Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 17

ειδήσεις 8 Η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων της Γαλλίας, η Carrefour, ήρθε σε συμφωνία με την Google για μία νέα συνεργασία που έχει ως στόχο να ενισχύσει τις δραστηριότη- τές της στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών, όπου και εντείνεται με αμείω- τους ρυθμούς ο ανταγωνισμός των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Όπως δήλωσε μάλιστα, η ίδια η εται- ρεία, μέσω της νέας αυτής συμφωνίας, όλα τα είδη παντοπωλείου των κατα- στημάτων της, θα είναι διαθέσιμα και στο νέο ειδικό ιστότοπο αγορών που σχεδιάζει για την αγορά των ΗΠΑ, ο αμερικανικός κολοσσός της Google. Η συνεργασία των δύο κορυφαίων brand στη Γαλλία, έρχεται εν μέσω μεγάλης «μάχης» στη γαλλική λιανική αγορά, με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να επενδύουν πολλά εκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες και υπηρεσίες παράδοσης στο σπίτι (delivery), έχοντας ως στόχο την αύξηση των πελατών τους, αλλά και κυρίως την αντιμετώπιση του ανταγω- νισμού από την πλευρά των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon. Η τελευταία, μάλιστα, έχει «στραφεί» αρκετά το τελευταίο διά- στημα προς τον τομέα της λιανικής τροφίμων, ανακοινώνοντας πρόσφατα και την εξαγορά της γαλλικής αλυσίδας Monoprix του ομίλου Casino, η οποία και περιλαμβάνει ένα δίκτυο 800 κατα- στημάτων σε όλη τη χώρα, με έμφαση στα φρέσκα προϊόντα. Συνεργασία των Carrefour με την Google στη λιανική αγορά Εξαγορά της γαλακτοβιομηχανίας Στάμου από τη Γιώτης Μ ε στόχο την ενίσχυση της δυναμικής της στον χώρο των γαλακτοκομικών προϊό- ντων, η εταιρεία Γιώτης προέβη στην εξαγορά της γαλακτοβιο- μηχανίας Στάμου, η οποία δραστηριοποιείται στον ίδιο κλάδο, διαθέτοντας σημαντική γκάμα κωδικών με γνωστό- τερο προϊόν το πρόβειο γιαούρτι στο πήλινο δοχείο. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη διατήρηση της επωνυμίας και του σήματος Στάμου, καθώς και του συνόλου των εργαζομένων. Η βιομηχανία Γιώτης πιστεύει πως το «πάντρεμα» της τεχνο- γνωσίας των δύο εταιρειών θα δώσει νέα προϊόντα με έμφαση στα γλυκίσματα, τομέας στον οποίο έχει ηγετικό ρόλο, με προϊόντα όπως το άνθος αραβοσίτου, η κρέμα καραμελέ και το φρουί ζελέ. Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τον περιορισμό των «λουκέτων» στην Ελλάδα Τ α «λουκέτα» μικρών επιχειρήσεων και καταστημάτων στην Ελλάδα έχουν «εκτιναχθεί» στα χρόνια της κρί- σης, με πολλούς επαγγελματίες να έχουν βρεθεί εκτός αγοράς. Ωστόσο με την κατάλληλη ενημέρωση και πρό- βλεψη αρκετές από τις επιχειρήσεις που οδηγούνται σε κλείσιμο θα μπορούσαν να οδηγηθούν σε διαφορετικούς δρό- μους ή έστω σε μείωση των ζημιών. Αυτό σημείωσαν ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, Γιώργος Καββαθάς, και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, σε σχετική εκδήλωση της Περιφέρειας Αττικής: «Από την Κρίση στην Ανάπτυξη: Ευρωπαϊκό Δίκτυο Έγκαιρης Προειδοποίησης επιχειρήσεων και 2ης ευκαιρίας επιχειρηματιών». Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκε το πρόγραμμα Early Warning Europe, για την εφαρμογή του οποίου στην Ελλάδα συνεργάζονται το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Ινστιτούτο Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ. Στην ειδική ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής, Ευρωπαίοι και Έλληνες ειδικοί παρουσίασαν τις δυνατότητες που δίνει το πρόγραμμα σε επιχειρηματίες και επαγγελματίες που διαπιστώνουν την εμφάνιση δυσκολιών στη λειτουργία της επι- χείρησής τους και τις άμεσες ενέργειες που μπορούν να κάνουν προκειμένου να τις κρατήσουν βιώσιμες. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα της Έγκαιρης Προειδοποίη- σης είναι δωρεάν, θα ενταχθούν σε αυτό 875 επιχειρήσεις από όλη τη χώρα και διασφαλίζεται η πλήρης εχεμύθεια των στοιχείων των συμμετεχόντων. Στόχος του προγράμματος η υποστήριξη και διάσωση επιχειρήσεων και ο περιορι- σμός των «λουκέτων» στην αγορά, ενώ αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στη διαμόρφωση των συνθηκών που μπορούν να οδηγήσουν την ελληνική οικονομία στην ανάπτυξη.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=