Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

36 ρεπορτάζ Η ανερχόμενη αγορά του ηλεκτρονικού τσιγάρου που έχει αρχίσει να αποτελεί σημαντικό τομέα πωλήσεων και στη μικρή λιανική, υπόκειται σε σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα, καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται διαρκώς, με νέα προϊόντα να κάνουν την εμφάνισή τους και για το κανάλι των μίνι μάρκετ, την ώρα που η κυβέρνηση έριξε «βόμβα» στην αγορά με μία εγκύκλιο που έχει βγάλει στους δρόμους τους επαγγελματίες του ατμίσματος. Ενα νέο προϊόν με διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση και σημαντικό περιθώριο κέρδους για τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα σημεία της μικρής λιανικής αποτελεί τα τελευταία χρόνια το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα υγρά αναπλήρωσης που το συνοδεύουν. Όλο και περισσό- τερα καταστήματα έχουν αρχίσει να τα τοποθετούν στα ράφια τους, καθώς η κατανάλωση εμφανίζει απόλυτα ανοδική πορεία και μπορεί να προσφέρει ένα «ισχυρό» έξτρα έσοδο για τους επαγγελματίες της λιανικής. 
Η εικόνα στην αγορά όμως φαίνεται ότι οδηγείται σε μία μεγάλη αναδιαμόρφωση, με τις εξελίξεις να είναι ραγδαίες από όλες τις πλευρές. Καταρχάς, ο ανταγωνι- σμός εντείνεται διαρκώς με νέα προϊόντα να κάνουν την εμφάνισή τους και ελληνικές επιχειρήσεις όπως η eCig Hellas και η Atmos Lab να «μάχονται» για τα μερίδια του κλάδου με παγκόσμιους κολοσσούς των καπνικών, που έχουν ρίξει τα “δίχτυα” τους και στην αγορά του ατμίσματος. Την ίδια ώρα όμως, η εξέλιξη «βόμβα» προήλθε από την πλευρά της κυβέρνησης, καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, έφερε πρόσφατα ξανά στην επιφάνεια την αντίστοιχη Εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας από το Μάιο του 2018, που κρίνει παράνομο, μέρος των προϊόντων της ελληνική αγοράς, γεγονός που έχει βγάλει στους δρόμους τους επιχειρη- ματίες του ηλεκτρονικού τσιγάρου. Του Βάιου Τασούλα Σημαντικές αλλαγές και αντιδράσεις στην αγορά Νέα προϊόντα και νομοθεσίες φέρνουν τα πάνω κάτω Ηλεκτρονικό τσιγάρο

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=