This is a SEO version of FSguide2011_free. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »αυτή η απογραφή θα δώσει αναμφίβολα ευκαιρίες για υποβολή προσφορών για νέα έργα και προβολή πιο ευέλικτων λύσεων. Η ταλάντωση του εκκρεμούς από την οικονομική αναζωογόνηση στην κατάσταση λιτότη-τας θα δημιουργήσει αναμφίβολα μεγάλες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις το 2011. Υπάρχει επίσης πραγματι-κή ανάγκη για μεγαλύτερη σταθερότητα και μία απτή λύση στα ζητήματα του χρέους στην Ευρωζώνη. Για τις καινοτόμες επιχειρήσεις, όμως, εξακολουθούν να παρουσιάζονται σημαντικές ευκαιρίες και, πολλές χώρες ατενίζουν το μέλλον τους μέσα από την προοπτι-κή της οικονομικής ανάπτυξης.
Οι προοπτικές του 2011 για τη μαζική εστίαση: Το 2011 λοιπόν θα είναι παγκοσμίως μία χρονιά ανάτα-σης για τις αγορές, με τα εμπορεύματα, τα τρόφιμα, καθώς και τις υπηρεσίες εστίασης να αποτελούν αντι-κείμενο ισχυρής ζήτησης, με αποτέλεσμα οι τιμές τους να φθάσουν σε επίπεδα-ρεκόρ. Θα ακολουθήσουν και οι ελληνικές επιχειρήσεις αυτή την ανοδική τροχιά που αναμένεται να φέρει το νέο έτος; Παρά την ισχυρή απαισιοδοξία που επικρατεί αυτή τη στιγμή στους επι-χειρηματίες της Ελλάδας, οι επιχειρήσεις τους μπορούν να αντεπεξέλθουν στο στοίχημα αυτό, παρά το ότι η Ελλάδα βρίσκεται στη δυσχερέστερη θέση των τελευ-ταίων ετών σχετικά με την ανάπτυξη.
Το 2011 θα είναι η χρονιά που θα κρίνει το μέλλον των επιχειρήσεων, αφού ουσιαστικά για την αγορά θα είναι το «πέρασμα» από τη θεωρία στην πράξη, από τη χρεο-κοπία στη σωτηρία και από την ύφεση στην ανάκαμψη. Έτσι, με το νέο έτος αναμένεται μεν να συνεχιστεί η απώλεια επιχειρηματικού δυναμικού, αλλά δημιουργεί-ται μία μικρή βελτιωτική τάση για τις εναπομένουσες επιχειρήσεις να αυξήσουν το μερίδιό τους στην πίτα της αγοράς. Οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν όμως να πετύχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα ακολουθώ-ντας το παράδειγμα εταιρειών του εξωτερικού. Όπως παρατηρείται σήμερα, αλλά και με βάση την εμπειρία
από προηγούμενες κρίσεις, η ύφεση δεν είναι ανάγκη να είναι μόνο μία εποχή αμυντικών κινήσεων και εστία-σης στο λειτουργικό επίπεδο, αλλά και ευκαιρία σημα-ντικών κινήσεων και εκμετάλλευσης ασυνεχειών σε στρατηγικό επίπεδο. Σε λειτουργικό επίπεδο, η προ-σαρμογή σε συνθήκες μειούμενης ζήτησης γίνεται χρη-σιμοποιώντας ταυτόχρονα όλα τα διαθέσιμα μέσα, τόσο σε επίπεδο μείωσης δαπανών ενίσχυσης της ρευστότη-τας, όσο και σε επίπεδο τιμολόγησης και προϊοντικών στρατηγικών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας McKinsey & Company, η συστηματική εφαρμογή των μέτρων αυτών μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε βραχυπρόθεσμη βελ-τίωση ρευστότητας, αλλά και σε μεσοπρόθεσμη σημα-ντική εξοικονόμηση λειτουργικών δαπανών. Παράλληλα όμως, σε στρατηγικό επίπεδο, η κρίση θα δημιουργήσει ασυνέχειες (και συνεπώς σημαντικές ευκαιρίες) σε πολλά μέτωπα, όπως αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, στο ρυθ-μιστικό καθεστώς, καθώς και στη δυνατότητα αξιοποίη-σης ανθρώπινων πόρων. Οι επιχειρήσεις οι οποίες με διασφαλισμένο το παρόν τους (;) θα έχουν τη διορατι-κότητα, την τόλμη και τα κεφάλαια να τα εκμεταλλευ-τούν όχι μόνο θα επιβιώσουν, αλλά και θα εξέλθουν ισχυρότερες από την κρίση.
Η μεγάλη ευκαιρία που προκύπτει από την κρίση πάντως, όπως εκτιμούν τα στελέχη της αγοράς, είναι αφενός η εξυγίανση του κλάδου και αφετέρου η συνε-χής προσήλωση από την πλευρά των εταιρειών στην προσιτή ποιότητα. Η οικονομική κρίση αναμένεται να επηρεάσει δυσμενώς την κατανάλωση φαγητού εκτός σπιτιού. Παρ’ όλα αυτά, τα μηνύματα που έρχονται από την παγκόσμια αγορά δείχνουν ότι η αγορά της μαζικής εστίασης αναμένεται να βγει κερδισμένη από την οικο-νομική κρίση, δίνοντας στους πελάτες τους οικονομικές και ποιοτικές επιλογές.
Η περίοδος που διανύουμε είναι απρόβλεπτη αλλά και ενδιαφέρουσα, καθώς μπορεί το άγχος, η απαισιοδοξία και η δυσαρέσκεια να είναι έντονα στον επιχειρηματικό κόσμο, ώστοσο δεν θα πρέπει να καταθέσουμε τα όπλα αφού αυτή ειναι μία περίοδος με υποβόσκουσες ευκαι-ρίες για τις επιχειρήσεις, ώστε να κάνουν τη διαφορά και να επενδύσουν στη λεπτομέρεια και τελικά να μπουν σε τροχιά ανάκαμψης και μακροσκοπικά να ευνοηθεί και ο κλάδος.
Για το λόγο αυτό, η παρούσα οικονομική συγκυρία πρέ-πει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία από τις επιχειρήσεις της μαζικής εστίασης, διαμορφώνοντας προϊόντα και υπηρεσίες με γνώμονα την καλύτερη δυνατή σχέση μεταξύ ποιότητας-ποσότητας-τιμής. Ειδικά σε μία τέτοια περίοδο μπορεί να καταστεί επιχειρηματική ευκαιρία, αρκεί να γίνει έγκαιρα και με τρόπο που δεν θα πλήττει καίρια την κερδοφορία, μέσω δηλαδή ριζικών εκπτώσεων-προσφορών, αλλά μέσω της έρευνας και ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών που υπηρετούν το μοντέλο αυτό της προσιτής ποιότητας.
18
Μαζ ι κή εστ ί αση
This is a SEO version of FSguide2011_free. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »