Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

72 αναψυκτικα Αφιέρωμα ϊόντων με περισσότερες νέες επιχειρήσεις να εισέρχονται στον χώρο και παλαιές ετικέτες με ιστορία να ανανεώνουν την παρουσία τους αξιοποιώντας τη βαρύτητα της επωνυμίας τους. Βασικό παράγοντα για την ανάπτυξή τους εν μέσω κρίσης, αποτέλεσε η «στροφή» στην καινοτομία, με επενδύσεις προς αυτή την κατεύ- θυνση και λανσάρισμα νέων προϊόντων. Η ανάγκη για διαφοροποίηση οδήγησε στη δημιουργία αναψυκτικών νέας σύνθεσης, με φρουκτόζη, σάκχαρα φρούτων, γλυκαντικά φυτικής προέλευσης τύπου στέβια και αισθητά μειωμένες θερμίδες (κατά 60%), που συνδυ- άζονται αρμονικά με την παραδοσιακή πορτοκαλάδα, λεμονάδα, το μανταρίνι, το λεμόνι, τη βυσσινάδα και την γκαζόζα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα αναψυκτικά Λουξ Plus & Light, τα βιολογικά αναψυκτικά της ΕΨΑ, τα αναψυκτικά με φυσικό μεταλλικό νερό από τη Βίκος, τα αναψυκτικά Φιόνα, με το (φυσικώς ανθρα- κούχο) ξινό νερό Φλώρινας, το Νέκταρ με πράσινο τσάι και στέβια, αλλά και η Pure Cola, ένα αναψυκτικό τύπου cola με φυσικής προέλευσης εκχύλισμα από πράσινο τσάι, 0% ζάχαρη, 0% καφεΐνη και 0% συντηρητικά από την Green Cola Hellas. Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας επιτυχία των ελλη- νικών προϊόντων, αφορά ακριβώς αυτό το χαρακτηριστικό τους. Με τους καταναλωτές να δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στην προέλευση των προϊόντων και να επιβραβεύουν τις εταιρείες που επεν- δύουν στην Ελλάδα, δημιουργούν θέσεις εργασίας και συνεχίζουν να αναπτύσσουν τη δραστηριότητά τους παρά το μεγάλο ανταγωνισμό και την υψηλή φορολο- γία, οι ελληνικές εταιρείες αναψυκτικών τα τελευταία χρόνια ένωσαν τις δυνάμεις τους αξιοποιώντας την αξι- οπιστία και τον αυθεντικό ελληνικό χαρακτήρα τους. Η αναβίωση των μικρότερων μονάδων της υπαίθρου, που πριν μερικά χρόνια είχαν εκτοπιστεί από τις πολυεθνι- κές, οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στο γεγονός πως ο σύγχρονος καταναλωτής δίνει μεγάλη έμφαση στην ποιότητα και στην προέλευση των προϊόντων, εκτιμώ- ντας ταυτόχρονα παραδοσιακές ελληνικές πρακτικές. Το ενισχυμένο ενδιαφέρον του κοινού για προϊόντα εγχώριας παραγωγής και προέλευσης μάλιστα, αποτέ- λεσε και την ιδέα πάνω στην οποία βασίστηκε η δημιουργία της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, με πρωτοστατούσες τις εταιρείες Έψα, Λουξ, Βίκος και τα Αναψυκτικά Φλώρινας Δινάκη. Πρόκειται για μία πρω- τοβουλία ελληνικών παραγωγικών-μεταποιητικών επιχειρήσεων και της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ελέγχων & Πιστοποιήσεων EUROCERT AΕ, που έχει ως σκοπό να παρέχει αξιόπιστη πιστοποίηση της αυθεντικής ελληνι- κότητας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα. Χρυσούλα Μάκου «Πεσμένη η ζήτηση και στα αναψυκτικά» Τα αναψυκτικά αποτελούν ένα από τα «όπλα» των μίνι μάρκετ το καλοκαίρι, όμως ακόμη και σε αυτά, η κίνηση είναι πεσμένη φέτος, σύμφωνα με την κα Χρυσούλα Μάκου, ιδιοκτήτρια του μίνι μάρκετ επί της οδού Ιαλέμου στα Άνω Πατήσια. «Έχουμε και Fanta και Λουξ. Δεν νομίζω ότι υπάρχει ιδιαίτερη προτί- μηση ανάμεσα στις δύο μάρκες, αφού και οι δύο ‘‘φεύγουν’’ εξίσου. Γενικά πάντως, η κίνηση είναι πεσμένη και τώρα το καλοκαίρι, αφού ακόμη και τα αναψυκτικά ‘‘φεύγουν’’ λιγότερο» μας εξήγησε. Η ίδια μάλιστα, αναμένεται να αποχωρήσει από τον χώρο μετά από 10 χρόνια, αφού περιμένει να συνταξιοδοτηθεί και ψάχνει αγοραστή για το κατάστημά της. Πηγή Σωφρόνη «Λίγο πιο φθηνά τα ελληνικά» Αρκετές ετικέτες αναψυκτικών διαθέτει το μίνι μάρκετ επί της οδού Ηρακλέους στο Κορωπί, αφού εκτός από Fanta, Λούξ και Βίκος, μπορεί κανείς να βρει ακόμη και no name προϊόντα στα ψυγεία του. «Εμείς εδώ συνεργαζόμα- στε με την Coca-Cola 3E και διαθέτουμε και σχετικά ψυγεία, αλλά έχουμε και άλλες ετικέτες. Περισσό- τερη ζήτηση έχει η Fanta, αλλά τα ελληνικά αναψυκτικά είναι λίγο πιο φθηνά» μας είπε η κα Πηγή Σωφρόνη, ιδιοκτήτρια του καταστή- ματος. Η ίδια μας επιβεβαίωσε μάλιστα ότι τα αναψυκτικά αποτελούν ένα από τα πιο δυναμικά προϊόντα για τα μίνι μάρκετ αυτή την περίοδο. «Ναι, τα αναψυκτικά είναι από τα πρώτα σε πωλήσεις τώρα το καλοκαίρι, μαζί με τις μπίρες» τόνισε στο περιοδικό μας. H άποψή σας

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=