Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

40 ρεπορτάζ Παπαστράτος: «Η Μικρή Λιανική έχει αγκαλιάσει το IQOS» Πάνω από 100.000 Έλληνες καπνιστές έχουν στραφεί στο IQOS της Παπαστράτος, το οποίο και στηρίζεται για την προώ- θησή του στα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική, προσφέροντας πολύ ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους στους επαγγελματίες της αγοράς, όπως σημειώνει στο περιοδικό Mini Market, ο κ. Νίκος Φλίγκος, Γενικός Διευθυ- ντής Πωλήσεων της εταιρείας. Μini Μarket: Η Παπα- στράτος έχει στραφεί πλέον αποκλειστικά στην παραγωγή των θερμαινόμε- νων ράβδων IQOS. Ποια είναι τα πρώτα δείγματα γραφής από τη διάθεση του προϊόντος στην ελληνική αγορά; Νίκος Φλίγκος: Η Philip Morris International (PMI) έχει εδώ και πολλά χρόνια εντοπίσει την ανάγκη να υπάρξουν καλύτερες εναλλακτικές για τα εκατομμύ- ρια των καπνιστών που επιλέγουν να συνεχίσουν το κάπνισμα. Για αυτό το σκοπό λοιπόν έχουν δαπανη- θεί την τελευταία δεκαετία περί τα 4,5 δισ. δολάρια για την έρευνα κι ανάπτυξη αυτών των προϊόντων. Το IQOS είναι το πρώτο από αυτά κι η διαφοροποίησή του από τα συμβατικά τσιγάρα έγκειται στην τεχνο- λογία Heat-not-Burn που χρησιμοποιεί. Ο καπνός δηλαδή που υπάρχει στις θερμαινόμενες ράβδους καπνού δεν καίγεται, όπως στα τσιγάρα, αλλά θερ- μαίνεται με αποτέλεσμα να παράγονται σημαντικά λιγότερες τοξικές ουσίες σε σχέση με το κάπνισμα των τσιγάρων. Όταν η Παπαστράτος λάνσαρε πρώτη στην ελληνική αγορά το 2016 το IQOS, το πρώτο προϊόν θερμαινόμενου καπνού, είδαμε πολλούς καπνιστές να ενδιαφέρονται να μάθουν περισσό- τερα. Έκτοτε, το IQOS σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία και σήμερα περισσότεροι από 100.000 καπνιστές έχουν εγκαταλείψει το τσιγάρο κι έχουν στραφεί σε αυτό. Χρειάστηκε να αφιερώσουμε πολ- λές ώρες στο κομμάτι της ενημέρωσης των καπνιστών μέσα στα καταστήματα μας, προκειμένου να καταλάβουν επακριβώς τους λόγους που αξίζει να κάνουν αυτή την αλλαγή. Σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν περισσότεροι από 6 εκατ. χρήστες IQOS κι, επειδή ο αριθμός αυτός αυξάνεται συνεχώς, η PMI προχώρησε πρόσφατα (λαμβάνοντας υπόψη τα σχό- λια των χρηστών) στο λανσάρισμα των νέων συσκευών IQOS 3 και IQOS 3 Multi, με στόχο να ανα- βαθμίσει την εμπειρία τους. M. M.: Τα IQOS διανέμονται στο κανάλι των μίνι μάρκετ και της μικρής λιανικής; Πόσα σημεία εξυπηρετούνται σήμερα σε όλη την Ελλάδα και με ποιον τρόπο; Ν.Φ.: Η Παπαστράτος, όπως έχει αποδείξει και στο παρελθόν, πιστεύει στην παραδοσιακή λιανική και στη- ρίζεται σε αυτήν για την προώθηση των προϊόντων της, συνεπώς και του IQOS. Όλα τα Σημεία Λιανικής έχουν τη δυνατότητα να εμπορεύονται τα HEETS που είναι απα- ραίτητα για τη λειτουργία του IQOS και μάλιστα με πολύ ικανοποιητικό περιθώριο κέρδους. Οι μέχρι τώρα ενδείξεις είναι ότι όλη η Μικρή Λιανική έχει αγκαλιάσει το IQOS κι η πλειοψηφία των Σημείων πώλησης συμμε- τέχει ενεργά τόσο στην πώληση των HEETS όσο και στην προώθηση του IQOS. M. M.: Υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στην αγορά για την εγκύκλιο της ΑΑΔΕ, που απαγο- ρεύει τη διάθεση όλων των υγρών αναπλήρωσης χωρίς νικοτίνη, με επαγγελμα- τίες του κλάδου να κάνουν λόγο για αθέμιτη προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων. Ποια είναι η θέση της Παπαστράτος, σε σχέση με αυτή την απόφαση; Ν.Φ. : Είναι γεγονός πως στην περίπτωση που αναφέ- ρετε υπάρχει μία αναστάτωση, καθώς παραμένει αρρύθμιστη η συγκεκριμένη αγορά των μη νικοτινού- χων, αλλά διαβάζουμε πως αυτό το ζήτημα θα λυθεί σύντομα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=