να υποστηρίξει οικονομικά μία εμπειρία fine dining delivery. < “Θεωρείται σίγουρο πως και μετά το πέρας της πανδημίας το premium delivery θα συνεχίσει να υπάρχει.” Ένα παράδειγμα fine dining από τη Σιγκαπούρη Το εστιατόριο Saint Pierre στη Σιγκαπούρη είναι βρα- βευμένο με δύο αστέρια Michelin. Με το ξέσπασμα της πανδημίας, ο ιδιοκτήτης του, Εμμανουέλ Στρούμπαντ, σκέφτηκε να δημιουργήσει μια «εικονική» εκδοχή του εστιατορίου, παρέχοντας γεύματα κατ’ οίκον. Τα γεύματα καταφθάνουν σε ξύλινα κουτιά από σερ- βιτόρους με επίσημη ενδυμασία. Επίσης, οι πελάτες μπορούν να συνδεθούν διαδικτυακά με άλλους θαμώ- νες που έχουν παραγγείλει και να απολαύσουν από κοινού το γεύμα. Ο Βέλγος σεφ τους εξηγεί ζωντανά online τα πιάτα που θα απολαύσουν. Μετά το τέλος του γεύματος, οι σερβιτόροι επιστρέ- φουν, για να παραλάβουν τα ξύλινα κουτιά. Στόχος είναι οι πελάτες να μη χρειαστεί να κάνουν τίποτα για το γεύμα τους και να έχουν μέσα στο σπίτι τους τις πα- ροχές που θα είχαν και στο εστιατόριο. Ο Στρούμπαντ, σε δηλώσεις που έχει κάνει για το θέ- μα, τονίζει πως αν δεν είχε προχωρήσει στη συγκεκρι- μένη κίνηση, το εστιατόριό του θα είχε κλείσει. Και το Papadakis Restaurant στο Κολωνάκι της σεφ Αργυρώς Μπαρμπαρίγου έχει ξεκινή- σει διανομές με πιάτα υψηλής μαγειρικής.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=