Page 91 - Linux Inside τ. 11

Linux Inside
91
τρόπο χρήσης του JNLP. Για τη διανομή του applet του παι-
χνιδιού χρησιμοποιούμε ένα αρχείο JAR στο οποίο περιλαμ-
βάνονται τα εκτελέσιμα και των τεσσάρων κλάσεών του και
την ευκολότερη μέθοδο με τη χρήση της ετικέτας <applet>
στον κώδικα HTML, αφού η εφαρμογή μας είναι δειγματική
και δεν ρισκάρουμε την ασφάλεια κάποιου υπολογιστικού συ-
στήματος. Στο περιβάλλον του Eclipse κάνουμε δεξί κλικ στο
όνομα του project Toublakia και επιλέγουμε Export... από το
τοπικό μενού. Στο παράθυρο διαλόγου Export επιλέγουμε
Java, JAR file και πατάμε το Next. Στην καρτέλα JAR Export
πατάμε το πλήκτρο Browse... για να επιλέξουμε το φάκελο
και το όνομα προορισμού του αρχείου JAR. Αφήνουμε επι-
λεγμένη την επιλογή Export generated class files and
resources, ώστε να συμπεριληφθούν στο αρχείο τα εκτελέσι-
μα στην εικονική μηχανή Java αρχεία .class (τα οποία δημι-
ουργούνται από τη μεταγλώττιση των πηγαίων αρχείων .java
που αναπτύσσουμε μέσα από το Eclipse). Στη συνέχεια, πατά-
με το πλήκτρο Finish για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς
δεν είναι απαραίτητες επιπλέον ρυθμίσεις, οι οποίες εφόσον
επιθυμούμε μπορούν να πραγματοποιηθούν, πατώντας το
Next και ακολουθώντας τα επόμενα βήματα του οδηγού.
Στη συνέχεια, πρέπει να δημιουργήσουμε με τη βοήθεια
ενός απλού συντάκτη κειμένου, ένα αρχείο HTML με όνομα
έστω toublakia.html και το εξής περιεχόμενο.
?
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8" />
<title>Τουβλάκια</title>
</head>
<body>
<h1>Τουβλάκια!</h1>
<h4>Τουβλάκια έκδοση 0.3 - 2012 Δελησταύρου Κ.
(
delistavrou@gmail.com) για το περιοδικό
Linux Inside</h4>
<applet code = 'toublakia/Paixnidi.class'
archive = 'Toublakia.jar' width = 450 height
= 300 />
</body>
</html>
Αποθηκεύουμε ή μεταφέρουμε στον ίδιο φάκελο το αρχείο
.
jar μαζί με το αρχείο .html και ανοίγουμε το toublakia.html με
το φυλλομετρητή μας. Αν όλα πάνε καλά, θα πρέπει να δούμε
το applet να εκτελείται μέσα στην ιστοσελίδα μας. Αν όχι,
χρειάζεται να ρυθμίσουμε την εγκατάσταση Java του υπολο-
γιστή μας ή να εγκαταστήσουμε και να επικυρώσουμε τη λει-
τουργία της τελευταίας έκδοσης της Java [6], σύμφωνα με τα
βήματα που έχουν περιγραφεί σε προηγούμενα άρθρα της
σειράς.
Κριτική της εφαρμογής
Σκοπός του άρθρου είναι να δημιουργήσουμε ένα applet.
Στο πνεύμα της θεματολογίας του τεύχους αναπτύσσουμε
ένα παιχνίδι. Η ανάπτυξη όμως ενός παιχνιδιού δεν είναι εύ-
κολη υπόθεση. Θέλοντας να κρατήσουμε το παράδειγμά μας
όσο το δυνατό ευκολότερα κατανοητό, κάνουμε το παιχνίδι
μας λιτό. Μπορεί βέβαια ένα τέτοιο παιχνίδι να έχει την ιδιαί-
τερη αξία του, ειδικά όταν το δημιουργούμε μόνοι μας από το
μηδέν, αλλά δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό με αυτά που έχου-
με συνηθίσει να παίζουμε. Η μηχανή φυσικής, επίσης, του
παιχνιδιού παρουσιάζει κενά, αφού δεν αντιμετωπίζεται πλή-
ρως η επαφή των αντικειμένων, ειδικά στην περίπτωση της
επαφής της μπάλας με τη ρακέτα. Αυτό όμως έχει και την
ομορφιά του, καθώς δίνεται η ευκαιρία στον παίκτη να κάνει
«
κόλπα», χαρίζοντάς του κάποιο ενδιαφέρον.
Το παράδειγμά μας πρέπει λοιπόν να αντιμετωπιστεί ως
μία πρώτη προσπάθεια ανάπτυξης ενός παιχνιδιού και όχι
σαν ένα ολοκληρωμένο, ευρείας κυκλοφορίας παιχνίδι. Η
προσπάθεια βελτίωσης των εσκεμμένων αδυναμιών του και
προσθήκης νέων χαρακτηριστικών (π.χ., προσθήκη εικόνων
στο υπόβαθρο ή ως αντικείμενα, προσθήκη ηχητικών εφέ
κ.ά.) μπορεί να θεωρηθεί ως «εργασία για το σπίτι». Εξάλλου
στην περίπτωσή μας το πραγματικό παιχνίδι είναι ο πειραμα-
τισμός κατά την ανάπτυξη του κώδικα. Έτσι, κλείνοντας, δεν
μένει παρά να ευχηθούμε: Καλή διασκέδαση!
Linux Labs - Java
Σύνδεσμοι
[1]
Oracle: Life Cycle of an Applet
html
[2]
Joseph Weber, «Special Edition Using Java 1.1», 3η έκδ., Que,
1997,
σ. 235.
[3]
Java-Gaming: Basic Game
[4]
Oracle: Deploying With the Applet Tag
[5]
Oracle: Deploying an Applet
Applet.html
[6]
Oracle: Java SE Downloads
html
Τα τουβλάκια σε δράση μέσα από το περιβάλλον
φυλλομετρητή.
5