Food Service τ. 150

24 VEGANIZE IT! οperations Το να φτιάξεις ένα BLT burger ή ένα κρεμώδες πιάτο ζυμαρικών χωρίς ίχνος ζωικής τροφής είναι μια πρόκληση. Μέχρι πριν από την πανδημία, oι εναλλακτικές vegan επιλογές για το κρέας και τα γαλα- κτοκομικά που υπήρχαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ ήταν απλώς ένα όνειρο. Όμως, η ανθρωπότητα και η φύση δεν αντέχουν άλλο την υπερκατανάλωση και τα απόβλητα που προκύπτουν. Οι καταναλωτές οδηγού- νται σε ένα πιο βιώσιμο και δικαιότε- ρο μέλλον, γι’ αυτό καλούνται να είναι επιλεκτικοί στις επιλογές τους ως προς την προέλευση, την ποιότητα και τη διαδικασία παραγωγής. Και μπορεί οι καταναλωτές να είναι ήσυχοι με την ηθική απόφασή τους να είναι υγιείς και να μην τρέφονται με ζώα, ωστόσο δεν βρίσκουν κανέναν λόγο να στερηθούν τις γεύσεις και τις υφές των πιάτων που απολάμβαναν και που παρασκεύαζαν παραδοσιακά με κρέας και γάλα. Μάλιστα, το delivery είναι αυτό που τους λείπει περισσότε- ρο, με ιδιαίτερη έμφαση στα σουβλά- κια, τα burgers και τις πίτσες. Plant Based Σύνθεση Μενού Η plant bαsed διατροφή, αρχικά, εξυ- πηρετούσε μόνο ένα συγκεκριμένο κοι- νό καταναλωτών – αυτών που δεν ήθε- λαν να εκμεταλλεύονται τα ζώα. Έπει- τα, ακολούθησαν οι έρευνες για τις επι- πτώσεις του αρνητικού αποτυπώματος και τελικά, σήμερα, «αγκαλιάζεται» και από άλλες κατηγορίες καταναλωτών, ακόμα και των παμφάγων. Η ιστορία απέδειξε ότι δεν ήταν απλώς μία τάση που ξεφούσκωσε. Αντίθετα, είναι ένας τρόπος ζωής που ήρθε για να μείνει. Το κρέας και το ψάρι αποτελούν συ- χνά το βασικό συστατικό ενός πιάτου. Ωστόσο, ο αριθμός των ανθρώπων που τρώνε λίγο ή και καθόλου κρέας αυξάνεται σταθερά. Έτσι, δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει το εστιατορικό menu επιλογές για αυτή την κατηγο- ρία. Όπως φαίνεται, όσοι ανταποκρί- νονται ήδη στην αυξανόμενη ζήτηση βρίσκονται στο μέλλον! Οι νέες plant based επιλογές παρέ- χουν μια μεγάλη γκάμα με θρεπτικές λύσεις για vegans, που απευθύνο- νται όχι μόνο σε fast food αλλά και σε εστιατόρια υψηλής ποιότητας. Επιπλέ- ον, αφιερώματα και βραβεύσεις vegan εστιατορίων κάνουν την εμφάνισή τους, κυρίως σε μεγάλες πόλεις, όπου εξειδικευμένοι σεφ δημιουργούν γα- στρονομικά πιάτα που ακόμη και οι παμφάγοι ασπάζονται. Παρατηρούμε επίσης την εμφάνιση vegan «κρεοπωλείων», όπου τα κορυ- φαίας ποιότητας, βιολογικά, μη ΓΤΟ λαχανικά και εναλλακτικές πρωτεΐνες ζωλγς παρασκευάζονται και πωλούνται ως «κρέατα» φυτικής προέλευσης. Η ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ Άρχισε ως διατροφική τάση, όσο όμως συνεχίζουν να μειώνονται τα ποσοστά κατανάλωσης κρέατος, τείνει να αποτελέσει μέρος μιας διατροφικής κανονικότητας. 49% ένας στους δύο Έλληνες και Ελληνίδες επιθυμεί να μειώσει την κατανάλωση κρέατος. 49% των καταναλωτών εμφανίζονται επίσης ανοιχτοί στο ενδεχόμενο να δοκιμάσουν κρέας κυτταρο- καλλιέργειας. 26% ένας στους τέσσερις είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν τρόφιμα που αξιοποιούν πρωτεΐνη από έντομα. Το 55,7% των flexitarians, δηλαδή των καταναλωτών που ακολουθούν ευέλικτη διατροφή με μειωμένη κατανάλωση κρέατος πρωτοστατούν σε αυτόν τον τρόπο. Της Γιάννας Μπαλαφούτη

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=