Food Service τ. 146

71 οικείο) σε συναρπαστικά νέο. Σας θυμίζω ότι ο Steve Jobs δεν εφηύρε ούτε τον υπολογιστή ούτε το κινητό τηλέφωνο. Εάν ξεπεράσετε τον «σκόπελο» της πρωτοτυπίας και της μοναδικότητας, θα ανακαλύψετε ότι υπάρχουν χιλιάδες ευ- καιρίες στην αγορά. #04. Μη διώχνετε ποτέ πελάτη, όσο μικρός και αν είναι. Αυτή είναι μία επιχειρηματική αρχή που όχι μόνο βρήκε πρόσφορο έδαφος και άνθισε στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά μεταμορφώθηκε και σε υπέρτατο αξίωμα. Το να διώξετε πελάτη έγινε μεγαλύτερο ταμπού και από το να πετάξετε ψωμί στα σκουπίδια. Δεν είναι όμως έτσι. Ο νόμος του Pareto μάς λέει ότι, για τα περισσότερα γεγονότα, το 80% των επιπτώσεων προέρχεται από το 20% των αιτιών. Θα δείτε ότι αυτό ισχύει και με το πελατολόγιό σας: το 80% του τζίρου σας προέρχεται από το 20% των πελατών σας. Όταν λοιπόν προσπαθείτε να μη χάνε- τε κανέναν πελάτη, όσο μικρός, περίερ- γος και ασύμφορος και αν είναι, δοκιμά- ζετε τις δικές σας αντοχές. Όταν δεν διώχνετε ποτέ πελάτη, μοιά- ζετε με έναν τενίστα που στέλνει κάθε αγώνα στο τάι μπρέικ! Κάποια στιγμή, δυστυχώς, θα χάσετε. #05. Εξασφαλίστε τα κεφάλαια πριν αρχίσετε Σωστό, αλλά όχι πάντα και όχι για όλους. Ενώ είναι αλήθεια ότι δεν μπο- ρείτε να ξεκινήσετε κάποιες μορφές επιχείρησης χωρίς σημαντικό κεφάλαιο (μην προσπαθήσετε να ανοίξετε γαλλικό εστιατόριο στο Κολωνάκι όταν τα χρή- ματά σας φτάνουν οριακά για καντίνα στην Κοκκινιά), το αρχικό κεφάλαιο δεν είναι το παν. Υπάρχουν πάρα πολλές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στον ψηφιακό επιχειρηματικό στίβο, όπου η αρχική επένδυση μπορεί να είναι μικρή – ή ακόμη και ανύπαρ- κτη. Ψάχνοντας συνεχώς επενδυτικούς αγγέλους (angel investors), αναζητώ- ντας χρηματοδοτήσεις από το πλήθος (crowdfunding) ή προσπαθώντας να πείσετε κάποιο μέλος της οικογένειας (συνήθως τον επιτυχημένο θείο) να σας χρηματοδοτήσει, χάνετε πολύτιμο χρόνο. Επίσης, είναι πάντα πιθανόν να ψυχραν- θείτε με τον οικογενειακό σας κύκλο. Για να ξεκινήσετε, είναι πολύ πιο ση- μαντικό να έχετε επιχειρηματικό μυαλό αντί για χρήματα. Αν έχετε το μυαλό, θα έρθει και το κεφάλαιο. #06. Κάντε το πάθος σας επιχείρηση Ναι, πολλοί έκαναν το πάθος τους επιχείρηση και δημιούργησαν αυτοκρα- τορίες. Για παράδειγμα, ο ιδρυτής της Timberland, Nathan Swartz, προερχόταν από οικογένεια 4 γενιών υποδηματοποι- ών και τα παπούτσια ήταν το παράφο- ρο πάθος του. Ωστόσο, η αγάπη για ένα αντικείμενο δεν συνεπάγεται πάντα και επιχειρηματική επιτυχία. Σκεφθείτε το εξής: εάν το μεγάλο σας πάθος είναι η θάλασσα, δεν είναι σίγου- ρο ότι το κατάστημα με είδη κατάδυσης και ψαροντούφεκα που ανοίξατε στην ορεινή Αρκαδία θα επιτύχει. Η συμβουλή να ακολουθούμε το πάθος όταν ανοίγου- με τα επιχειρηματικά μας φτερά δεν είναι πάντα η καλύτερη. Επιχειρήστε με βάση το πάθος των πε- λατών σας για την υπηρεσία ή το προϊόν που θα προσφέρετε και κρατήστε το δικό σας πάθος για τον εαυτό σας. < “ Όταν ο πελάτης είναι στρυφνός, άδικος, κακός ή ξεκάθαρα ψευδόμενος, σκεφθείτε, πριν και πάνω από όλα, τον δικό σας άνθρωπο που εκείνη τη στιγμή πρέπει να τον αντιμετωπίσει”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=