Food Service τ. 148

24 και ο Κωνσταντίνος Παπαναστασίου (chef patissier, Μεγάλη Βρεταννία) ξεκίνησα να βλέπω με άλλο μάτι τη ζαχαροπλαστική. Συνειδητοποίησα την πολυδιάστατη ομορφιά και μαγεία αυτής της τέχνης και πείστηκα ότι είναι το επάγγελμα με το οποίο θα ήθελα να καταπια- στώ στο μέλλον» . Αν και επιτυχημένος, ο Δημήτρης Χρονόπουλος, αναλογιζόμενος την πολυετή του διαδρομή, θεωρεί ότι έχει πραγματοποιήσει και λά- θη, τα οποία όμως αντιμετωπίζει ως εμπειρίες. Και εξηγεί: «Δε νομίζω ότι υπάρχει άνθρωπος που κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας δεν έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες, μεγάλες ή μικρές, που δεν έχει κάνει λάθη ή δεν έχει δει εκ των υστέρων ότι κάποια επιλογή του ενδεχομένως να μην ήταν και τόσο σοφή. Όμως προτιμώ να τα αντιμετωπίζω ως εμπειρίες ή μαθήματα, να παίρνω ό,τι μπορώ από κάθε λάθος μου, μικρό ή μεγάλο, και να προχωρώ. Άλλωστε όλα αυτά έχουν συμβάλει, λίγο ή πολύ, σε αυτό που είμαι σήμερα». Σοκολάτα: Ένα υλικό με προοπτικές Όλοι οι επαγγελματίες της κουζίνας έχουν υλικά που αγαπούν και επιλέγουν να εντάσσουν στις συνταγές τους. Την καρδιά και το μυαλό του Δημή- τρη Χρονόπουλου έχει κερδίσει η σοκολάτα, που ο ίδιος την χαρακτηρίζει ως μαγικό υλικό από τε- χνικής άποψης. Οι γεύσεις, τα αρώματα και η δομή της σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι τόσο εύ- πλαστη προσφέρει στους επαγγελματίες αμέτρητες προοπτικές. Όμως, για τον pastry chef, η στενή του σχέση με τη σοκολάτα εδραιώθηκε με τη συνερ- γασία του με την εταιρεία Deals και τη σοκολάτα Valrhona, την οποία χαρακτηρίζει σταθμό στην κα- ριέρα του και σημαντικό έναυσμα στο να γνωρίσει «αυτό το υπέροχο υλικό» όσο καλύτερα μπορεί. Η γαστρονομία ως στοιχείο πολιτισμού Ο Δημήτρης Χρονόπουλος είναι ένας επαγγελμα- τίας ο οποίος δραστηριοποιείται τόσο στην Ελλά- δα όσο και σε διαφορετικής κουλτούρας χώρες στο εξωτερικό. Γενικά θα μπορούσε να ειπωθεί ότι με- ταξύ των χωρών εντοπίζονται διαφορετικές αντι- λήψεις στην τέχνη της ζαχαροπλαστικής. Ο ίδιος αναφέρει σχετικά: «Η γαστρονομία σε γενικές γραμ- μές αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι της ταυτότητας και της κουλτούρας κάθε πολιτισμού. Συνεπώς, υπάρχουν διαφορές προς την αντίληψη της ζαχαροπλαστικής μεταξύ των χωρών, που, σε κάποιες περιπτώσεις, λόγω της παγκοσμιοποίησης και των social media, τείνουν να αμβλύνονται με τον καιρό». Ο πελάτης του ζαχαροπλαστείου στο σήμερα Τα τελευταία χρόνια, με τα γεγονότα που δια- δραματίζονται διεθνώς, έχουν επηρεάσει κάθε πτυχή του κοινωνικού και οικονομικού περιβάλ- λοντος. Ο πελάτης του ζαχαροπλαστείου αλλά και κάθε επιχείρησης εστίασης δείχνει να αλλάζει ως προς την καταναλωτική του συμπεριφορά. Ο Δη- μήτρης Χρονόπουλος, μεταφέροντας την εμπειρία του, λέει χαρακτηριστικά: «Θεωρώ ότι ο κόσμος, λό- chef focus ΦΩΤΟ: ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΟΚΟΥΝΟΓΛΟΥ ΦΩΤΟ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΑΜΠΑΚΗΣ ΦΩΤΟ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΑΜΠΑΚΗΣ “Η γαστρονομία αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι της ταυτότητας και της κουλτούρας κάθε πολιτισμού.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=