Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 1 - page 76

76
Γεώργιος Δούκας, πρόεδρος ΣΥΝΠΕΚΑ
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Επαγγελματιών Περιπτερού-
χων – Καπνοπωλών και Ψιλικών Ειδών Ν. Αττικής,
κ. Γεώργιος Δούκας, δήλωσε στο «Mini Market & Μικρή
Λιανική»: «Η επαφή μας είναι πάντα σε νομικό επίπεδο».
Συγκεκριμένα, από τη θέση του πληρεξούσιου δικηγόρου
του επαγγελματικού σωματείου, ο κ. Ευάγγελος Παπα-
γιάννης έστειλε ένα κείμενο που συνοπτικά εξηγούσε
γιατί θα πληγεί ο χώρος της Μικρής Λιανικής. Ένα μικρό
απόσπασμα είναι:
«Εάν ληφθεί υπόψη ότι η λιανική αγορά καπνού πανελ-
ληνίως συγκροτείται από 20.000 περίπου επιχειρήσεις, εκ
των οποίων τα περίπτερα καταλαμβάνουν μόλις τις 8.000,
με την προτεινόμενη ρύθμιση μπαίνει λουκέτο σε περίπου
12.000 επιχειρήσεις (καταστήματα) ψιλικών ειδών, μικρο-
μεσαίες και στις περισσότερες περιπτώσεις οικογενειακού
χαρακτήρα και χαμηλής ως ανύπαρκτης εντάσεως κεφα-
λαίου. Παράλληλα, δεδομένης της ανεπάρκειας του
δικτύου των περιπτέρων να καλύψουν τη ζήτηση, οι
παραπάνω επιχειρήσεις επιδιώκεται να υποκατασταθούν
από τα σουπερμάρκετ, δηλαδή από επιχειρήσεις τερά-
στιας έντασης κεφαλαίου, γεγονός παρεξηγήσιμο
πολιτικά, αφού κλείνει το κατάστημα ψιλικών ειδών για
να ενισχυθούν οι υπεραγορές και το μεγάλο κεφάλαιο.
Εάν ληφθεί υπόψη ότι για λόγους που αφορούν τη φορο-
λογική επιβάρυνση του προϊόντος και τους όρους
πίστωσης από τις καπνοβιομηχανίες η λιανική αγορά
καπνού δεν έχει αναπτυχθεί στα σουπερμάρκετ, οδηγού-
μαστε στο αντίθετο άκρο, και συγκεκριμένα στην
καθολική απαγόρευση λιανικής διάθεσης καπνού στην
επικράτεια, αφού ο εφοδιασμός των καταναλωτών στην
περιφέρεια θα γίνει εξαιρετικά προβληματικός και θα
περιοριστεί στα λιγοστά σε αριθμό περίπτερα. Η νομοθε-
τική αυτή αστοχία οφείλεται στην άγνοια βασικών
νομοθετικών παραμέτρων της οργάνωσης (επί δεκαετίες)
και ακολούθως της απορρύθμισης (τα τελευταία χρόνια)
της λιανικής αγοράς καπνού».
Ολόκληρο το κείμενο μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα
του Συνδικάτου Επαγγελματιών Περιπτερούχων – Καπνοπω-
λών και Ψιλικών Ειδών Ν. Αττικής
.
Μ
Ψηφίστηκε, επίσης, τον Σεπτέμβριο και η
προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας
προς την Οδηγία 2014/40/ΕΕ σχετικά µε
την κατασκευή, την παρουσίαση και την
πώληση προϊόντων καπνού. Οι διατάξεις
του παρόντος νόμου εφαρμόζονται στα
προϊόντα καπνού, στον καπνό που λαμβά-
νεται από το στόμα, στα νέα προϊόντα
καπνού, στα ηλεκτρονικά τσιγάρα και
στους περιέκτες επαναπλήρωσης, καθώς
και στα φυτικά προϊόντα καπνού για
κάπνισμα. Μεταξύ άλλων, το Νομοσχέδιο
περιλαμβάνει οδηγίες για τα εξής:
• Μέγιστα επίπεδα εκπομπών για πίσσα,
νικοτίνη, μονοξείδιο του άνθρακα και
άλλες ουσίες
• Μέθοδοι μέτρησης
• Κοινοποίηση των συστατικών και των
εκπομπών
• Κατάλογος ιεράρχησης προσθέτων και
ενισχυμένες υποχρεώσεις υποβολής
κοινοποιήσεων
• Ρύθμιση των συστατικών
• Γενικές προειδοποιήσεις και ενημε-
ρωτικά μηνύματα για τα προϊόντα
καπνού για κάπνισμα
• Συνδυασμένες προειδοποιήσεις για
την υγεία για προϊόντα καπνού για
κάπνισμα
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ
• Κάθε μονάδα συσκευασίας προϊόντος
καπνού και κάθε εξωτερική συσκευα-
σία τους που διατίθεται στην ελληνική
αγορά φέρει τις προειδοποιήσεις για
την υγεία που προβλέπονται από την
οδηγία της Ε.Ε. στην ελληνική
γλώσσα.
• Οι προειδοποιήσεις για την υγεία
καλύπτουν ολόκληρη την επιφάνεια
της μονάδας συσκευασίας ή της εξωτε-
ρικής συσκευασίας που προορίζεται γι’
αυτές και δεν σχολιάζονται, παραφρά-
ζονται ή μνημονεύονται με
οποιαδήποτε μορφή.
• Οι προειδοποιήσεις για την υγεία στη
μονάδα συσκευασίας και σε κάθε εξω-
τερική συσκευασία τυπώνονται κατά
τρόπον ώστε να μην μπορούν να αφαι-
ρεθούν, είναι ανεξίτηλες και πλήρως
ορατές».
Άρχισαν τα μηνύματα και οι εικόνες στα πακέτα
Η εταιρεία ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ έκανε στο περιοδικό μας την εξής
δήλωση σχετικά με την τροπολογία.
«Πιστεύουμε ότι η προστασία της δημόσιας υγείας και η αποτροπή
των ανηλίκων από το κάπνισμα θα πρέπει να είναι πάντα στο επί-
κεντρο των δημόσιων πολιτικών. Η σημερινή νομοθεσία σχετικά
με την πώληση των προϊόντων καπνού είναι επαρκής, δεδομένου
ότι με το νόμο 3730/2008 επιβλήθηκε γενική απαγόρευση πώλη-
σης προϊόντων καπνού σε ανηλίκους, ενώ επίσης προβλέπεται
ρητά και η απαγόρευση πώλησης αλλά και διαφήμισης προϊόντων
καπνού σε συγκεκριμένους χώρους όπου βρίσκονται ανήλικοι. Το
μεγάλο στοίχημα, όπως και στην περίπτωση της απαγόρευσης του
καπνίσματος στους κλειστούς δημόσιους χώρους, είναι η εφαρ-
μογή της υπάρχουσας νομοθεσίας και όχι η πρόχειρη εισαγωγή
ρυθμίσεων, που αφενός δεν έχουν επαρκώς ελεγχθεί ως προς τη
νομιμότητά τους και αφετέρου δημιουργούν τεράστια προβλήματα
στην ομαλή λειτουργία της αγοράς».
Δήλωση από την παπαστρατοσ αβεσ
Λαθρεμπόριο
ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ
καπνού
1...,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75 77,78,79,80,81,82,83,84
Powered by FlippingBook