Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 19

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Αφιέρωμα 76 Mini Market: Ποια είναι σήμερα η κατάσταση στην αγορά των παιχνιδιών; Για τι ποσότητες μη νόμιμων προϊόντων συζητάμε; Γιώργος Παππάς: Υπάρχουν πολλά μη νόμιμα παιχνίδια στην ελληνική αγορά. Δυστυχώς, η αγορά δεν είναι μετρήσιμη αλλά αν θέλαμε να το ποσοτικοποιή- σουμε θα μπορούσαμε να πούμε ότι μπορεί να φτάνει και το 30% της συνολικής αγοράς των παι- χνιδιών. Μ.Μ.: Σε ποια “κανάλια” πώλησης είναι πιο συχνό το φαινόμενο; Γ.Π.: «Το φαινόμενο των κλεψίτυ- πων παιχνιδιών είναι πολύ έντονο σε καταστήματα ψιλικών και σε περίπτερα όπου τα μη νόμιμα προϊόντα μπορεί να ξεπερνούν και το 90% . Υπάρχουν βέβαια κλεψίτυπα προϊόντα και σε μερικά μικρά καταστήματα παιχνιδιών, αλλά το ποσοστό είναι πολύ μικρότερο έως μηδενικό, καθώς στο συγκεκριμένο κανάλι διανομής οι επίσημοι εισαγωγείς παιχνιδιών έχουν καλύτερη πρό- σβαση, εντοπίζουν πιο εύκολα τα κλεψίτυπα προϊόντα και κάνουν τις κατάλληλες ενέργειες για την απόσυρσή τους». Μ.Μ.: Από πού προέρχονται και ποιοι διανέμουν, συνήθως, παράνομα παιχνίδια; Γ.Π.: «Τα παράνομα παιχνίδια έχουν χώρα προέλευ- σης κυρίως την Κίνα και διανέμονται συνήθως στα σημεία πώλησης με φορτηγάκια τύπου «van», είτε χωρίς τιμολόγια είτε αν υπάρχουν τιμολόγια, η περι- γραφή των προϊόντων είναι συνήθως γενική π.χ. «παιχνίδια» και όχι συγκεκρι- μένη ως οφείλει να είναι π.χ. «Φιγούρα 10εκ. Ben 10». Μ.Μ.: Μπορεί να καταλάβει ένας καταναλωτής αν ένα προϊόν είναι «μαϊμού» και με ποιο τρόπο; Γ.Π.: Ένας καταναλωτής μπορεί να καταλάβει τη διαφορά αρχικά από την έλλειψη των στοιχείων του κατασκευαστή. Τα νόμιμα παιχνίδια φέρουν πάντα - ως ορίζει η νομοθεσία – πληροφο- ρίες με επωνυμία, διεύθυνση και στοιχεία επικοινωνίας του κατα- σκευαστή, αλλά φυσικά και του νόμιμου εισαγωγέα στη χώρα. Σε αντίθεση, τα μη νόμιμα ποτέ δεν κάνουν τέτοια ανα- φορά. Ενδέχεται να αναφέρουν κάποια στοιχεία επικοινωνίας με κάποιον εισαγωγέα στην προσπάθειά τους να παραπλανήσουν τον καταναλωτή, αλλά ποτέ τα στοιχεία του κατασκευαστή του παιχνιδιού. Άλλος τρό- πος ένας καταναλωτής να καταλάβει τη διαφορά είναι να προσέξει το σήμα πάνω στο παιχνίδι, καθώς πολλές φορές τα σήματα πάνω στα μη νόμιμα παιχνίδια είναι παραποιημένα, δηλαδή ελαφρώς αλλοιωμένα σε σύγκριση με τα αυθεντικά. Π.χ. το πραγματικό μπορεί να είναι L.O.L. και το παράνομο L.Q.L. Επιπλέον στις περιπτώσεις αυτές η εικονογράφηση των παιχνιδιών αντιγράφει και προσομοιάζει αυτή των αυθεντικών παιχνιδιών ώστε να παραπλανά τον καταναλωτή ότι αγοράζει το πρωτότυπο ενώ αγοράζει απομίμηση. Μ.Μ.: Ποιοι και πόσο μεγάλοι είναι οι κίνδυνοι για τους καταναλωτές; Γ.Π.: «Οι κίνδυνοι που εγκυμονούν τα μη νόμιμα παι- χνίδια αφορούν κατά κύριο λόγο την υγεία των παιδιών που τα χρησιμοποιούν. Πρόκειται για προϊόντα που παράγονται με φθηνότερα κι επικίνδυνα για την υγεία υλικά και μεθόδους παραγωγής και δεν υπόκεινται σε κανέναν από τους ελέγχους για την ασφάλεια που επι- βάλλει η Ε.Ε και τους οποίους πληρούν τα νόμιμα παιχνίδια. Συνεπώς, το γεγονός αυτό επιφέρει άμεσες και δυσμενέστατες επιπτώσεις πρωτίστως και κυρίως στηv πoιότητα και, κατ’ επέκταση, στηv αvθεκτικότητά τoυς, αλλά και φυσικά στην ασφαλή χρήση τους». «Παράνομο το 90% των παιχνιδιών σε περίπτερα και ψιλικά» Τα μη νόμιμα παιχνίδια αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό της ελληνικής αγοράς, με το πρόβλημα να μεγιστοποιείται σε ό,τι αφορά τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών, όπως εξηγεί στο περιοδικό Mini Market & Μικρή Λιανική ο κ. Γιώργος Παππάς, Marketing Manager της Giochi Preziosi Hellas S.A. αυθεντικό απομίμηση Ο κ. Γιώργος Παππάς

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=