Food Service τ. 149

Ο όρος «Glocal» δηλώνει ότι στη σύγχρο- νη εποχή είναι δύσκολο να βρει κανείς τρόφιμα που να μην επηρεάζονται με κάποιον τρόπο από την παγκοσμιοποί- ηση (Global) και από την τοπικότητα/ εντοπιότητα (Local). Ουσιαστικά, το φαι- νόμενο Glocal περιλαμβάνει την ενοποί- ηση των παγκόσμιων εξαγωγών με τις τοπικές παραγωγές, οι οποίες δημιουρ- γούν φαινόμενα που συνδυάζουν το πα- γκόσμιο και το τοπικό. (Robertson, 2001) Εθνική Ταυτότητα Κεντρική θέση στον λειτουργικό ορισμό της παγκοσμιοποίησης έχει η ταχύτα- τα αυξανόμενη ροή και κίνηση σχεδόν όλων των πραγμάτων, σε όλο τον κό- σμο, προς όλες τις κατευθύνσεις (Ritzer 2010:2). Στη βιομηχανία του φαγητού και του ποτού δεν υπάρχει απλή και ενιαία σχέ- ση μεταξύ του παγκόσμιου (global) και του τοπικού (local). Είναι ένας κλάδος στον οποίο η εθνική ταυτότητα μπορεί να δομηθεί σε σχέση με την αυξανόμενη παγκόσμια επιρροή. Εξελίσσεται συνε- χώς, γι’ αυτό και η παγκόσμια και η τοπι- κή αλληλεπίδραση δεν λειτουργούν ως αντίθετες έννοιες αλλά ως αλληλένδετες δυνάμεις. (Wilk, 2006) Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Τρο- φίμων και Γεωργίας (FAO), η παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων χαρακτηρίζεται από τη μειωμένη απαίτηση για συγκε- κριμένη προέλευση τροφής ενώ, την ίδια στιγμή, αυξάνεται η διάδραση των γα- στρονομικών πολιτισμών που ξεπερνούν τα εμπόδια που προκύπτουν στο δίκτυο διανομής, στις διατροφικές συνήθειες ή στη διαδικασία παραγωγής. ΠΟΠ: O σύμμαχος της εστίασης Το φαγητό έχει έναν τρόπο να διατηρεί τις πολιτιστικές ταυτότητες, ακόμη και όταν οι πολιτισμοί συγκρούονται κι ανα- διαμορφώνουν ο ένας τον άλλον. Αυτές οι παραδόσεις μεταφέρουν αξίες από 73

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=