Food Service τ. 149

54 VEGAN Ή MAINSTREAM ΡΕΠΟΡΤΑΖ Ένα παράδειγμα της ανόδου των vegan προϊόντων είναι η βρετανι- κή Cadbury, η οποία ανακοίνωσε πριν από λίγο καιρό πως θα λανσά- ρει στην αγορά μια vegan εκδοχή της all time classic σοκολάτας γά- λακτος, που αποτελεί το signature προϊόν της εταιρείας εδώ και αρκε- τές δεκαετίες. Η Cadbury plant bar περιέχει αμυγδαλό- παστα η οποία αντικαθιστά το ενάμισι ποτήρι γάλακτος που περιέχει η κλασι- κή μπάρα σοκολάτας την οποία παράγει η εν λόγω εταιρεία. Το παραπάνω νέο έφτασε να γίνει πρωτοσέλιδο, καθώς σηματοδοτεί κατά κάποιον τρόπο το πέρασμα του βιγκανισμού από τους εναλλακτικούς κύκλους στο mainstream καταναλωτικό κοινό, για το οποίο η σο- κολάτα και γενικότερα τα γλυκά αποτε- λούν απολαυστικά εδέσματα, τα οποία θα χαρακτηρίζαμε χωρίς δεύτερη σκέ- ψη comfort foods. Η γαστρονομική επανάσταση στη διατροφή Για αρκετά χρόνια, οι vegans έπρε- πε να αποδεχτούν μια πιο «ασκητική» διατροφή, καθώς δεν υπήρχε η πληθώ- ρα υποκατάστατων κι εναλλακτικών εκ- δοχών τροφίμων που μέχρι πρότινος αποτελούσαν τον απαγορευμένο καρπό για όσους απείχαν από τις πρώτες ύλες ζωικής προέλευσης. Οδηγηθήκαμε σε αυτή τη γαστρονομική επανάσταση μέσα από μια πληθώρα βιβλίων μαγειρικής που συνέγραψαν καταξιωμένοι σεφ, κα- ταφέρνοντας μέσα από αυτά να ανανεώ- σουν το μαγειρικό τους ρεπερτόριο και ενα εδραιώσουν τη νέα τάση. Αν κάναμε ένα γκάλοπ στους δρόμους της Αθήνας πριν από μια δεκαετία γύρω από τον βιγκανισμό, θα ανακαλύπταμε πως ελάχιστοι άνθρωποι γνώριζαν την ύπαρξη αυτής της διατροφικής τάσης κι επιπλέον πως όσοι τη γνώριζαν θα είχαν μια κάπως θολή εικόνα γύρω από Η ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΤΑΣΗ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ Της Χριστίνας Δραγγανά Άρχισε ως διατροφική τάση, όσο όμως συνεχίζουν να μειώνονται τα ποσοστά κατανάλωσης κρέατος, τείνει να αποτελέσει μέρος μιας διατροφικής κανονικότητας. 79 εκατομμύρια ο εκτιμώμενος αριθμός vegans σε όλο τον κόσμο. Το 66% εξ αυτών είναι γένους θηλυκού. 33% των Ελλήνων αγοράζει και καταναλώνει τουλάχιστον μία κατηγορία plant- based προϊόντων τακτικά, σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση. Στα 24,3 δισ. ευρώ υπολογίζονται πως θα φτάσουν, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα έσοδα της βιομηχανίας vegan τροφίμων μέχρι το 2026.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=