Food Service τ. 148

38 ΡΕΠΟΡΤΑZ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΦΥΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ Με επίσημη ημερομηνία έναρξης της τουριστικής περιόδου την 1η Μαρτίου, τα πρώτα μηνύματα από τους προορισμούς ανά την Ελλάδα είναι θετικά. Της Ιωάννας Σαραντοπούλου, MSc, Instructor in F&B and Hospitality Operations Ύστερα από δύο χρόνια μεγάλων δυ- σκολιών και πρωτόγνωρων προκλή- σεων για εργαζόμενους, επισκέπτες και επιχειρήσεις, το κλίμα δείχνει να αλλάζει και μια συγκρατημένη αισιοδοξία κάνει την εμφάνισή της στο ξενοδοχειακό σκηνικό. Είναι πράγματι θετικές οι ενδείξεις; Ποιος είναι ο αντίκτυπος των πρώτων αφίξεων και ποια είναι η άποψη των επιχειρηματιών; Γιατί το θετικό κλίμα δείχνει να ανατρέπεται; Όλες οι απα- ντήσεις στο ρεπορτάζ που ακολουθεί… Ενώ τα μηνύματα από τις τουριστι- κές αφίξεις και εισπράξεις δείχνουν μέ- χρι στιγμής ενθαρρυντικά, οι μεγάλες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό απο- δυναμώνουν τη θετική ατμόσφαιρα. Η «εκδίκηση» του τουρίστα Η ψυχολογία του επισκέπτη έχει ενι- σχυθεί, με το φαινόμενο του revenge τουρισμού να κάνει την εμφάνισή του. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται επιτακτική η ανάγκη φυγής από το μόνιμο τόπο κατοικίας των τουριστών προς προο- ρισμούς μακρινούς και μη, επιδιώκο- ντας μοναδικές τουριστικές εμπειρίες. Αυτή η φυγή είναι πολλές φορές πλέον αυθόρμητη και χωρίς μεγάλο προγραμ- ματισμό. Από τη στιγμή μάλιστα που ο τουρίστας φτάνει στον προορισμό του, παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=