Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

12 ειδήσεις «To 2018 ήταν ακόμα μία χρονιά με ισχυρές λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις, κατά την οποία σημειώσαμε εξαιρετική πρόοδο στην επίτευξη των στό- χων που έχουμε θέσει με ορίζοντα το 2020», υπογραμμί- ζει ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca–Cola HBC AG, στην ετή- σια ενοποιημένη έκθεση για το 2018. Σύμφωνα με τον κ. Bogdanovic, το 2018 ήταν χρονιά κατά την οποία η εταιρεία κυκλοφόρησε στην αγορά περισσότε- ρες νέες συσκευασίες, νέα εμπορικά σήματα, ακόμα κι ολόκληρες νέες κατηγορίες προϊόντων από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στο παρελθόν. Σημειώνεται ότι η ετήσια ενοποιημένη έκθεση του Ομίλου Coca–Cola HBC AG για το 2018, In good company, καταγράφει την πρόοδο που σημειώθηκε σε όλες τις πτυχές της επιχειρηματικής δραστηριότητας κι εταιρικής διακυβέρνη- σης, καθώς και τις επιδόσεις αειφορίας κατά τη διάρκεια του 2018. Η έκθεση επισημαίνει, επίσης, την πρόοδο που έχει σημειωθεί ως προς τις δεσμεύσεις της εταιρείας για την αειφορία με ορίζοντα το 2020, οι οποίες άνοι- ξαν τον δρόμο για τη διαμόρφωση των νέων ολοκληρωμένων δεσμεύσεων αειφορίας, που έχει βάλει στόχο να πετύχει μέχρι το 2025. Τρόφιμα με λιγότερο αλάτι προτείνει ο ΕΦΕΤ Η μείωση αλατιού κατά 30% έχει τεθεί ως ένας από τους βασικούς στόχους του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟ Υγείας) μέχρι το 2025. Σε αυτό το πλαίσιο, για το έτος 2019 η περίοδος 4–11 Μαρτίου ήταν η εβδομάδα ευαισθητοποίησης του γενικού πληθυσμού ως προς τη μείωση του αλατιού σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει η κατανάλωση αλατιού να είναι μικρότερη από 5 γραμμάρια την ημέρα για τους ενήλι- κες, ενώ για τα παιδιά οι συστάσεις είναι ακόμη μικρότερες. Τα 5 γραμμάρια (περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού) αφορούν συνο- λικά στο αλάτι που προστίθεται στο πιάτο και στο μαγείρεμα, στα επεξεργασμένα τρό- φιμα (π.χ. σε αλμυρές τροφές, αλλά και κρυμμένο σε μη αλμυρές τροφές), καθώς και σε αυτό που βρίσκεται, φυσικά, σε μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοί- νωση του ΕΦΕΤ, η κατανάλωση σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι υψηλή κι ενδείξεις από επιστημονικές μελέτες στην Ελλάδα δείχνουν ότι η κατανάλωση αλατιού μπορεί να είναι και διπλάσια του στόχου που έχει θέσει ο ΠΟ Υγείας. Την τελευταία δεκαετία, ο ΕΦΕΤ έχει προβεί σε διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης, τόσο του γενικού πληθυσμού όσο και μεμο- νωμένων πληθυσμιακών ομάδων, για την αναγκαιότητα μείωσης αλατιού (σποτ στο μετρό Αττικής, ημερίδα αποκλειστικά για τη μείωση αλατιού, διαλέξεις σε σχολεία της χώρας κ.λπ .), ενώ έχει υπογράψει πρωτό- κολλο συνεργασίας, τόσο με τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας όσο και με την Ομο- σπονδία Αρτοποιών Ελλάδας, με στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας αλατιού στα γεύματα και στο ψωμί, αντίστοιχα. Ισχυρές επιδόσεις για την Coca Cola Πρωτοβουλία για σταθερά τιμολόγια ρεύματος Σταθερά τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας που δεν θα μεταβάλ- λονται, όταν αλλάζουν τα στοιχεία του κόστους, θα υπο- χρεώνονται να παρέχουν στους καταναλωτές χαμηλής τάσης – νοικοκυριά, επαγγελματίες και μικρές επιχειρήσεις – οι προμη- θευτές ρεύματος, με παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Στόχος της πρωτοβουλίας, όπως επισήμανε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, δρ Νίκος Μπουλαξής, είναι να καλυφθούν οι ανάγκες των καταναλωτών που δεν θέλουν να εκτίθενται σε αβεβαιότητα ως προς τη δαπάνη για την ηλεκτρική ενέργεια ή/και δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη φιλο- σοφία των ρητρών μεταβολής των τιμολογίων που εφαρμόζουν οι προμηθευτές. Σημειώνεται ότι οι ρήτρες έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στους καταναλωτές κι υποβάλλουν παράπονα ότι άλλες χρεώσεις συμ- φωνούν με τους προμηθευτές κι άλλους λογαριασμούς βλέπουν. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΡΑΕ, τα τιμολόγια που είναι συνδεμένα με ρήτρες θα παραμείνουν σε ισχύ, τουλάχιστον για ένα μεταβατικό διά- στημα, οπότε και θα γίνει η αξιολόγησή τους. Θα θεσπιστεί, ωστόσο, υποχρέωση των προμηθευτών να παρέχουν στους καταναλωτές και την επιλογή του σταθερού τιμολογίου.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=