Food Service τ. 148

Στην υψηλή κατανάλωση των Ελλή- νων αναφέρθηκε και ο κ. Τάσος Μι- χελίδης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Οι Νοστιμιές της Ουρανίας και chef του Boa Vista Tiki Bar στη Σάμο. «Το Πάσχα σημειώθηκε μεγάλη επισκεψιμό- τητα Σκανδιναβών στο νησί. Το Μάιο την τουριστική κίνηση διατήρησαν υψηλά οι Έλληνες». Στη συνέχεια, ο κ. Μιχελίδης ανα- φέρθηκε στη μεγάλη ζήτηση της κα- τανάλωσης φαγητού, σε σημείο που ανάγκασε, όπως τόνισε, «αρκετά μπαρ να τροποποιήσουν τις υπηρεσίες τους και να δημιουργήσουν μια μικρή υπο- δομή ώστε να παρέχουν και φαγητό. Οι προσδοκίες είναι υψηλές για τη συνέχεια της σεζόν, όμως το αγκάθι έλλειψης προ- σωπικού είναι αιχμηρό. Τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε τουλάχιστον ένας βασικός κορμός προσωπικού και μπορούσαν οι βασικές διεργασίες να ολοκληρωθούν ικανοποιητικά. Όμως φέτος αρκετοί στρά- φηκαν σε άλλα επαγγέλματα καθώς και στο Δημόσιο, με αποτέλεσμα να υπάρ- χουν σοβαρές ελλείψεις. Επιπλέον, προ- σφέρονται υψηλότερες αμοιβές -ως ένας τρόπος προσέλκυσης προσωπικού- από τις επισιτιστικές επιχειρήσεις, ακόμα και με μεταγραφή από το ένα μαγαζί στο άλλο». Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα και από την περιοχή της Μεσσηνίας. Ο κ. Θάνος Αγγελόπουλος, chef στον όμιλο Secada στην Καλαμάτα, εξηγεί: «Η πόλη αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Καλα- μάτας βρίσκονται μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών, με αποτέλεσμα την προσέλκυση πολλών Ελλήνων επισκε- πτών. Το καλό οδικό δίκτυο προσφέρει εύκολη πρόσβαση από την Αθήνα. Επίσης πρόκειται και για έναν οικονομικό σχε- τικά προορισμό. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της παραλίας της πόλης, όπου οι ξαπλώστρες είναι δωρεάν». Ειδικά την περίοδο του Πάσχα η τουριστική κίνηση ήταν αυξημένη. Όπως επισημαίνει ο chef: «Την Καλα- μάτα επέλεξαν πολλοί Έλληνες για τις πα- σχαλινές τους διακοπές, ενώ στην Πύλο βρέθηκαν αρκετοί επισκέπτες από την Αγγλία, τη Γαλλία, την Αυστρία, τη Γερ- μανία αλλά και τη Σκανδιναβία. Σε ό,τι αφορά στα ξενοδοχεία, γίνονται προσπά- θειες ανακαίνισης, μιας και είναι μικρά σε δυναμικότητα. Φυσικά, υπάρχει και η επιλογή του Airbnb, ειδικά στην πόλη της Καλαμάτας, επηρεάζοντας σε ένα βαθμό τη μέση κατανάλωση». Και προσθέτει: «Εάν όμως πρόκειται για οικογένειες, τα πράγματα είναι διαφορετικά επειδή τα παιδιά αναγκαστικά θα καταναλώσουν, ακόμα κι αν οι γονείς δείξουν εγκράτεια για τον εαυτό τους. Ένα προϊόν που δου- λεύει πολύ όλο το χρόνο είναι τα “city breaks”, σε σημείο που να υπάρχει πλέον σημαντικός συναγωνισμός με την πόλη του Ναυπλίου». Συνεχίζοντας, ο κύριος Αγγελόπου- λος επισήμανε το κενό που υπάρχει σε προσωπικό και μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο το διαχειρίζονται αυτό οι περισσότεροι επιχειρηματίες της εστί- ασης: «Προσέλκυση ανειδίκευτου προ- σωπικού, το οποίο όμως εκπαιδεύουν οι επιχειρήσεις ώστε να μπορούν να αντα- ποκριθούν όσο γίνεται στις απαιτήσεις του δύσκολου αυτού τομέα της παροχής υπηρεσιών και εστίασης. Το κενό των επαγγελματιών είναι σημαντικό, όμως οι επιχειρήσεις πρέπει να δουλέψουν. Πλέον υπάρχει μια άλλη νοοτροπία σε όλες τις συνθήκες, δίνοντας έμφαση στις υπηρε- σίες και όχι στο εύκολο κέρδος». Γενικά, είναι διάχυτη η θετική ψυχο- λογία στα στελέχη του επισιτιστικού τομέα των τουριστικών περιοχών, πα- ρά τις δυσκολίες που μπορεί να πα- ρουσιάσει η φετινή σεζόν. Όλα δεί- χνουν ότι πρόκειται για μια δυναμική και πολλά υποσχόμενη περίοδο, του- ριστικά αλλά και με μέλλον μακροπρό- θεσμα. Το στοίχημα είναι να υπάρχει ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών δια- χρονικά. Και αυτό επιτυγχάνεται μόνο με την ύπαρξη κατάλληλα εκπαιδευμέ- νου προσωπικού. Στο κοντινό μέλλον οι επιχειρήσεις που θα αναπτυχθούν είναι ακριβώς αυτές που θα επενδύ- ουν στο ανθρώπινο δυναμικό, σε συν- δυασμό με πρωτότυπες γαστρονομικές εμπειρίες. < 40 ρεπορταζ “ Από τη στιγμή που ο τουρίστας φτάνει στον προορισμό του, παρατηρείται μια έντονη προσπάθεια να συμμετέχει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό δραστηριοτήτων.”

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=