Food Service τ. 145

67 Για να το αποφύγουμε αυτό, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνει μια επιχείρηση εστίασης κατά τη δημι- ουργία της οπτικής της ταυτότητας. Λάθος #01 Καμία οπτική ταυτότητα Δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι επιχει- ρήσεις εστίασης που δεν έχουν καμία απολύτως οπτική ταυτότητα – ούτε καν λογότυπο. Με μια εμπειρική προσέγγι- ση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σχε- δόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις δεν διαθέτουν οπτική ταυτότητα. Μάλιστα, η αναλογία αυτή μπορεί να είναι και περισσότερο ενισχυμένη σε ορισμένους κλάδους, όπως είναι, για παράδειγμα, στις επιχειρήσεις ΚΤΕΟ. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η επιχεί- ρηση θεωρεί ότι είναι «πολύ μικρή» σε μέγεθος για να διαθέτει λογότυπο, σκέ- ψη που κινείται σε τελείως λανθασμένη κατεύθυνση. Η οπτική ταυτότητα είναι σαν την εν- δυμασία. Σηματοδοτεί αμέσως την αι- σθητική και κοινωνική στάση ή θέση ενός ή περισσότερων ατόμων. Ακόμη, μέσα από μία σωστή οπτική ταυτότητα (σήμα–λογότυπο–σλόγκαν) μπορούμε να περάσουμε στο κοινό μας πολύ πε- ρισσότερη πληροφορία από όση νομί- ζουμε. Λάθος #02 «Homemade» οπτική ταυτότητα Σε συνέχεια των προηγούμενων, δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι επιχειρήσεις όπου η οπτική ταυτότητα –από το λο- γότυπο μέχρι την ιστοσελίδα και τις επι- γραφές του καταστήματος– είναι «προ- σωπική υπόθεση». Οι δημιουργίες κατ’ οίκον είναι καλό να αποφεύγονται και να ανατίθενται στους επαγγελματίες για κάθε αντικείμενο, από τον γραφίστα έως τον developer. Καλό είναι να θυμόμαστε ότι οι πε- λάτες μάς εμπιστεύονται επειδή είμα- στε επαγγελματίες. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει να συμπεριφερθούμε και εμείς στους ανάλογους ειδήμονες για την ανάθεση της δημιουργίας της οπτικής μας ταυτότητας. Λάθος #03 Άσχετη οπτική ταυτότητα Εάν έχετε ένα συνεργείο επισκευής φορτηγών, είναι τουλάχιστον περίεργο να το έχετε ονομάσει «Μιμόζα» και να έχετε για σύμβολό σας ένα τριαντάφυλ- λο. Υπερβάλλω; Ναι, αλλά λιγότερο από όσο νομίζετε. Κάθε industry έχει τους δικούς του αξιακούς κώδικες. Μην προ- σπαθείτε να τους σπάσετε, σκεπτόμενοι «έξω από το κουτί». Ας μην ξεχνάμε, για παράδειγμα, ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει για περισσότερο από 120 χρόνια το ίδιο κουτί αναψυκτικού. Λάθος #04 Κλεμμένη οπτική ταυτότητα Πρώτα από όλα, για λόγους επαγγελ- ματικής ηθικής, η οπτική εικόνα άλλης επιχείρησης δεν μπορεί να αντιγρά- φεται. Άλλωστε, πρόκειται για πράξη η οποία ενδέχεται να έχει ακόμη και νομικές συνέπειες. Συνεπώς, αν και για κάποιους μπορεί η συμβουλή αυτή να θεωρείται αυτονόητη, είναι συνετό να το υπενθυμίζουμε. Λάθος #05 Ασαφής οπτική ταυτότητα Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις. Μπορεί η ίδια η επιχείρηση να γνωρί- ζει τον χαρακτήρα της, το αντικείμενο αλλά και το brand name της. Όμως αυ- τό δεν σημαίνει ότι ισχύει το ίδιο και με τους επισκέπτες μας. Οι δυνητικοί, ειδικά, επισκέπτες μας μπορεί να αγνο- ούν –ακόμη και παντελώς– την ύπαρξη της επιχείρησης. Καλό είναι, λοιπόν, να αποφεύγονται οι περίτεχνες γραμμα- τοσειρές, τα δυσδιάκριτα γράμματα, τα χρώματα που «πνίγουν» το όνομα της επιχείρησης, τα περίεργα avatars στο Facebook – και πολλά ακόμη. Στον σύγχρονο και ταχέως εξελισ- σόμενο κόσμο της πληροφορίας, κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Έτσι, τα πυκνο- γραμμένα νοήματα δείχνουν απλά ξεπε- ρασμένα. Τα παραπάνω συνηθισμένα λάθη οπτι- κής ταυτότητας είναι εύκολο να αποφευ- χθούν με τις κατάλληλες ενέργειες, προ- κειμένου η επιχείρηση να αναπτυχθεί γρήγορα και πέρα από τα συνηθισμένα! < “Η οπτική ταυτότητα είναι σαν την ενδυμασία. Σηματοδοτεί αμέσως την αισθητική και κοινωνική στάση ή θέση ενός ή περισσότερων ατόμων.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=