Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

25 ρεπορτάζ ορίζοντα πενταετίας την ίδρυση 100 περίπου καταστη- μάτων franchise στα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία και αναμένεται να λειτουργήσουν ως παραδοσιακά παντοπωλεία. Πρόκειται για χώρους λίγων τετραγωνι- κών με καλή οργάνωση, που θα εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες στις γειτονιές όπου αδυνατούν να εξαπλωθούν τα μεγάλα καταστήματα της ΑΒ Βασιλό- πουλος. Η εταιρεία, μέσω του προγράμματος «Το δικό μας & δικό σου», για την εξάπλωση του νέου της δικτύου προσφέρει αρκετά κίνητρα στους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες καλύπτοντας έως και το 80% της επέν- δυσης, ενώ παράλληλα παρέχει εξειδικευμένη ομάδα υποστήριξης και την ασφάλεια της επωνυμίας της. Επιστροφή στην Ελλάδα με μεγαλεπήβολα σχέδια από την SPAR Μία ακόμη σημαντική εξέλιξη για την αγορά, ήταν η επιστροφή της ολλανδικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, SPAR, στην Ελλάδα, τρία χρόνια μετά τη λήξη της συνεργασίας της με τον Βερόπουλο. Με τα πρώτα καταστήματά της να ανοίγουν τις πύλες τους σε τουριστικούς προορισμούς, όπως η Σκιάθος και η Κρήτη, και τη σταδιακή λειτουργία καταστημάτων σε περιοχές του λεκανοπεδίου της Αττικής, όπως Γλυφάδα, Νέο Ηράκλειο και Άγιοι Ανάργυροι, η SPAR αναμένεται να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Τα περισσότερα σημεία ανήκουν σε μέλη του ομίλου αγορών Αστέρας, ο οποίος θα απο- τελέσει τον κύριο «κορμό» του δικτύου, παράλληλα όμως συμμετέχουν και μέλη άλλων ομίλων και μεμο- νωμένοι επαγγελματίες της λιανικής, κυρίως πρώην franchisees της Μαρινόπουλος. Η ομάδα της SPAR για την επιτυχή εδραίωσή της στην ελληνική αγορά σχεδιάζει ενισχυμένες προσφορές, κοινές σε όλα τα καταστήματα και λανσάρισμα προϊό- ντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες, που υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τους 1.400 κωδικούς ένα- ντι των 500, που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή με την επωνυμία SPAR. Στόχος για την εταιρεία είναι η δημιουργία περισσότε- ρων από 350 καταστήματα σε όλη την επικράτεια σε βάθος τετραετίας και φιλοδοξεί μέχρι το 2021 να έχει διαχειριστικό έλεγχο σε 1,20 δισ. ευρώ συνολικών πωλήσεων, κατακτώντας μερίδιο αγοράς που θα ξεπερνάει συνολικά το 12% της ελληνικής αγοράς. Τα πρώτα 10 καταστήματα θα είναι έτοιμα μέσα στον Ιούλιο και υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 80 μέχρι το τέλος του έτους. Η SPAR είναι μια συνεταιριστική εται- ρεία με παρουσία σε 47 χώρες, που συνεργάζεται με ανεξάρτητους λιανεμπόρους ανά τον κόσμο και απαριθ- μεί περίπου 13.000 καταστήματα. Νέα παράμετρο για τη λειτουργία του κλάδου αποτελεί πλέον και το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο λειτουργεί συμπληρωματικά, αλλά και ανταγωνιστικά για τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Εκτός από τα φυσικά καταστήματα, έχουν πλέον αναπτυχθεί και ηλεκτρονικά, ακόμη και από γνωστούς ομίλους, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος και τα σούπερ μάρκετ της Κρητικός. Το πρώτο σούπερ μάρκετ με ηλεκτρονικό κατάστημα ήταν της Βερόπουλος, το οποίο όμως διέκοψε τη λειτουργία του, όταν οι δραστηριότητες της εταιρείας στην Ελλάδα μεταβιβάστηκαν στη Metro AEBE. Η εταιρεία το 2017 ξεκίνησε συνεργασία με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, το Welovesupermarket. Η Carrefour - Μαρινόπουλος επίσης συνεργαζόταν με το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ Caremarket.gr, το οποίο σήμερα διαθέτει από το ηλεκτρονικό κατάστημα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας Σκλαβενίτης. Το 2016 δημιουργήθηκαν επιπλέον και τα αμιγώς ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ E-fresh.gr και το Yoda.gr. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group για το 2017, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ κυμαινόταν στα 37 εκατ. ευρώ περίπου. Η βασική αλλαγή που έχει συντελεστεί όμως και δείχνει τις προοπτικές εξέλιξης του συγκεκριμένου καναλιού, είναι ότι πλέον οι καταναλωτές ψωνίζουν από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κυρίως τρόφιμα, σε αντίθεση με το προηγούμενο διάστημα που προμηθεύονταν κυρίως απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής. Τα στοιχεία της Convert Group έδειξαν ότι το 53% των πωλήσεων στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αφορούσε τρόφιμα τους πρώτους 9 μήνες του 2017. Ακολουθούσαν με μεγάλη διαφορά, σε ποσοστό 16%, τα προϊόντα νοικοκυριού και με 15% τα είδη προσωπικής φροντίδας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η δυναμική του ηλεκτρονικού καναλιού αποδεικνύεται μεγάλη για τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, εξαιτίας της ανάλυσης δεδομένων που μπορεί να γίνει μέσω αυτού και της δυνατότητας προσφοράς προσωποποιημένων προσφορών, ενισχύοντας έτσι την πιστότητα και την επαφή με τους καταναλωτές. Στη «μάχη» και τα on-line μάρκετ Μ

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=