Mini Market & Μικρή Λιανική Νο 22

ειδήσεις 14 ΙΕΛΚΑ: 3 φορές την εβδομάδα ο Έλληνας στο σούπερ μάρκετ Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας κατα- ναλωτής κι επιλέγει να αγοράζει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης, με συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι αγο- ρών το σουπερ μάρκετ, λόγω της εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων, ποικιλίας προϊόντων κι ουσιαστικής εξυ- πηρέτησης, όπως προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Αναλυτικά, ο μέσος καταναλωτής επισκέ- πτεται το σουπερ μάρκετ τρεις φορές την εβδομάδα, ενώ η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει δυο ή περισσότερες αλυσίδες σουπερ μάρκετ για τις αγορές της. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη, σε σχέση με το παρελθόν, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος–αρτοπωλείο, με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον πέντε επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώληση άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊό- ντα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ. Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα, για την εβδομαδιαία ανα- πλήρωση φρούτων και λαχανικών, όπως και τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης, κρεοπωλείο–ιχθυοπωλείο–οπωροπωλείο. Ο Έλληνας καταναλωτής αξιολογεί πολύ υψηλά την αγοραστική εμπειρία στα σουπερ μάρκετ, σε ποσοστό άνω του 80%. Η σχέση ποιότη- τας–τιμής που είναι το κύριο ζητούμενο στη διαδικασία λήψης απόφασης σημείου πώλησης, επίσης, αξιολογείται θετικά από το 82% του κοινού. Καταργεί η Lidl τα πλαστικά στα καταστήματά της Στη μείωση του πλαστικού υλι- κού κατά 20% μέχρι το 2025 και στα 223 καταστήματα που δια- θέτει σε όλη τη χώρα επενδύει η εταιρεία Lidl Ελλάς. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά στην κατάργηση των πλαστικών μίας χρήσης (όπως καλαμάκια, ποτήρια, πιάτα, μαχαιροπίρουνα και μπατονέτες) μέχρι το τέλος του 2019. Επίσης, εξασφαλίζει κατά 100% τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτι- κής ετικέτας μέχρι το 2025. Σημειώνεται ότι εδώ κι έναν χρόνο η Lidl Ελλάς έχει αποσύρει οριστικά τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης 4 λεπτών από τα καταστήματά της και τις έχει αντι- καταστήσει με μια νέα σακούλα πολλαπλών χρήσεων, ανθεκτι- κότερη, η οποία αποτελείται κατά 80% από ανακυκλωμένα υλικά, είναι 100% ανακυκλώσιμη κι είναι κατάλληλη για προϊόντα βάρους 10 κιλών. Στόχος της Lidl Eλλάς είναι να πραγματοποιηθεί μια σημα- ντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται οι συσκευασίες και τα πλαστικά, για να διασφαλιστεί η ανάκτηση και διατήρηση των φυσικών πόρων, η εξάλειψη των πλα- στικών απορριμμάτων και, μακροπρόθεσμα, η μετατροπή του υπάρχοντος συστήματος προς ένα πραγματικά κυκλικό. Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ Αύξηση της δραστηριότητάς του κατέγραψε για το 2018 ο ΑΠΣΙ «ΠΙΝΔΟΣ», με την ενί- σχυση των θέσεων εργασίας, την άνοδο της εξαγωγικής του δραστηριότητας, καθώς και την επέκτασή του στον τομέα των κρεάτων από επιλεγμένες ελληνικές φάρμες. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 13,75% κι ανήλθε σε 250.074 χιλ.ευρώ έναντι 219.891 χιλ.ευρώ κατά το 2017. Σημα- ντική ενίσχυση καταγράφηκε στα επιμέρους στοιχεία της παραγωγής του Συνεταιρισμού. Τα μεγέθη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων κι επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIDTA) κινήθηκαν, επίσης, ανοδικά και διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 9.810 χιλ.ευρώ σε σχέση με 9.785 χιλ.ευρώ την προηγούμενη χρήση. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το μερίδιο αγοράς του ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ κατά τη χρήση 2018 ενι- σχύθηκε κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες κι ανήλθε σε 32% έναντι 30% το 2017. Αξίζει, ακόμη, να σημειωθεί η συμβολή του Συνεταιρισμού στην απασχόληση, αφού ο αριθμός των εργαζο- μένων για το 2018 ανήλθε σε 1.132, έναντι 1.050 εργαζομένων το 2017. Συνολικά, κατά την τελευταία τριετία, ο ΑΠΣΙ ΠΙΝΔΟΣ έχει δημιουργήσει περίπου 200 νέες θέσεις εργασίας.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg5NDY=