Food Service τ. 148

48 Επίσης, οι καταναλωτές αναζητούν προϊ­ όντα που περιέχουν συνδυασμούς και των πέντε γεύσεων – γλυκιά, αλμυρή, ξι- νή, πικρή και ουμάμι. Ως αποτέλεσμα, πιο «περιπετειώδη» προϊόντα κάνουν την εμφάνισή τους, για να καλύψουν αυτή την ανάγκη. Σάλτσες “out of the box” Ενώ τα υγιεινά και λειτουργικά τρόφιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος, οι νεότεροι καταναλωτές τρελαίνονται για νέα προϊ- όντα, με γεύσεις που εξάπτουν την περι- έργειά τους. Ας μην ξεχνάμε πως οι νέοι τροφοδοτούν τη ζήτηση με πιο εξωτικές, έθνικ γεύσεις. Επιπλέον, οι νεότεροι κα- ταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν τις σάλτσες και τα dressings με πιο αντισυμ- βατικούς τρόπους. Για παράδειγμα, είναι πολύ πιθανό να συνδυάσουν τζατζίκι με τσίλι και σόγια σος με πατάτες. Μια αρκετά δημοφιλής τάση είναι η χρήση αλκοόλ ως συστατικού μέσα σε αρκετές σάλτσες. Η προσθήκη κρασιού, μπίρας και αποσταγμάτων στις σάλτσες τούς προσδίδει μια εντελώς διαφορετική γεύση. Σάλτσα Bloody Mary, γουακαμόλε με μαργαρίτα, bourbon BBQ είναι μόνο μερικά από τα νέα προϊόντα που κυκλο- φορούν σε αυτή την κατηγορία. Ανάμεσα στις καινοτόμες γεύσεις των τελευταίων χρόνων, ο συνδυασμός γλυ- κού – αλμυρού στις σάλτσες εξακολουθεί να έχει την πρωτιά στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ωθούμενες από τις αλλαγές στις προτιμή- σεις των καταναλωτών, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορία έτοιμων σαλτσών και dressings προσφέρουν μια ποικιλία προϊόντων με εξωτικά υλικά και έθνικ γεύσεις. Συχνά, χρησιμοποιούν συνταγές από τις κουζί- νες της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοα- νατολικής Ασίας. Όσο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τις διαφορετικές κουλτούρες, η ανάγκη για ανάλογα προϊόντα δε θα σταματήσει να αυξάνεται. Στο παρελθόν, τα συστατικά των σαλτσών είχαν κυρίως τοπική προέλευση. Σήμερα, η βιομηχανία προσπαθεί να διατηρήσει τα τοπικά προϊόντα χρησιμοποιώντας τα μέσα σε συνταγές που δεν είναι αποκλει- στικά παραδοσιακές της χώρας/περιοχής που δραστηριοποιούνται. Έτσι, επεκτεί- νουν τον κατάλογο των προϊόντων τους και δημιουργούν μια νέα γενιά σαλτσών και dressings. Βέβαια, η λέξη «τοπικά» εμφανίζεται πιο συχνά στις ετικέτες και στο μάρκετινγκ. Βάσει αυτού, οι εταιρείες τείνουν να προ- σφέρουν κλασικά προϊόντα με μια τοπική νότα. Αυτό επιτυγχάνεται με την προσθή- κη υλικών που παράγονται σε συγκεκρι- μένα μέρη, τοπικά, για να δημιουργείται η αίσθηση της αγνής τοπικής γεύσης. Το μέλλον στις σάλτσες Μέσα στα επόμενα έτη, οι καινοτομίες που εισάγονται στον τομέα των σαλτσών και των dressings θα οδηγήσουν στην ανοδική πορεία της εν λόγω βιομηχα- νίας. Ήδη οι αλλαγές αναγκάζουν τόσο τους προμηθευτές όσο τους παραγωγούς είτε σε βελτιστοποίηση του επιχειρη- ματικού τους μοντέλου είτε σε στροφή προς την καινοτομία. Οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να αναζητούν πιο γευ- στικές και παράλληλα πιο υγιεινές σάλ- τσες. Έτσι, οι βιομηχανίες θα χρειαστεί να αντεπεξέλθουν στο κάλεσμα για νέα προϊόντα. Η υγεία και η ευεξία είναι ανάμεσα στις κυριότερες τάσεις που θα πρέπει να λη- φθούν υπόψη για να μπορέσει να υπάρ- ξει επιτυχημένη ανάπτυξη και καινοτο- μία. Επιπλέον, η καινοτομία, όταν εφαρ- μόζεται σε προϊόντα, μπορεί να θέσει κάποια διακριτά όρια ποιότητας, ειδικά όταν μιλάμε για κατηγορίες υψηλά εμπο- ρευματοποιημένων προϊόντων. Τα δια- κριτά όρια μπορούν να προστατέψουν τις εταιρείες από την αστάθεια που επι- κρατεί στις τιμές των προϊόντων. Τέλος, η βιωσιμότητα και η περιβαλλο- ντολογική προστασία θα επηρεάσουν την ανάπτυξη της βιομηχανίας αυτής. Ήδη πολλές διεθνείς εταιρείες επενδύ- ουν σε προϊόντα που παράγονται με πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα. “Όσο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν τις διαφορετικές κουλτούρες, η ανάγκη για ανάλογα προϊόντα δε θα σταματήσει να αυξάνεται.” ΑΦΙΕΡΩΜΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=