Food Service τ. 150

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Μια ομάδα που δρα δυναμικά στο τερέν των κορυφαίων cocktail bars της Κρήτης, στον Άγιο Νικόλαο, δημιουργώντας όμορ- φες εμπειρίες γεύσης, παρουσιάζει μια νέα ιδέα η οποία αποτυπώνει τις σύγχρο- νες τάσεις. Μέσω της εταιρείας τους, που αρχικά είχε συμβουλευτικό χαρακτήρα με έμφαση στο πεδίο του Βartending και της οργάνωσης Catering εκδηλώσεων, η φιλο- σοφία τους χρησιμοποιείται ως παράδειγ- μα βέλτιστης πρακτικής, για να σκιαγρα- φήσει το περιβάλλον του bar όπως αυτό διαμορφώνεται σήμερα. Η αλλαγή στη φιλοσοφία του bar Η ομάδα αποτελείται από τους Μάνο και Δημήτρη Γιαπιτζάκη, επιχειρηματίες και ιδι- οκτήτες café bar και bar restaurant στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, και τους Bar Managers Αλέξανδρο Σουρή και Πέτρο Γκίζα. Όπως λένε χαρακτηριστικά, «με πάθος και μεγάλη εμπειρία στο Bartending συνεχίζουμε, πλέον, από άλλη θέση να δημιουργούμε εμπει- ρίες πρώτα από όλα γευστικές. Η όλη φιλοσοφία της λειτουργίας των bars, είτε λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο μιας ξενοδοχειακής μονάδας είτε ως ανεξάρτητες επιχειρήσεις, έχουν έντονο το στοιχείο της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Το ίδιο στοιχείο συναντάμε και στον τομέα του φαγητού, αλλά με το ποτό τα πράγματα είναι διαφορετικά, μιας και η προδιάθεση του πελάτη είναι διαφορετική. Άλλωστε, οι αναμείξεις δεν εί- ναι πάντα με βάση το αλκοόλ. Η εμπειρία όμως, τόσο γευστικά όσο και κοινωνικά, μπορεί να είναι το ίδιο έντονη». Tο εγχώριο bar μεταξύ των πρωταγωνιστών Η ομάδα των ειδικών εξηγεί: «Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, σκεφτήκαμε να συστήσουμε την εται- ρεία μας, η οποία ουσιαστικά επικοινωνεί την κουλτούρα μας γύρω από το επάγγελμα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Ο χώρος του Bartending γνω- ρίζει ταχεία ανάπτυξη τόσο μέσα όσο και έξω από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Η ελληνική Bar σκηνή, φανερά επηρεασμένη από την ελλη- νική κουλτούρα και νοοτροπία, θεωρείται από τις πρωτοπόρες στον κόσμο. Βέβαια, λόγω της συνεχούς εξέλιξης αυξάνονται και οι απαιτήσεις της αγοράς. Το Bartending προσφέρει θέσεις εργασίας και δυνατότητες εξέλιξης και θεωρείται ιδιαίτερα δημιουργικό ως επάγγελμα. Το moto της ομάδας μας είναι simplicity – δηλαδή απλά και εύγευστα coctail. Πατάμε πάνω σε γνωστές συνταγές και τις προσφέρουμε με τις δικές μας ενδιαφέρουσες πινελιές και παραλλαγές. Όπως μια παραλλαγή του Negroni. Το ονομάζουμε Black Forest Negroni, βάζοντας 30 ml Gin, 30 ml Campari αρωματισμένο με τσάι κόκκινων φρού- των, 25 ml γλυκό κόκκινο Βερμούτ αρωματισμέ- νο με κακάο, 5 ml λικέρ μούρων και γαρνίρουμε με φρέσκο βατόμουρο. Υπάρχει μια συνεχής αναζήτηση νέων τεχνικών δημιουργίας αναμεί- ξεων. Οι τεχνικές βασίζονται για παράδειγμα σε ζυμώσεις, επαναποστάξεις κι ανθρακώσεις». Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΜΕΙΞΗΣ ΓΕΥΣΕΩΝ BARTENDING Το Cocktail γίνεται το όχημα δημιουργίας νέων γευστικών εμπειριών για επισκέπτες των bars που δείχνουν έντονη διάθεση εξέλιξης και αναβάθμισης. Της Ιωάννας Σαραντοπούλου, MSc Instructor and Hospitality Operations 16

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=