This is a SEO version of FSguide2011_free. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »Εκπτώσεις δέλεαρ σε καφέ-μπαρ και εστιατόρια Καφές με ένα ευρώ, τυρόπιτα δώρο με την αγορά κάποιου ροφήματος και δύο κυρίως πιάτα στην τιμή του ενός είναι μερικές από τις προσφορές που έχουν αρχί-σει εδώ και ημέρες στο χώρο της καφεστίασης και, όπως όλα δείχνουν, δεν θα είναι παροδικές. Σε δημοσί-ευμα της εφημερίδας Το Έθνος αναφέρονται χαρακτη-ριστικά τα εξής: «Oι προσφορές επηρεάζουν τον πελά-τη κυρίως ψυχολογικά και όχι πρακτικά. Θα μπει πιο εύκολα σε ένα μαγαζί που βλέπει ότι μπορεί να πάρει κάτι δωρεάν ή σε καλύτερη τιμή, ακόμη και αν δεν χρη-σιμοποιήσει την έκπτωση ή το προϊόν που δικαιούται.» Ο Βαγγέλης Κατσέλης, ιδιοκτήτης εστιατορίου στο Golden Ηall, θεωρεί ότι και οι χώροι της εστίασης δεν θα μπορούσαν να μην παρασυρθούν στο χορό των προ-σφορών που έχει αρχίσει από το λιανεμπόριο. Η οικονομική ύφεση δεν άφησε απέξω ούτε αυτό το κομμάτι της αγοράς το οποίο έχει πολύ μεγάλο μερίδιο τζίρου: 800 εκατ. ευρώ ξοδεύουν οι Έλληνες το χρόνο για να πιουν καφέ, ενώ ο τζίρος για μπαρ, εστιατόρια και καφέ ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη και αγγίζει τα 7 δισ. ευρώ. Η ύφεση της οικονομίας επέβαλε το ρυθμό της και σε αυτόν τον κλάδο και η αντίδραση των επαγ-γελματιών του χώρου ήταν άμεση.
Ολοένα και περισσότερα καταστήματα δελεάζουν τους καταναλωτές με προσφορές και μειώσεις τιμών. Σύμ-φωνα με τον κ. Κατσέλη, αυτή η τακτική δίνει περισσό-τερα κίνητρα για τους πελάτες να μπουν στα μαγαζιά: «Πιο εύκολα θα παραγγείλει κάποιος ένα μενού τριών πιάτων που στοιχίζει 12 ευρώ, ενώ θα κόστιζε σχεδόν τα διπλάσια. Επίσης, για το προσωπικό του Golden Ηall προσφέρουμε ένα πιάτο κάθε ημέρα με 5 ευρώ και τον καφέ με 1 ευρώ αντίστοιχα. Δεν ειναι όμως μόνο οι μεγάλες αλυσίδες καφεστίασης που έχουν μπει στη διαδικασία των εκπτώσεων.
Όλο και περισσότερες συνοικιακές καφετέριες ρίχνουν τις τιμές προκειμένου να μη χάσουν τους πελάτες τους, ενώ σε πολλές καφετέριες έχουν λανσαριστεί ακόμη και κάρτες-μέλους, οι οποίες παρέχουν στους
καταναλωτές μειωμένες τιμές για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, δώρα και άλλες προσφορές.»
Τα «αγκάθια» της ανάκαμψης
Μπαράζ ανατιμήσεων σε πρώτες ύλες και υπηρεσίες φέρνει η νέα μετάταξη του συντελεστή του ΦΠΑ, από 11% σε 13%, για μία σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά. Μεταξύ αυτών είναι τα τρόφιμα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, στα αρτοποιεία, στα οπωροπωλεία και στα κρεοπωλεία, με αποτέλεσμα τον άμεσο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, οι οποίες ήδη έχουν κατακόρυφη πτώση του τζίρου τους λόγω της αποψίλωσης των εισοδημάτων των πελατών τους από τα κυβερνητικά μέτρα που λήφθηκαν εντός του 2010. Ο κλάδος της μαζικης εστίασης, ο οποίος κατέγραψε απώλειες που αγγίζουν ως και το 40%, δεν δύναται να απορροφήσει την αύξηση αυτή όπως ζητά το υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, ενώ θεωρείται από πολλούς ξεκάθαρο ότι η δίχως φραγ-μούς άγρα φορολογικών εσόδων θα προκαλέσει μεγάλη αναταραχή ανατιμήσεων στην αγορά και η αποψίλωση των εισοδημάτων των μισθωτών και των μικροεπιχειρη-ματιών θα οδηγήσει σε περαιτέρω υστέρηση εσόδων – και τελικά στη μείωση του ΑΕΠ. Το αρχικό χρονοδιά-γραμμα μετάταξης του ΦΠΑ από 01-01-2011, τα εναλ-λακτικά σενάρια μετάταξης όσο και οι εξαιρέσεις κατη-γοριών, δεν θα αποτρέψουν τις φορολογικές ανατιμή-σεις στα περισσότερα βασικά καταναλωτικά αγαθά. Από τις 34 κύριες κατηγορίες με συντελεστή 11% σχεδιάζε-ται αύξηση σε περίπου 24 ομάδες αγαθών και υπηρε-σιών, που σημαίνει ότι ο πληθωρισμός θα κινηθεί στα επίπεδα του 7%. Με δεδομένο ότι ο τζίρος του συνόλου των αγαθών της μέσης κατηγορίας ΦΠΑ ξεπερνά τα 52 δισ. ευρώ ετησίως, η μετάταξη του ΦΠΑ του 30% αυτής της κατηγορίας υπολογίζεται ότι θα επιβαρύνει επιπλέ-ον τον καταναλωτή με 2 δισ. ευρώ.
Σενάρια για τασάκια μετά φόρου στα μαγαζιά «Παράθυρα» για να επιστρέψουν τα τασάκια ψάχνει να βρει η κυβέρνηση, με τα αντικαπνιστικά μέτρα να μην εφαρμόζονται, και τους ιδιοκτήτες εστιατορίων, καφέ και μπαρ να επιμένουν στην καπνιστική ανταρσία. Έπειτα μάλιστα και από τη βολιδοσκόπηση του υπουρ-γείου τις μέρες των χριστουγεννιάτικων εορτών, οι αρμόδιοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ελαστικοποίη-σης του νόμου και τη θεσμοθέτηση φόρου στα κατα-στήματα για καπνίζοντες. Το σχέδιο όμως αυτό θα αφορά αποκλειστικά σε επιχειρήσεις όπως καφέ και μπαρ, ενώ αντίστοιχα μέτρα δεν αναμένεται να ισχύ-σουν για τα εστιατόρια –όπου συχνάζουν οικογένειες και παιδιά–, γεγονός που προκαλεί την έντονη αντίδρα-ση των ιδιοκτητών. Στο πλαίσιο αυτό και σε μία προσπά-θεια ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, εξετάζεται από το υπουργείο Ανάπτυξης το ενδεχόμενο επιδότη-σης των ιδιοκτητών για ανακαίνιση των χώρων τους. Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας
12
Μαζ ι κή εστ ί αση
This is a SEO version of FSguide2011_free. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »